Tijd tussen oude en nieuwe eigenaar mob.nummer slechts 3 mnd
Geplaatst: 08 mei 2008 11:20
Een aantal jaren geleden heb ik een abonnement afgesloten bij de HI, met een nieuw nummer. Ik had mijn sim-kaart nog niet geactiveerd of de ellende begon. Ik kreeg om het HALF UUR een betaald info-smsje van 30 ct, dit gíng maar door, terwijl ik zelf nog helemaal niets met de simkaart had gedaan. Maar ik heb het met de klantenservice kunnen regelen dat dit stop werd gezet en alle kosten werden terug betaald. Prima dacht ik, ik ben er van af. Niet dus! Ik werd cóntinu gebeld door personen die ik niet kende en zelfs incassobureau´s moest ik télkens weer uitleggen dat ik de nieuwe eigenaar was van het nummer. Op een gegeven moment wist ik zelfs de naam van de vorige eigenaar en toen ik mijn HI gegevens wilde bekijken kon ik álles bekijken van hem: naam, adres, etc. ALLES! Niet te geloven.. In totaal heeft het meer dan een jaar geduurd voordat ik niet meer zo vaak gebeld werd (min. 1 x per week).
Nu heb ik sinds maart een nieuw nummer bij Orange en je raadt het nooit, hetzelfde verhaal! Aangezien ik in het buitenland woon voor een half jaar en in deze tijd mijn abonnement overgeschakeld zou worden was ik genoodzaakt om een nieuw nummer te kiezen. Alleen mijn vriend weet mijn nummer en ik bel hém altijd (niet eens via mijn mobiele telefoon). Verder sms ik alleen naar hem met dit abonnement. Tóch kreeg ik een rekening waarop stond dat ik supervaak naar de voicemail had gebeld. Héel gek, want niemand weet mijn nummer. 1x kreeg ik een nummer door van iemand en heb ik opgezocht waar het vandaan kwam, uit een heel andere streek dan waar ik zelf vandaan kom. Ik ken er niet eens iemand! Magoed, omdat ik dus in het buitenland zit moet ík dus voor die voicemail betalen.. Ik heb dus de Orange Klantenservice opgebeld, maar zij zeggen mij alleen dat ze er niets aan kunnen doen dat ík niet zeker weet wie mij gebeld heeft en dat alles kosten dus voor míj zijn. Terwijl ík aan niemand mijn nummer heb gegeven, dus al die telefoontjes waren niet eens voor mij bestemd!! Ik vroeg dus naar de tijd waarna een nummer weer opnieuw gebruikt mag worden. !!!!! 3 maanden !!!!! Dit is toch niet te geloven.. Die telefoontjes en smsjes zullen dus nog wel een tijdje aanhouden. Het enige wat Orange voor mij kon doen is een nieuw nummer aanvragen (wat MIJ geld kost en niet eens nut heeft, omdat het dan waarschijnlijk wéer hetzeflde verhaal zal zijn). Ze konden in géen geval de kosten terug draaien, ik heb namelijk geen poot om op te staan. Het enige wat ik kan doen is een klacht sturen..
Ik zou graag willen weten of andere mensen hiermee ook te maken hebben gehad. Het moet haast wel, ik heb namelijk in mijn leven 2 keer een nieuw nummer via een abonnement gehad en 2 keer hetzelfde verhaal. Zelf vind ik dat de periode van 3 maanden echt omhoog gekrikt moet worden naar minimaal een jaar, maja dat is iets van de regering..
Nu heb ik sinds maart een nieuw nummer bij Orange en je raadt het nooit, hetzelfde verhaal! Aangezien ik in het buitenland woon voor een half jaar en in deze tijd mijn abonnement overgeschakeld zou worden was ik genoodzaakt om een nieuw nummer te kiezen. Alleen mijn vriend weet mijn nummer en ik bel hém altijd (niet eens via mijn mobiele telefoon). Verder sms ik alleen naar hem met dit abonnement. Tóch kreeg ik een rekening waarop stond dat ik supervaak naar de voicemail had gebeld. Héel gek, want niemand weet mijn nummer. 1x kreeg ik een nummer door van iemand en heb ik opgezocht waar het vandaan kwam, uit een heel andere streek dan waar ik zelf vandaan kom. Ik ken er niet eens iemand! Magoed, omdat ik dus in het buitenland zit moet ík dus voor die voicemail betalen.. Ik heb dus de Orange Klantenservice opgebeld, maar zij zeggen mij alleen dat ze er niets aan kunnen doen dat ík niet zeker weet wie mij gebeld heeft en dat alles kosten dus voor míj zijn. Terwijl ík aan niemand mijn nummer heb gegeven, dus al die telefoontjes waren niet eens voor mij bestemd!! Ik vroeg dus naar de tijd waarna een nummer weer opnieuw gebruikt mag worden. !!!!! 3 maanden !!!!! Dit is toch niet te geloven.. Die telefoontjes en smsjes zullen dus nog wel een tijdje aanhouden. Het enige wat Orange voor mij kon doen is een nieuw nummer aanvragen (wat MIJ geld kost en niet eens nut heeft, omdat het dan waarschijnlijk wéer hetzeflde verhaal zal zijn). Ze konden in géen geval de kosten terug draaien, ik heb namelijk geen poot om op te staan. Het enige wat ik kan doen is een klacht sturen..
Ik zou graag willen weten of andere mensen hiermee ook te maken hebben gehad. Het moet haast wel, ik heb namelijk in mijn leven 2 keer een nieuw nummer via een abonnement gehad en 2 keer hetzelfde verhaal. Zelf vind ik dat de periode van 3 maanden echt omhoog gekrikt moet worden naar minimaal een jaar, maja dat is iets van de regering..