Sinds 2006 ben ik lid van David Lloyd in Rotterdam, Ik ben het contract toendertijd aangegaan op 30 mei, en heb de rest van het jaar naar tevredenheid gebruik gemaakt van de faciliteiten.
Begin 2007 echter moest ik van baan wisselen, en de combinatie van het (fysiek) zware werk en de fitness kon ik niet aan. Ik ben daardoor gestopt met de fitness.
Bij het opzeggen kreeg ik aan de balie te horen dat ik een formulier moest inleveren en dat dit minstens een maand voor de verlenging van het contract ingeleverd moest zijn. Helaas zat ik toen al over de verlengingsdatum heen, dus weer een jaar wachten.
Begin _dit_ jaar heb ik dus wederom een uitschrijfformulier ingediend. Bij deze kreeg ik echter een brief dat deze te vroeg (?!) ingeleverd was en dat ze deze niet konden behandelen.
Ik vind dit een erg vreemde regeling, maargoed.
Nu het leukste:
Op 25 mei kreeg ik een brief van ze dat de AV gewijzigd werd, en dat als ik het er mee eens was, ik niks hoefde te doen. Ik ben het er echter totaal niet mee eens, en het is bovendien een mooi aangrijppunt om mijn contract stop te zetten, dus ik ben naar de website van ze gegaan (dezelfde dag nog!) en heb aangegeven dat ik niet akkoord ga met de nieuwe voorwaarden, en dat ik het contract wil stopzetten.
De 29e mei krijg ik een brief terug, dat ze begrepen hebben dat ik niet akkoord ga met de nieuwe AV, maar ondertussen plakken ze mooi nog wel even een jaar vast aan mijn contract!
Er staat letterlijk in de brief:
Ik ben dus absoluut niet van plan om nog een jaar te gaan betalen voor iets waar ik geen gebruik van maak, waar ik al meerdere malen heb geprobeerd om vanaf te komen, en waarbij zelfs bij een nieuwe AV (waarbij de opzegtermijn niet zou mogen gelden, toch?), er alsnog vrolijk een jaar aan mijn al zo dure abbo wordt geplakt.U gaat niet akkoord met de nieuwe voorwaarden, maar we kunnen uw contract niet laten doorlopen op de oude voorwaarden, dus wordt uw contract per 30 mei 2009 beeindigd
Mijn plannen
Ik ben van plan om een brief (aangetekend) te sturen naar de David Lloyd vestiging, met daarin de mededeling dat ik het contract per 30 mei 2008 als afgesloten beschouw (of eventueel met inachtneming van 1 maand opzegtermijn vanaf dagtekening, dat is ook goed), gezien het feit dat ik op tijd heb aangegeven dat ik niet akkoord ga met _hun_ nieuwe AV. Bovendien ben ik van plan een Opzegging Machtiging Automatisch Incasso te halen bij het postkantoor, en die mee te sturen, zodat ze meteen weten dat het menens is.
Zijn dit _goede_ plannen? Of kan ik beter een andere weg volgen. (Goed) Advies wordt zeer gewaardeerd!