Pagina 1 van 1

Ziggo in het Cogas (Twente)-gebied en Veendam

Geplaatst: 18 mei 2008 13:45
door erikrijnders
Ik ben zeer verbolgen over de gang van zaken inzake de overgang van @home naar Ziggo waarbij Ziggo een alles in 1 pakket aanbiedt waar ik geen gebruik van kan maken. Dit scheelt me niet alleen in de portemonnee maar ook nog eens vele voordelen!!! Dit komt mijns inziens door halstarrigheid van Cogas aan de ene kant en de bereidwilligheid van Ziggo aan de andere kant.

Ik ben van @home automatisch en verplicht overgestapt op Ziggo. Alles leuk en aardig... Maar nu komt het. Ik zit in een gebied waar Cogas het kabelnet verzorgt. Niets aan de hand denkt u, maar nu komt het;

Ziggo biedt een nieuw pakket van telefonie, internet en digitale tv. Het Alles in 1 pakket. Hierin zit:
* analoge tv a € 15,90
* Internet z2 , met een snelheid van 4000kb/s (maar je krijgt bij dit pakket dubbelle snelheid 8000 kb p/s)
* Telefonie met gratis onderling bellen met Ziggo-abonnees.
* Digitale tv
Verder een digitale decoder gratis erbij.

Dit kost €49,95 per maand inclusief analoge tv a € 15,90

Ik heb nu een pakket van voormalig @home van € 45,95 met
digitaal extra € 9,95
internet z2 € 29,95
Telefonie € 9,95
Totaal 49,85-4,95 combinatiekorting, ik betaal dus per maand € 44,90
MAAR DIT IS EXLUSIEF ANOLOGE TV, DEZE BETAAL IK IMMERS AAN COGAS

Je kunt gewoon zeggen dat ik in de nieuwe ziggo-situatie €49,95+9,95 = € 59,90 betaal (zou men dit mij kunnen aanbieden!!!!!) ipv € 44,90+15,90=€ 60,80 welke ik nu in twee gedeelten betaal aan Ziggo en Cogas.

Nu komt het: ik kan het alles in 1 pakket van Ziggo niet krijgen, ik zit in het cogas-gebied en ik moet analoge kabel van Cogas afnemen. Dit scheelt me dus:
- bijna € 0,90 per maand abo-kosten per maand (dat is bijna €12,=- per jaar !!!)
- gratis digitale decoder
- dubbele internetsnelheid
- gratis onderling bellen met Ziggo-abonnees.


Alleen omdat ik in het Cogas-gebied zit moet ik EN meer betalen EN mag ik niet profiteren van de voordelen van de alles in 1 pakket !!! Dit is bezopen!!!!!!!

Re: Ziggo in het Cogas (Twente)-gebied en Veendam

Geplaatst: 18 mei 2008 15:41
door TdeHond
Ik vind het heel vervelend voor u maar wil u wel bedanken voor de tip.

Ik heb mij aangemeld voor het alles in een basis pakket + voor 10 euro vast bellen in de maand. Inderdaad voordeliger, wel een lagere internetsnelheid maar dat is in mijn geval geen probleem omdat ik overwegen surf en e-mail.

Re: Ziggo in het Cogas (Twente)-gebied en Veendam

Geplaatst: 18 mei 2008 18:57
door Wubo
Tjah, het is niet aars.

kan ziggo wat aan doen.

had u bij @home dan wel die mogelijkheid, die zat dan toch ook in datzelfde gebied?

Re: Ziggo in het Cogas (Twente)-gebied en Veendam

Geplaatst: 18 mei 2008 20:16
door erikrijnders
@home had geen voordeelpakketen incl analoge televisie. Hier komt Ziggo opeens mee, maar niet alle klanten worden evenredig behandeld.

@home had pakketten voor alle klanten, niemand uitgezonderd. Ik vind dit eerlijk gezegd nogal een schandaal

Re: Ziggo in het Cogas (Twente)-gebied en Veendam

Geplaatst: 19 mei 2008 12:07
door Henri42
bij een afwijkend contract kun je zonaar een andere kabelaar overstappen

Re: Ziggo in het Cogas (Twente)-gebied en Veendam

Geplaatst: 19 mei 2008 22:29
door pvd
Er zijn geen andere kabelaars. Je kan wel overstappen op bijvoorbeeld schoteltv of digitenne. Of internet tv via ADSL

pvd

Re: Ziggo in het Cogas (Twente)-gebied en Veendam

Geplaatst: 03 jun 2008 12:55
door -MP-
Ik zal het nog sterker vertellen,

Ik woon ook in het Cogas gebied, maar heb wel het alles in 1 pakket af kunnen sluiten.

Ik heb dus gewoon netjes een contract gekregen waarin mij zowel analoge & digitale tv wordt aangeboden. in combinatie met telefonie en internet. het complete pakket dus.

Dit werkte prima, tot dat de cogas mijn niet meer als abbonee zag en dus de aansluiting afsloot.

Vervolgens gebeld met inmiddels ziggo, (toen ik het pakket gekocht heb was het nog net @home). Deze kunnen niets voor mij doen. Sterker nog ze gaan mij waarschijnlijk gewoon het complete pakket in rekening brengen. en ik ben zelf verantwoordelijk voor de aansluiting bij de cogas....

Al met al zit ik nu met een contract wat niet kan bestaan volgens de mensen van Ziggo, en zonder internet, telefoon, en tv.... lekker waardeloos dus, en ziggo doet niets..

Re: Ziggo in het Cogas (Twente)-gebied en Veendam

Geplaatst: 03 jun 2008 15:08
door TdeHond

BerichtGeplaatst op: 03 Jun 2008 11:55 Onderwerp:

Ik zal het nog sterker vertellen,

Ik woon ook in het Cogas gebied, maar heb wel het alles in 1 pakket af kunnen sluiten.

Ik heb dus gewoon netjes een contract gekregen waarin mij zowel analoge & digitale tv wordt aangeboden. in combinatie met telefonie en internet. het complete pakket dus.

Dit werkte prima, tot dat de cogas mijn niet meer als abbonee zag en dus de aansluiting afsloot.
mocht u bij Ziggo willen blijven zie ik wel een oplossing.
1. U zegt alles op bij Ziggo per direct ( volgens de AV binnen 14 dagen nadat contract is ingegaan) U doet dit per aangetekende brief met ontvangstbevestiging.
U vermeldt de reden dat u geen gebruik kan maken van de aansluiting, omdat deze is afgesloten door Cogas.
2. U maakt bij Cogas in orde dat u weer gebruik kunt maken van hun bekabeling.
3. U meldt zich weer aan bij Ziggo voor alles maar dan niet meer in alles in 1 pakket .

Als u wilt overstappen naar andere prov. Alleen punt 1. Dit moet dan wel schriftelijk bevestigd worden door Ziggo dat de overeenkomst met onmiddellijke ingang beëindigd is.

Re: Ziggo in het Cogas (Twente)-gebied en Veendam

Geplaatst: 03 jun 2008 17:34
door -MP-
Bedankt voor je reactie, helaas is het al meer dan 14 dagen geleden dat mijn contract in ging...

Uiteindelijk zal ik er wel uit komen met Ziggo, maar ik vind wel dat er erg makkelijk gedaan wordt over de fouten die gemaakt worden, en er wordt absoluut niets gedaan om deze fouten goed te maken.

helaas heb ik weinig keus in mijn regio (ik wil namelijk wel kabel houden, geen adsl) dus ik zal bij ziggo moeten blijven...

Re: Ziggo in het Cogas (Twente)-gebied en Veendam

Geplaatst: 22 okt 2008 18:51
door erikrijnders
Tja, alles leuk en aardig, maar waar blijven dan onze voordelen? Losse paketten aanschaffen???

Dan ook:
- geen dubbele internersnelheid
- geen gratis decoder
- geen onderling gratis bellen

Kortom wanneer je geen analoge klant bent van Ziggo maar van Cogas kan je barsten en mag je wel hetzelfde betalen voor minder.