LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Abonnement @home

Andere onderwerpen rondom telefoon, internet of kabel.
Willem12

Abonnement @home

Ongelezen bericht door Willem12 »

Ik heb een abonnement bij @home voor internet, telefoon en TV. De abonnementskosten worden aan het begin van de maand automatische afgeschreven. Vandaag 25-04-2008 kreeg ik een brief waarin aangekondigd werd dat de abonnementskosten voortaan een maand vooruit in rekening gebracht worden. Deze verschuiving heeft tot gevolg dat ik in de maand mei dubbele abonnementskosten in rekening gebracht krijg. Uitgaande van de datum voor betaling van het abonnement zoals ik dat gewend ben wordt mij begin mei ook het abonnement van juni in rekening gebracht wordt. Voor mij is dit een bedrag van € 50,85 dat ik begin mei extra moet gaan betalen. Ik vindt deze handelwijze van @home hondsbrutaal. Waar haalt het bedrijf in godsnaam het lef vandaan om eind april een brief te sturen dat ik begin mei € 50,85 extra moet betalen. Ik kan toch ook niet van mij werkgever toch niet eisen dat hij aan het begin mei het salaris van de maand juni aan mij overmaakt. Voor mij is @home een onbetrouwbaar bedrijf geworden. Wat is hier aan te doen behoudens het opzeggen van het abonnement?

Fam de Roos
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2008 16:30

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Fam de Roos »

Is het zomaar te doen moet dat niet in overleg met de klant?
Zo brengt men een hele boel mensen in de problemen.
Of ze denken er komt vakantie geld dus we doen het maar gewoon.
Niet rekening houdend met uitkeringstrekkers en mensen met een AOWtje.
Is er nog waat aan te doen?

Wkl
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 apr 2008 17:04

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Wkl »

Ook ik heb deze brief net gekregen. Ik raak er meer en meer van overtuigd dat de meerderheid van het nederlandse bedrijfsleven een grote oplichtersbende is. Als jan met de pet iets doet wat niet mag dan wordt hij direct aangepakt. Wanneer komt er eindelijk een politieke partij die deze praktijken gaat aanpakken. Een jaar of 30 werkkamp voor de volledige raad van bestuur van zo een bedrijf. Ik verzeker u dan is het direct afgelopen met deze praktijken

Fam.Balk
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 mei 2007 10:59

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Fam.Balk »

Ook wij hebben bericht gehad van @home met de gewijzigde incasso betreffende het abonnement.
Wij hebben met onmiddelijke ingang de automatische incasso in getrokken . En ik heb een mail gestuurd waarin ik heb vermeld dat ik weiger het abonnement 2 maanden van te voren te voldoen.
Ik wacht hun bericht af. Mocht home toch het abonnementsgeld automatisch innen zal ik het gehele bedrag storneren.

Oeteldonker
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 apr 2008 20:43

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Oeteldonker »

Ook ik heb vandaag die bewuste brief ontvangen. Boosheid allom,en terecht. Wat denken ze bij @Home, de mensen ontvangen in mei hun vakantiegeld en daar willen zij wel een graantje van meepikken. Dieven zij het.
Heb dan ook schriftelijk gereageerd op hun schrijven en daarin vermeld dat ik onverwijd aangifte doe van diefstal, daar ik hen geen toestemming heb gegeven om meer dan een maand te incasseren.
Maar ja, eerst de mensen allerlei diensten verkopen, dan azijn ze afhankeleijk en dan slaan ze toe.
Maar niet bij deze jongen, ze zijn gewaarschuwd.

MacGinger
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2008 13:10

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door MacGinger »

Ook ik heb vandaag deze brief ontvangen. Ik heb meteen de klantenservice gebeld en kreeg de mededeling dat er volgens hen niets aan te doen is, omdat Multikabel en Casema vooraf betaling wensen. Ik kan me voorstellen dat dit beleid is, echter dan is de optie dat ik de laatste week van mei een factuur voor juni ontvang en niet de eerste week. Als men de laatste week van de maand factureert dan is er nog steeds vooruitbetaling. Maar ja, dat zal wel teveel kosten met zich mee brengen, dus hoppa meteen maar twee maanden op een factuur.
Ik vraag me echt af, of dit zo maar kan. Ik overweeg nu dus ook om mijn internet abonnement op te zeggen.

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

tja
Laatst gewijzigd door NijMeGeN op 15 mei 2008 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.

koiboy
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 mei 2007 20:17

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door koiboy »

Ook ik heb deze brief gekregen, en moet nu in een keer een flink bedrag ophoesten, schandalig na jaren een trouwe klant te zijn.
Ik hoop dat we klanten dan ook iets kunnen gaan doen om hiet een flinke stok gaan voor te steken, misschien met wat hulp van RADAR ???

Tom-H
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 apr 2008 14:06

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Tom-H »

Hetzelfde werd medegedeeld bij Multikabel. Ook wij moeten vooruit gaan betalen met een dubbel factuur in mei.
Het is wel heel kort door de bocht zo om zo vlak voor het ingaan even een briefje te sturen, terwijl er nu hele volkstammen 2 weken op vakantie zijn.
Die lezen het dus pas na de pasen en dan is het al gebeurt.

Op het Ziggo Gebruikers Forum wordt ook al stevig geklaagd en de gebruikers vereninging heeft ook al te kennen gegeven dat dit niet de manier van werken is. Zo ga je niet met je klanten om.
Daar maakte ook iemand voor alleen Multikabel het rekensommetje voor 320.000 aansluitingen maal gemiddeld 50 euro is 16.000.000 euries extra inkomsten.

Ikzelf heb nog overwogen om over te stappen naar ADSL, maar die maken toch hun snelheid niet waar en je wilt toch eigenlijk je email adres behouden.
Ik heb meteen m'n abbo gratis verlaagt van power naar family. Op deze manier "bespaar" ik elke maand 13,55, zeker gedurende de vakantietijd, dan ben ik er toch niet.
Na een 5 maanden zou ik weer gratis kunnen upgraden en heb ik m'n extra 63,50 weer terug. :roll:

Fam.Balk
Berichten: 21
Lid geworden op: 04 mei 2007 10:59

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door Fam.Balk »

Wij hebben inmiddels ons abonnement opgezegd, internet-telefoon-t.v, en hebben ons aangemeld bij onsbrabantnet.
Het probleem voor ons is niet dat wij in mei dubbel moeten betalen maar de wijze waarop @home met de abonnee omgaat.
1 week van te voren krijgen wij een schrijven dat er dubbel betaald moet worden en dat weigeren De enige wijze die effect heeft is massaal het contract bij @home beëindigen.
Normaal krijgen we in het begin van de maand de rekening dus je betaald eigenlijk 2 maanden
Wij hebben ons inmiddels aangemeld bij –onsbrabantnet-We krijgen nu 6 maanden gratis met veel hogere snelheid dan bij @home.
Ook meer zenders en naar ik hoop een betere tel verbinding.

biertje ?
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 apr 2008 20:35

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door biertje ? »

het samengaan van 3 bedrijven is best prima, maar dat wij daarvoor de abbonementen nu vooruit moeten betalen vindt ik niet ok dit betekent voor mij dat ik 2 x € 69,95 moet betalen en in juni nog even het voorshot voor juli , ik en sommige mensen hebben een buget ingepland per maand, waarom laten jullie het niet bij het oude zoals het was waarom moeten de abbonees hiervoor boeten omdat omdat jullie samen gaan ? wij allen krijgen hierover een schrijven dat we maar even extra geld kunnen missen voor de fusering want zo zie ik het ! en in de brief worden we afgescheept met sorry voor eventuelen ongemaken, ik vindt het niet normaal dat we zo laat een brief hierover krijgen !! het is al bijna mei !! bij deze ik laat het niet bij zitten en zal echt hierover actie ondernemen !

heb hierover consuwijzer gebelt en zeggen dat ze de brief te laat verstuurd
hebben dit moet minimaal 4 weken van te voren
datum brief 23 april, 25 april ontvangen, datum facturering 1 mei !!

half nederland is op vacantie en als ze de brief lezen is het kwaad al geschiet !

RADAR help ons allen van deze zakkenvullers

MacGinger
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2008 13:10

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door MacGinger »

Volgens de algemene voorwaarden van @home moeten ze een verhoging of verandering 2 weken vooraf doorgeven. Omdat je getekend hebt dat je akkoort gaat bij het aangaan van het contract ga je ook akkoord met de termijn van twee weken.
Dit heeft echter niets met een verhoging van het abonnement te maken.
Ik ga morgen naar mijn bank en trek de machtiging in die ik gegeven heb aan @home. Ik ga over een paar dagen met vakantie, dus maak ik zelf wel even het abo voor deze maand over en zet meteen een keurige betaling klaar die op de 26e mag worden overgemaakt. Dan hebben ze toch vooruitbetaling :lol:
Mochten ze mijn internet stop zetten, ik ben er toch niet, dus dat maakt deze keer niet uit :P

frotkees
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2008 22:29

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door frotkees »

Ook wij worden flink de dupe van deze stunt van @home.
wij hebben ook een kwade brief gestuurd naar @home waarin we aangeven dat als ze dit misplaatste "grapje" gaan doorzetten dat wij per direct stoppen met betalen en alle betalingen te storneren en vervolgens het abbonnement opzeggen. desnoods middels een advocaat. (rechtsbijstand is altijd handig)
Wij hebben namelijk alles van @home, televisie, telefoon 2 lijnen, internet.
Die apparatuur die @home ons geleverd heeft werkt maar half, dus het zou erg vreemd zijn als we nu ook nog eens dubbel mogen gaan betalen nietwaar?(2x €89.-) (ook niet eenmalig dus.)

Oftewel, als ze dit doorzetten verdwijnt @home hier de kliko in.
Er zijn voldoende andere providers te krijgen, sterallures heb ik een hekel aan.

axasjaak
Berichten: 233
Lid geworden op: 20 sep 2007 12:24

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door axasjaak »

Multikabel meldt dat zij deze extra incasso van het abonnement gaan uitvoeren , omdat zij zich wel moeten aanpassen aan het nieuwe systeem van Ziggo.Ik begrijp dat de klanten van Casema en @Home precies dezelfde bezwaren hebben !
Daarmee wordt deze wijziging een simpele actie om 1 maand extra abo-geld te incasseren.Dit geld hebben zij nodig om de kosten van de fusie te bestrijden.
Ik wil iedereen oproepen om bij zijn/haar bank te informeren of de bestaande incasso-machting nu geldt voor geleverde diensten of ook voor nog te leveren diensten.
Aan Multikabel heb ik gevraagd naar de juridische motivatie om vooruitbetaling te vragen voor hun diensten.

frihen
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2008 14:43

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door frihen »

:( ik heb vandaag ook de brief gekregen over de dubbelbetaling mijn vraag is mag dat zo maar om mensen in de problemen te werken.
Het is wel even eenmalig maar je moet ook kunnen betalen dat denkt @home niet aan. ik zit nu bijna 11 jaar bij @home zoiets heb ik niet meegemaakt ik weet dat ze samen gaan maar moeten wij voor de kosten opdraaien omdat het niet betalen valt en dan moeten wij voor boeten wij hebben er niet om gevraagt @home en multikabel en Casema wouden zelf samengaan wij hebben er niet om gevraagt dus ik mij wel af mag dat zomaar kunnen dat is eigenlijk mij vraag ik hoop dat het meegenomen wordt voor de TV


Dhr Alfing

opel12
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 apr 2008 17:39

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door opel12 »

Ook wij hebben bericht ontvangen van @Home. Voor alle duidelijkheid: wij zijn toch onder de voorwaarden van toen( 2000) een contract aan gegaan met @Home. Nu blijkt dat @ Home zijn zaakjes verkocht heeft aan anderen en zet men bovenin de brief: `u heeft er misschien al van gehoord`

Het zal ons een rotzorg aan wie @ home verkoopt! Met multikabel en casema hebben wij niets te maken en zijn bij @home. Als Home dit anders ziet dan moet men maar een extra rek courant openeen om zijn collega bedrijven van de te goeden inclusie de rente te voorzien. Hoeveel heeft de verkoopt van de aandelen opgebracht @home.? Waarom dwingt u uw klanten in deze dwangbuis?

De voorwaarden die bij aanvang van het contract gelden zijn die nu nog van toepassing?, Trosradar.En mag men zomaar zonder enig bericht de rechten van de klanten doorverkopen aan andere partijen? Kan men zonder tegenbericht de voorwaarden naar eigen inzicht wijzigen?

Hopenlijk geeft u antwoord?

MacGinger
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 apr 2008 13:10

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door MacGinger »

Ik ben vandaag bij de bank geweest en heb hen gevraagd of @home zo maar in 1x dubbel mag incasseren. Dit mogen ze dus niet. Bij het ondertekenen van de overeenkomst ben je akkoord gegaan met de inning van een bepaald bedrag per maand. Dit kan natuurlijk verhoogd worden, vanwege inflatie of zo, maar niet ineens dubbel geïnd.
Mocht je bedrag dubbel worden afgeschreven dan kun je dit terug laten storten binnen een maand. Dit kun je zelf doen via internet bankieren of even naar je bankkantoor gaan (wel rekening nummer van @home meenemen).
Ik zelf heb de automatische incasso laten blokkeren en heb een betaling klaar staan voor begin mei en automaatje ingaande eind mei. Dan hebben ze de betaling voor juni toch vooraf :lol: De automatische incasso laat ik voorlopig maar geblokkeerd.
Misschien is het een idee om dat massaal te doen? :wink:

frotkees
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 apr 2008 22:29

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door frotkees »

Wij heben ondertussen besloten dat @home alsmede geheel essent de dikke vinger kan krijgen.
Wij zeggen per direct al onze lopende essent abonnementen op, inclusief kabel tv en voor de energie gaan we ook elders naartoe.
We hebben inmiddels al zoveel ellende met essent gehad dat we het zo danig beu zijn dat we alles waar @home of essent op staat de deur uit werken.

DutchWilly
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 aug 2007 10:12

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door DutchWilly »

En hoe zit het nu met het opzeggen???
Was een maand eerder,nu mag je twee maanden extra betalen ,en zie maar dat je het terug krijgt!
Beetje Maffia is het wel .
Dadelijk worden het er 3 maanden net zo lang dat je een jaar van te voren moet betalen lekker hoor,en dat mag ook allemaal.
daarvoor was ik indertijd al bij de KPN weg gegaan en nu doen ze het hier ook al!

tomas1971
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 apr 2008 23:56

Re: Abonnement @home

Ongelezen bericht door tomas1971 »

ik zit bij multikabel en ik heb ook zo brief gehad.ik moet ook twee keer betalen.ik heb de duurste internet abonnement bij ze met telefoon en
televisie ik ben 85 euro per maand kwijt zonder bel minuten dus dat wordt een duure maand. ik zal liefst de boel opzeggen maar dan ben ik
die snelheid kwijt.Of iemand anders weet een betere provider dan ben ik zo weg bij ze.

Gesloten