@Home ... :S
Geplaatst: 15 mei 2008 23:03
Ik zit met een aantal problemen ... o.a. bij @Home.
Ik ben per 7 april gaan samenwonen in Enschede. Eerst al genoeg trammelant gehad met de aanvraag van Casanet (Glasvezel). De woningcoorporatie De Woonplaats vertelde me dat er in het appartement Casanet aanwezig was. Voor 49,95 hadden we telefoon, televisie en 20 mbit internet. Ook zouden de kosten voor het aansluiten (195 euro) betaald worden door de Woonplaats (omdat we daar huren). Dus ik netjes Casanet aangevraagd. Een paar dagen later kreeg ik een brief dat de glasvezelkabel nog naar de flat gegraven zou moeten worden en naar de 7e verdieping geblazen moet worden. Al met al zou het 800 euro kosten, maar omdat ze ons zo graag als klant wilden, wilden ze ons tegemoet komen als we zelf een eigen bijdrage zouden betalen van 225 euro. Ook dat was voor ons nog een vrij hoog bedrag, aangezien we beide studenten zijn. Daarom hebben we besloten dit pakket niet te nemen.
De keuze was snel gevallen op @Home. 49,95 voor telefoon, televisie en 4 mbit internet. Op 10 april heb ik het pakket via internet aangevraagd. Snel een afspraak gemaakt met een monteur. Deze is op 21 april gekomen om de digitale TV te installeren. Twee weken later kreeg ik een briefje door de bus. We waren afgesloten van de kabel. Dezelfde dag heeft mijn vriendin nog gebeld. Wat schijnt: als je het pakket telefonisch had aangevraagd dan hadden ze ook gevraagd of je al TV Basis van @Home gebruikt. Dit gebeurd niet wanneer je het via internet aanvraagd, volgens de helpdeskmedewerkster. Maar op internet staat toch echt dat je voor 49,95 TV Basis, TV Digitaal, Internet en Telefonie aanvraagt.
Nu moet ik 35 euro aansluitkosten betalen. Dan zou ik binnen 2 weken weer aangesloten worden op de kabel. Ik ben niet echt van plan om dit te gaan betalen, maar hoe sterk sta ik?
En dan komt er ook nog eens bij dat @Home verder gaat onder een andere naam. Namelijk Ziggo. Er is nu een bedrag van 79 euro afgeschreven van mijn rekening bestaande:
Internet Regelmatig van 22-04-2008 tot en met 31-05-2008
Internet Regelmatig van 01-06-2008 tot en met 30-06-2008
Basisbellen van 24-04-2008 tot en met 31-05-2008
Basisbellen van 01-06-2008 tot en met 30-06-2008
Uiteraard gaat er nog een combinatiekorting van af. Maar:
Ik ben nog niet persoonlijk op de hoogte gesteld dat @Home verder gaat onder Ziggo, en ik heb tot op heden geen televisie, telefoon en internet. Ik zit waarschijnlijk nog een week zonder televisie, telefoon en internet, terwijl ik daar nu wel voor betaal.
(Ik zit nu op internet omdat iemand hier in de flat zijn of har internetverbinding niet goed heeft beveiligd)
Maar wat kan ik nu het beste doen? De 35 euro aansluitkosten moeten nog geincasseerd worden evenals het abbonement op televisie, terwijl mijn banksaldo dat niet echt toelaat aangezien het samenwonen al duur genoeg is.
Hopelijk weet iemand een oplossing?
Vriendelijke groeten.
Ik ben per 7 april gaan samenwonen in Enschede. Eerst al genoeg trammelant gehad met de aanvraag van Casanet (Glasvezel). De woningcoorporatie De Woonplaats vertelde me dat er in het appartement Casanet aanwezig was. Voor 49,95 hadden we telefoon, televisie en 20 mbit internet. Ook zouden de kosten voor het aansluiten (195 euro) betaald worden door de Woonplaats (omdat we daar huren). Dus ik netjes Casanet aangevraagd. Een paar dagen later kreeg ik een brief dat de glasvezelkabel nog naar de flat gegraven zou moeten worden en naar de 7e verdieping geblazen moet worden. Al met al zou het 800 euro kosten, maar omdat ze ons zo graag als klant wilden, wilden ze ons tegemoet komen als we zelf een eigen bijdrage zouden betalen van 225 euro. Ook dat was voor ons nog een vrij hoog bedrag, aangezien we beide studenten zijn. Daarom hebben we besloten dit pakket niet te nemen.
De keuze was snel gevallen op @Home. 49,95 voor telefoon, televisie en 4 mbit internet. Op 10 april heb ik het pakket via internet aangevraagd. Snel een afspraak gemaakt met een monteur. Deze is op 21 april gekomen om de digitale TV te installeren. Twee weken later kreeg ik een briefje door de bus. We waren afgesloten van de kabel. Dezelfde dag heeft mijn vriendin nog gebeld. Wat schijnt: als je het pakket telefonisch had aangevraagd dan hadden ze ook gevraagd of je al TV Basis van @Home gebruikt. Dit gebeurd niet wanneer je het via internet aanvraagd, volgens de helpdeskmedewerkster. Maar op internet staat toch echt dat je voor 49,95 TV Basis, TV Digitaal, Internet en Telefonie aanvraagt.
Nu moet ik 35 euro aansluitkosten betalen. Dan zou ik binnen 2 weken weer aangesloten worden op de kabel. Ik ben niet echt van plan om dit te gaan betalen, maar hoe sterk sta ik?
En dan komt er ook nog eens bij dat @Home verder gaat onder een andere naam. Namelijk Ziggo. Er is nu een bedrag van 79 euro afgeschreven van mijn rekening bestaande:
Internet Regelmatig van 22-04-2008 tot en met 31-05-2008
Internet Regelmatig van 01-06-2008 tot en met 30-06-2008
Basisbellen van 24-04-2008 tot en met 31-05-2008
Basisbellen van 01-06-2008 tot en met 30-06-2008
Uiteraard gaat er nog een combinatiekorting van af. Maar:
Ik ben nog niet persoonlijk op de hoogte gesteld dat @Home verder gaat onder Ziggo, en ik heb tot op heden geen televisie, telefoon en internet. Ik zit waarschijnlijk nog een week zonder televisie, telefoon en internet, terwijl ik daar nu wel voor betaal.
(Ik zit nu op internet omdat iemand hier in de flat zijn of har internetverbinding niet goed heeft beveiligd)
Maar wat kan ik nu het beste doen? De 35 euro aansluitkosten moeten nog geincasseerd worden evenals het abbonement op televisie, terwijl mijn banksaldo dat niet echt toelaat aangezien het samenwonen al duur genoeg is.
Hopelijk weet iemand een oplossing?
Vriendelijke groeten.