Pas op voor de Computerkrakers! Garantie tot aan de voordeur
Geplaatst: 09 mei 2008 23:21
Ik heb de Samsung Syncmaster 226BW gekocht bij de Computerkrakers in Spijkenisse.
Toen ik naar een dode-pixel garantie informeerde, werd deze mij helaas niet aangeboden. In plaats daarvan mocht ik het scherm ter plekke op dode pixels controleren.
Op het eerste oog viel er geen dode pixel te zien en heb ik het scherm aangeschaft.
Thuis aangesloten, ging alles in eerste instantie goed, echter na anderhalve week gebruik van de monitor, ontekte ik toch een dode groengekleurde sub-pixel. Dit was natuurlijk teleurstellend voor mij en wat is dat ding irritant zeg!
Via e-mail informeerde ik toch naar mijn garantie, maar ik kreeg als antwoord dat de Computerkakers zich aan de ISO II normering van Samsung houdt. Dit houdt in dat ik minimaal 10 gekleurde, of 4 zwarte, en of 4 witte dode pixels moet hebben alvorens garantie te kunnen krijgen.
Wat verder tegenvalt van de monitor, is de mate van backlight bleeding. Toen ik de monitor kocht, stond deze in het daglicht en dan merk je dat niet.
Thuis computer ik echter vaak `s avonds met minder omgevingslicht. Bij een donkere achtergrond, valt dan op dat het witte licht van het backlight erg overheerst (bijvoorbeeld bij het bekijken van films). Niet echt mooi moet ik eerlijk zeggen.
Bij de aanschaf van de monitor is dit op geen enkele manier ter sprake gebracht. Ook het bijregelen van brightness of contrast helpt niet erg.
Om samen tot een oplossing te komen en op de hoop enige coulance te krijgen, heb ik de Computerkrakers bezocht om het een ander te bespreken. Helaas is dit niet gelukt. Aan de verkoper aan de balie heb ik mijn verhaal uitgelegd en aangegeven dat ik de monitor zwaar vind tegenvallen. Helaas kreeg ik een erg stugge en zeer klantonvriendelijke reactie van de jongeman.
Hij deed geen enkele poging om mij tegemoet te komen en bleef volhouden dat ik de enige was met deze klacht en dat het een goede monitor is. Hij had geen enkele interesse in hetgeen IK van de monitor vind.
Garantie kan ik volgens de Computerkrakers geen aanspraak op maken, omdat de monitor verder goed werkt.
Dat is net zoiets als een nieuwe auto kopen waarvan alleen de eerste en tweede versnelling werken. En dan als antwoord krijgen: Ja, hij rijdt toch?
Alleen is het niet erg comfortabel.
Toen ik naar een dode-pixel garantie informeerde, werd deze mij helaas niet aangeboden. In plaats daarvan mocht ik het scherm ter plekke op dode pixels controleren.
Op het eerste oog viel er geen dode pixel te zien en heb ik het scherm aangeschaft.
Thuis aangesloten, ging alles in eerste instantie goed, echter na anderhalve week gebruik van de monitor, ontekte ik toch een dode groengekleurde sub-pixel. Dit was natuurlijk teleurstellend voor mij en wat is dat ding irritant zeg!
Via e-mail informeerde ik toch naar mijn garantie, maar ik kreeg als antwoord dat de Computerkakers zich aan de ISO II normering van Samsung houdt. Dit houdt in dat ik minimaal 10 gekleurde, of 4 zwarte, en of 4 witte dode pixels moet hebben alvorens garantie te kunnen krijgen.
Wat verder tegenvalt van de monitor, is de mate van backlight bleeding. Toen ik de monitor kocht, stond deze in het daglicht en dan merk je dat niet.
Thuis computer ik echter vaak `s avonds met minder omgevingslicht. Bij een donkere achtergrond, valt dan op dat het witte licht van het backlight erg overheerst (bijvoorbeeld bij het bekijken van films). Niet echt mooi moet ik eerlijk zeggen.
Bij de aanschaf van de monitor is dit op geen enkele manier ter sprake gebracht. Ook het bijregelen van brightness of contrast helpt niet erg.
Om samen tot een oplossing te komen en op de hoop enige coulance te krijgen, heb ik de Computerkrakers bezocht om het een ander te bespreken. Helaas is dit niet gelukt. Aan de verkoper aan de balie heb ik mijn verhaal uitgelegd en aangegeven dat ik de monitor zwaar vind tegenvallen. Helaas kreeg ik een erg stugge en zeer klantonvriendelijke reactie van de jongeman.
Hij deed geen enkele poging om mij tegemoet te komen en bleef volhouden dat ik de enige was met deze klacht en dat het een goede monitor is. Hij had geen enkele interesse in hetgeen IK van de monitor vind.
Garantie kan ik volgens de Computerkrakers geen aanspraak op maken, omdat de monitor verder goed werkt.
Dat is net zoiets als een nieuwe auto kopen waarvan alleen de eerste en tweede versnelling werken. En dan als antwoord krijgen: Ja, hij rijdt toch?
Alleen is het niet erg comfortabel.