LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pepetickets.nl en pepetickets.com

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
reverb
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2010 14:22

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door reverb »

Beste mede gedupeerden,

Heb zojuist dezelfde fout gemaakt, ik heb 4 tickets gekocht voor een show van Hans Teeuwen (Harmonie, Leeuwarden). totaal 320 euro.

Met mijn goede bedoelingen, en enthousiasme heb ik deze kaarten meteen gekocht omdat ik bang was dat het in no time uitverkocht zou raken. Ik had ook de indruk dat dit een officiële ticket point was. Mede omdat deze site als eerste werd getoond op google.

Eenmaal besteld kwam ik erachter dat de officiele tickets maar liefst 35 euro kosten! Toen begon er een belletje te rinkelen dat dit niet de officiële ticket point is. Want ik heb maar liefst 80 euro per kaart betaald (4 stuks).

Dom dom dom, door al mijn enthousiasme heb ik dit domweg niet gezien, puur omdat ik deze show zo graag wil zien en in alle haast snel gekocht omdat ik bang was dat het anders uitverkocht was.

Toen maar eens geprobeerd te bellen, werd binnen 5 min te woord gestaan. Ik vroeg of ik deze bestelling kon annuleren, zodat ik nog bij de (echte) officiële ticket point kon kopen. Kaarten waren namelijk nog steeds niet uitverkocht.

Maar helaas, dit was niet mogelijk!

Ze vond het vrij normaal dat ik een een ''beetje'' meer moest betalen, puur omdat het veel werk is om kaarten in te kopen. Kreeg later nog een paar van die warrige antwoorden.

Ik hoop maar dat deze kaarten niet vals zijn, als ik ze tenminste nog ga ontvangen. Zo niet dan ga ik actie ondernemen. Gelukkig ken ik wel een paar handige mensen met dit soort situaties.

Als ik serieus mee maak dat dit vervalste/neppe kaarten zijn dan weet ik niet waar toe ik in staat ben, en veel te dure kaarten gekocht, en dan ook deze show nog eens moeten missen!

Jurgen78
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2010 09:50

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door Jurgen78 »

Hoi iedereen,

Ik heb dus ook dezelfde fout gemaakt.
2 tickets besteld voor Hans Teeuwen, voor ik doorhad dat ik niet op de officiële site zat, nu ik heb gekozen voor overschrijving met de bank.

Maar ik ga niet betalen, in de algemene voorwaarden staat dat je niet kunt annuleren, maar ik heb direct een mail gestuurd voor te annuleren.

Ga ik hiermee nu problemen krijgen, want ze hebben wel mijn telefoonnummer en mijn adres ?
Want na het lezen van dit forum ben ik er echt niet meer gerust in.

Wat denken jullie ?

reverb
Berichten: 5
Lid geworden op: 18 aug 2010 14:22

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door reverb »

Dan heb je geluk!

Als je eenmaal betaald hebt kun je fluiten naar je centen. Heb gister contact gehad met Pepetickets, als je overschrijving hebt gedaan is het mogelijk om de bestelling te annuleren.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jurgen78 schreef:Hoi iedereen,

Ik heb dus ook dezelfde fout gemaakt.
2 tickets besteld voor Hans Teeuwen, voor ik doorhad dat ik niet op de officiële site zat, nu ik heb gekozen voor overschrijving met de bank.

Maar ik ga niet betalen, in de algemene voorwaarden staat dat je niet kunt annuleren, maar ik heb direct een mail gestuurd voor te annuleren.

Ga ik hiermee nu problemen krijgen, want ze hebben wel mijn telefoonnummer en mijn adres ?
Want na het lezen van dit forum ben ik er echt niet meer gerust in.

Wat denken jullie ?
Mag ik vragen hoe je op de niet-officiele site terecht bent gekomen?

Jurgen78
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 dec 2010 09:50

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door Jurgen78 »

Ik denk een stuk onoplettendheid en 'n stuk met snel zijn, ik had op de officiële site gekeken, naderhand wou ik nog eens kijken, en toen zat ik dus op de site van pepetickets, niet in de gaten dat het een andere site was, zag ik tot mijn verbazing de tickets weer staan, en met het gekende gevolg

shareen
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2010 13:44

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door shareen »

hallo allemaal,

Ik heb op 7 december kaarten voor justin bieber gekocht ( 2*109 euro)
doordat het zo lang duurde ben ik gaan bellen en bellen ( maar geen reactie )
dus ik ging op google naar de recensies zoeken van pépé tickets, en ja hoor! Het zat helemaal fout! :@

Mijn vraag is nu:

Mensen die bij pépé tickets kaarten hebben gekocht, binnen hoelang komen je kaarten thuis bezorgd ( de concert van jb is op 27 maart ) en zijn de kaartjes echt vals?

Want het ergste vind ik nog geen eens dat ik teveel heb betaal ( de duurste kaartjes op een officiële site met rang 1 waren 55 ) maar dat ik wel binnen kom!!

Kan iemand mij helpen?

Groetjes shareen

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Jurgen78 schreef:Ik denk een stuk onoplettendheid en 'n stuk met snel zijn, ik had op de officiële site gekeken, naderhand wou ik nog eens kijken, en toen zat ik dus op de site van pepetickets, niet in de gaten dat het een andere site was, zag ik tot mijn verbazing de tickets weer staan, en met het gekende gevolg
Ik denk dat een groot deel van deze problemen komen doordat "Google" voor veel mensen de enige manier is geworden om informatie te vinden. Als je googled op artiest/event + tickets, dan zitten de louche aanbieders vaak tussen de eerste resultaten. En zolang tickets verkopen op deze manier op zich niet illegaal is, kan Google daar ook weinig aan doen.

Ik vrees dat dit probleem slechts opgelost wordt als iedereen een keer de boot is ingegaan, zodat men in de toekomst voorzichtiger wordt.

Baboe53
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jan 2011 16:19

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door Baboe53 »

De bepaling in de algemene voorwaarden die ontbinding van de overeenkomst uitsluit, is in strijd met de dwingendrechtelijke bepaling van artikel 6:236 aanhef en sub b. De bepaling dient aangemerkt te worden als een onredelijk bezwarend beding en is daarmee, conform artikel 6:233 BW, vernietigbaar.

Bovendien is de overeenkomst tussen u en Pepe te kwalificeren als een koop op afstand conform art. 7:46a BW. Krachtens art. 7:46d BW heeft de koper gedurende zeven werkdagen na ontvangst van de zaak, het recht de koop op afstand zonder opgave van redenen te ontbinden.

Mocht u het bovenstaande in rechte willen afdwingen, dan is een opzet hiervoor te vinden onder http://rapidshare.com/#!download|706l36 ... em.docx|37.

Gebruik van het model is voor eigen risico!

Voor meer informatie over het in rechte afdwingen van uw ontbindingsbevoegdheid kunt u gebruik maken van de website http://www.rechtspraak.nl

LauraLigtenberg
Berichten: 2
Lid geworden op: 22 nov 2010 20:05

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door LauraLigtenberg »

Beste mensen,

Ik dacht dat ik mijn bericht al eerder had geplaatst maar kan hem helaas niet terugvinden. Bij deze plaats ik het nog eens.
Een aantal weken geleden ontving ik na 3 maand eindelijk mijn kaarten via UPS. Ik kreeg een mail dat ze de volgende dag werden bezorgd en dat hebben ze ook gedaan. Het vreemde is wel dat ze op naam van meneer Vonk staan en niet op mijn eigen naam. Verder zien de etickets er goed uit. Ik hoop dat ze echt zijn. Even afwachten tot het concert in juni dit jaar. Als ze niet echt zijn ga ik zeker terug naar de politie en ga ik er werk van maken. Ik hou jullie op de hoogte..maar het blijkt dus dat je de kaarten wel krijgt:)

Hoop dat het allemaal goedkomt. Groeten Laura Ligtenberg

nimr
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2011 21:20

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door nimr »

Beste allemaal,

De wet kopen op afstand geldt helaas niet voor tickets voor concerten. Interessant is natuurlijk om de mazen in deze wet te onderzoeken en kijken of er dan toch een beroep op deze wet kan worden gedaan. Een proefballonetje oplaten om deze wet te testen is misschien een idee als de mazen worden gevonden.

Ik heb in ieder geval bij AHOY gemeld dat er op zeer slinkse wijze misbruik wordt gemaakt van de naam van AHOY op internet. Wie op google zoekt naar AHOY komt eerst uit bij Pepetickets want zij misbruiken de naam van AHOY om hierdoor helemaal bovenin de zoekopdracht uit te komen!
Volgens mij is dat toch echt pure misleiding en naamsmisbruik.
Ik hoop dat de juridische afdeling van AHOY hiermee aan de slag kan.

En oh ja de consumentenautoriteit heeft Pepetickets al eerder aangesproken op hun wijze van zaken doen. Hoe meer mensen hun klacht daar deponeren, hoe sterker de zaak!

nimr
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2011 21:20

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door nimr »

Beste medegedupeerden,

Zoek de verschillen!

De strijd met Pepetickets lijkt begonnen! Wie afgelopen week AHOY intikte op google kwam terecht op: www.ahoy.pepetickets.nl

Vanavond heb ik weer via google gezocht op AHOY en toen stond er inmiddels het volgende: www.pepetickets.nl/ahoy

En echt waar nog geen paar minuten later stond (zoals het hoort) de officiele website van AHOY weer bovenaan. Pepetickets was inmiddels naar recht verhuisd naar de rubriek advertenties.

Ik heb deze opmerkelijke veranderingen middels print screen vastgelegd en opgeslagen op Word. Met dit bewijsmateriaal ga ik uiteraard weer op naar de volgende stap in de strijd tegen Pepetickets.

Voor de medewerkers van Pepetickets heb ik slechts 1 boodschap:
Eerlijk duurt het langst! En dat gaat echt wel goedkomen!

nimr
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jan 2011 21:20

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door nimr »

Hallo allemaal :D

En langzaam sluit het net zich rond Pepetickets! Noem ze maar een sitting duck!
Ik moet wel geduld hebben wat het aanpakken van Pepetickets betreft, want wie net als ik juridische stappen onderneemt moet zich wel realiseren dat het niet morgen allemaal geregeld is. Alles gaat netjes via regels en procedures. Maar zo hoort het natuurlijk ook.

Maar ik ben geduldig wetende dat ik dus in mijn recht sta.
Het is nu een kwestie van afwachten totdat Pepetickets zich niet houdt aan de koopovereenkomst die ik met deze organisatie ben aangegaan.

Tip voor iedereen: Maak print screens van alles wat je via het internet bestelt, dan heb je bewijsmateriaal mochten er problemen ontstaan met de verkoper.

HugoH
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2011 14:08

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door HugoH »

Hallo allemaal,

Ook als Pepetickets kaarten levert, maken ze zich schuldig aan oplichting. De officiële aanbieders van de kaarten zeggen namelijk altijd dat de kaarten niet verhandeld mogen worden. Nauwkeuriger, de kaarten blijven eigendom van de organisatie van het evenement en zijn niet meer dan het bewijs dat je betaalt hebt voor het recht op toegang. Pepetickets heeft domweg niet het recht te handelen in deze kaarten. Als je kaarten krijgt van Pepetickets mag de organisatie van het evenement je alsnog de toegang weigeren.

Mijn advies:
- koop niet/nooit bij pepetickets (hee da's een verrassend advies :) ), ben je er toch ingetrapt:
- Stuur een aangetekende brief naar Pepetickets waarin je duidelijk maakt dat de overeenkomst ongeldig is omdat ze handelen in iets waar ze niet in mogen handelen.
- doe aangifte van oplichting bij de politie, de politie doet pas wat als er veel aangiften zijn.

Aangifte doen kan gewoon in je eigen woonplaats, de politie stuurt het dan intern door naar de politie in Amsterdam (want daar is pepetickets gevestigd).

Hugo

deRidderPost
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2011 20:11

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door deRidderPost »

Ook ik ben de dupe geworden van PePe Tickets een wederverkoper van doorverkochte theatertickets voor de musical Petticoat. PePe Tickets uit Amstelveen biedt via hun officieel ogende site voor allerlei voorstellingen kaarten aan. Omdat ik mijn dochter van 10 eens zo'n echte grote show wilde laten beleven en daarvoor prachtige plaatsen wilde bestelde ik in oktober al 1e rang kaarten voor de voorstelling in maart in Groningen. Ik ben niet zo op de hoogte van de prijzen in theaterland en was in de veronderstelling dat zulke kaarten altijd veel geld kosten. Ik heb per kaart € 89,- betaald en daarbij nog eens € 22,50 reserveringskosten. Had ik wat beter rondgekeken dan had ik gezien dat de 1e rang kaarten bij het theater zelf slechts € 58,- kosten plus € 4,- reserveringskosten. Heeft u het prijsverschil al opgemerkt??? Enorm toch?
OK allemaal mijn eigen dommigheid. Maar dan krijg ik door hun toedoen ook nog eens de slechtste kaarten in mijn rang en daar heb ik dus bij hen een klacht over ingediend. Ik wil mijn geld terug! En dan krijg ik een antwoord over de werkwijze van wederverkopers. Maar eenmaal betaald is annuleren niet meer mogelijk!

:evil: PePeTickets :evil:
Prof. Bavincklaan 5 / 1183 AT Amstelveen
(Tel) 020-5036713 / (mob) 06-40545702

Kijk op :D http://www.weetwaarjekoopt.nl voor alle legale en veilige verkooppunten! :D

Aylin141204
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2011 15:11

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door Aylin141204 »

Hallo allemaal,

Ik heb een aantal weken terug 4 tickets besteld voor Tarkan live on stage in Heineken music hall. Totaal bedrag van 408,50 overgemaakt. Tot mijn verbazing zag ik later op de site van HMH dat ticketservice.nl de officiele verkooppunt was. Waar ik ze 20 euro goedkoper kon krijgen. :x Ik heb de kaarten gelukkig al wel ontvangen. Wat mij opviel was dat er een ander naam was vermeld op de kaartjes, en daarnaast is het geen kaartje maar gewoon een uitgeprinte a4'tje met een kopie van de ticket en een code op vermeld. Dat ik er meer voor heb betaald kan ik niets meer aan doen,, waar ik nu het meest bang voor ben is dat ik niet binnen kom,, of zoals een paar keer vermeld dat ik ergens achteraan beland.. ik heb namelijk wel Golden Circle kaarten besteld..
Heeft misschien iemand ervaring met dat soort kaartjes(uitgeprinte kopie) en dat ze daarom als ongeldig worden verklaard?

Gr. Aylin

Rick17
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 mar 2011 13:44

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door Rick17 »

Ook ik ben genept door deze gasten! En kreeg de melding dat ze de kaarten niet geleverd kregen van de leverancier. Telefonisch contact gehad en ook daar meldde ze mij dat ze de kaarten niet konden leveren, maar dat ze het geld z.s.m. overmaken.

'Het staat volgde week op uw rekening meneer'. Laten we dat maar hopen dan. Al geloof ik er niks van!

Zijn er mensen die überhaupt hun geld terug hebben gehad? :?

Anneviek
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2011 16:35

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door Anneviek »

Kan iemand mij vertellen hoe ik er achter kom of de kaarten toch gebruikt kunnen worden? Gisteren werden mijn kaarten bezorgd voor The Wall van Roger Waters en ik zag dat deze slechts € 69 per stuk waren, terwijl ik er € 150 voor betaald had. Ook stond er een andere naam op de kaart. Ik heb gebeld, maar het klopte wel: "het staat op de website mevrouw, dat het om doorverkochte tickets gaat". Nu ik dit forum doorlees begin ik mij steeds meer af te vragen of ik nog wel bij dit concert aanwezig kan zijn. Kan iemand mij vertellen waar ik kan (laten) checken of de kaarten geldig zijn? M.a.w. dat ik niet voor niks naar het Gelredome rijd vanuit Zeeland?? Heel graag zie ik jullie reactie. Alvast bedankt.

deRidderPost
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 mar 2011 20:11

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door deRidderPost »

:idea: Misschien kun je bij het Gelredome informeren waarop ze straks letten.
Mijn kaarten waren ook veeeel duurder dan de originele kaartprijs maar waren uiteindelijk wel geldig. De kaarten die ik van :twisted: PePe :twisted: toegestuurd had gekregen waren van SEEtickets, dat stond erop. SEEtickets is een legitiem verkooppunt voor theater en muziektickets. Kijk op www.weetwaarjekoopt.nl je kunt hen ook mailen, misschien hebben zij een tip waaraan je kunt zien of je kaarten geldig zijn. Succes Lisette
En hoort zegt t voort !!! Laat iedereen die je kent weten dat het oplichters zijn, zet t op je Hyves, Facebook etc. attendeer iedereen op www.weetwaarjekoopt.nl

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Anneviek schreef:Kan iemand mij vertellen hoe ik er achter kom of de kaarten toch gebruikt kunnen worden? Gisteren werden mijn kaarten bezorgd voor The Wall van Roger Waters en ik zag dat deze slechts € 69 per stuk waren, terwijl ik er € 150 voor betaald had. Ook stond er een andere naam op de kaart. Ik heb gebeld, maar het klopte wel: "het staat op de website mevrouw, dat het om doorverkochte tickets gaat". Nu ik dit forum doorlees begin ik mij steeds meer af te vragen of ik nog wel bij dit concert aanwezig kan zijn. Kan iemand mij vertellen waar ik kan (laten) checken of de kaarten geldig zijn? M.a.w. dat ik niet voor niks naar het Gelredome rijd vanuit Zeeland?? Heel graag zie ik jullie reactie. Alvast bedankt.
Er wordt op TV nog geadverteerd voor Roger Waters, dus kaarten zijn kennelijk ook nog via de reguliere verkoopkanalen te krijgen. Waarom dan risico nemen en via dubieuze tussenhandel bestellen?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: pepetickets.nl en pepetickets.com

Ongelezen bericht door VioletPrue »

GJvdZ schreef:
Anneviek schreef:Kan iemand mij vertellen hoe ik er achter kom of de kaarten toch gebruikt kunnen worden? Gisteren werden mijn kaarten bezorgd voor The Wall van Roger Waters en ik zag dat deze slechts € 69 per stuk waren, terwijl ik er € 150 voor betaald had. Ook stond er een andere naam op de kaart. Ik heb gebeld, maar het klopte wel: "het staat op de website mevrouw, dat het om doorverkochte tickets gaat". Nu ik dit forum doorlees begin ik mij steeds meer af te vragen of ik nog wel bij dit concert aanwezig kan zijn. Kan iemand mij vertellen waar ik kan (laten) checken of de kaarten geldig zijn? M.a.w. dat ik niet voor niks naar het Gelredome rijd vanuit Zeeland?? Heel graag zie ik jullie reactie. Alvast bedankt.
Er wordt op TV nog geadverteerd voor Roger Waters, dus kaarten zijn kennelijk ook nog via de reguliere verkoopkanalen te krijgen. Waarom dan risico nemen en via dubieuze tussenhandel bestellen?
Waarschijnlijk niet goed gekeken en bij de eerste de beste link bovenaan Google besteld.

Gesloten