LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bankoverval à raison van €54 miljoen door Ziggo

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
vanderkroon

bankoverval à raison van €54 miljoen door Ziggo

Ongelezen bericht door vanderkroon »

Het gedrag van Ziggo, voorheen Multikabel, als monopolist op het gebied van het aanbieden van kabeltelevisie in ons dorp is dat van een schaamteloze zakkenvuller.

Ik vind het geen pas hebben dat Ziggo/Multikabel opeens besluit om twee maanden abonnementsgeld tegelijk in rekening te brengen en automatisch te innen met als argument dat ik voortaan “vooruit betaal”. Immers dit komt neer op een eenmalige verhoging van 8% van het abonnementsgeld. Ik spreek hier schande van omdat Ziggo/Multikabel weet hier als monopolist mee weg te komen. Daar komt nog bij dat Ziggo/Multikabel ook weg komt met het uitsluitend leveren onder voorwaarde van automatische incasso, zodat Ziggo –ervan uitgaande dat elke klant een brief met ‘belangrijke informatie over uw factuur’ heeft ontvangen- simpelweg overgaat tot het eenmalige extra belasten van ruim 3,4 miljoen bankrekeningen, hetgeen neerkomt op een overval van ruim 54 miljoen euro.

Ik vind dit temeer stuitend omdat men deze aktie uitvoert onder de naam “Multikabel”, om vervolgens doorleuk uw naam te doen wijzigen in Ziggo. Is de consument die akelige aktie van Multikabel vergeten. Dit schaar ik onder manipulatief corporate gedrag. Ziggo is tot stand gekomen als gevolge van een fusie die geïnspireerd is door het bereiken van synergetische voordelen. Welnu, kennelijk verdwijnen de synergetische voordelen in diepe zakken, terwijl de consument opdraait voor de kosten van de fusie middels de eenmalige verhoging van 8%. Ik vind deze gelegaliseerde vorm van diefstal echt onaanvaardbaar.

Ziggo, een oude zakkenvuller met een nieuwe naam.

pvd

Re: bankoverval à raison van €54 miljoen door Ziggo

Ongelezen bericht door pvd »

Rekenen is niet uw sterkste kant. Ik ben het met u eens dat u dit jaar 13 maal betaald en dus zo aan die 8 procent verhoging komt, maar u vergeet dat u ook voor 13 maanden betaald! Te weten januari 2008 t/m januari 2009, dus hoezo 8% prijsverhoging?

pvd

P.s. Ik ben het wel met u eens dat de communicatie verre van goed is en dat de incasso nou wel erg vroeg plaatsvind, maar dat wordt nog verplaatst naar het einde van de maand, dus betaald u in wezen slecht 1 week eerder dan voorheen.

Wubo

Re: bankoverval à raison van €54 miljoen door Ziggo

Ongelezen bericht door Wubo »

Ja, dat ik dit las dacht ik al.. 8%??
waar haalt ie dat vandaan.

maar ach er zijn nu idd al zat topics over, lekker veel te lezen.

Gesloten