Pagina 1 van 1
Alle winkels een webshop, een goed idee?
Geplaatst: 21 mei 2008 02:23
door jor
Ik vond dit stuk en ben benieuwd naar jullie mening over dit onderwerp.
'Alle winkels moeten webshop hebben'
Door Mick de Neeve, maandag 19 mei 2008 17:42, views: 20.180
Volgens de Raad Nederlandse Detailhandel moeten alle winkels zorgen dat ze op internet aanwezig zijn, waarbij minimaal te zien moet zijn wat er bij een fysiek bezoek aan de shop kan worden gekocht.
Een echte webwinkel waar virtueel kan worden gekocht is evenwel nog beter, zo stelt de RND, omdat onderzoek uitwijst dat de winkelstraat de functie begint te krijgen van reclamezuil voor internetwinkels. Consumenten gaan steeds vaker online shoppen bij winkels die ze uit het straatbeeld kennen, aldus de branchvereniging. Bovendien blijken Nederlanders vaker rechtstreeks naar de webshop van een bepaalde winkel surfen, dan dat ze dat via een zoekmachine doen.
Hier de link naar het hele artikel en bron
http://life.tweakers.net/nieuws/53527/a ... l#reacties
Re: Alle winkels een webshop, een goed idee?
Geplaatst: 21 mei 2008 11:54
door WillemV
Op zich is dit wel een goede analyse. Het is voor veel bedrijven een goede en relatief goedkope manier om je onderneming extra te promoten. Alleen de titel:
"
Alle winkels
moeten webshop hebben".
Ik denk dat het vooralsnog voor bijvoorbeeld de buurtslager, bakker etc. niet altijd interessant is om zich op deze manier te presenteren. En het woordje 'moeten' suggereert een bepaalde verplichting.
Re: Alle winkels een webshop, een goed idee?
Geplaatst: 21 mei 2008 14:14
door jor
Ik geloof niet dat het ooit verplicht word en sommige bedrijven die jij noemde zullen dat ook niet doen. Maar het overgrote deel verhoogt met dit soort dingen de omzet/winst en doen er aan mee als het handig is in hun branche.Punt is natuurlijk wel dat als je ziet als ondernemer dat je omzet terugloopt en degene met een webwinkel beter draaien dan ( moet ) je misschien om economische reden.
Re: Alle winkels een webshop, een goed idee?
Geplaatst: 21 mei 2008 17:47
door Moppentappers
zodra je het gaat voorspiegelen dat elke ondernemer toch wel een website moet gaat het absoluut fout.
A. ze proberen zelf een systeem te maken, en dat onderhouden ze niet waardoor prijzen ect. niet meer kloppen.
B. ze installeren een CMS systeem houden dat niet up to date en ze worden gehacked, en er wordt een kwaadaardig script op de pagina gezet
C. er wordt gekozen voor designers die een website maken in bijv. flash, maar het flash systeem zelf niet updaten, wat ook tot lekken kan leiden
nee bedankt in dat geval.
Re: Alle winkels een webshop, een goed idee?
Geplaatst: 22 mei 2008 20:17
door jor
Toch zal dit de toekomst worden, althans het lijkt erop.
http://www.thuiswinkel.org/consumenten/ ... subnavid=2
Re: Alle winkels een webshop, een goed idee?
Geplaatst: 22 mei 2008 21:29
door BBCS
Dat iedere winkel een website zou moeten hebben is op zich niet verkeerd.
Echter ben ik totaal geen voorstander om van iedere winkel een webwinkel verplicht te stellen.
Er zijn ook ondernemers die geen webwinkel hebben ook uit oogpunt van de wet koop op afstand.
Een ander aspect is dat een webwinkel tijd kost. Je moet de site up-to-date houden, de prijslijsten up-to-date houden, de producten versturen, enz, enz.
Zelf wilde ik ook eerst een prijslijst op de site zetten, maar dat kost zo gigantisch veel werk, dat ik daarvan ben afgestapt.
En zo zijn er wel meer winkeliers die er totaal niets voor voelen om naast hun eigen winkel, ook nog een webwinkel runnen.
Re: Alle winkels een webshop, een goed idee?
Geplaatst: 22 mei 2008 21:29
door Moppentappers
http://www.security.nl/article/18470/1/ ... ofiel.html
krijg je dadelijk datsoort taferelen
maar goed, er zou een goed systeem voor ondernemers moeten komen wat in in ieder geval automatisch op de achtergrond kan updaten (zoals wordpress dat al kan, alleen dan ook zonder aan te klikken)
of een apart betaal systeem wat niet in verbinding met de winkel zelf staan, Ideal ect. voorziet daar eigenlijk al in natuurlijk..
Re: Alle winkels een webshop, een goed idee?
Geplaatst: 22 mei 2008 22:35
door jor
Geplaatst op 22 Mei 2008 20:29 door BBCS
Dat iedere winkel een website zou moeten hebben is op zich niet verkeerd.
Echter ben ik totaal geen voorstander om van iedere winkel een webwinkel verplicht te stellen.
Wie zegt nu weer dat het verplicht is?. Als je geen webwinkel wil dan doe je het toch gewoon niet.Dat anderen daar kennelijk een behoorlijk deel van hun omzet uithalen is ook goed.
Mvg Jor.
Re: Alle winkels een webshop, een goed idee?
Geplaatst: 22 mei 2008 22:40
door jor
Geplaatst op 22 Mei 2008 20:29 door BBCS
Een ander aspect is dat een webwinkel tijd kost. Je moet de site up-to-date houden, de prijslijsten up-to-date houden, de producten versturen, enz, enz.
Zelf wilde ik ook eerst een prijslijst op de site zetten, maar dat kost zo gigantisch veel werk, dat ik daarvan ben afgestapt.
Dat is er echt 1 voor open doel! Besteed dezelfde tijd die je nu op dit forum gebruikt aan het onderwerp garantie aan het bijhouden van je webwinkel, en ik weet zeker dat je nog tijd over houd voor leuke dingen en een bijgewerkte website hebt.
Verkopen webwinkels stijgen 38 procent
Donderdag 22 mei 2008, 13:42 - Webwinkels hebben vorig jaar voor 2,8 miljard euro goederen via het web verkocht, blijkt uit jaarcijfers van brancheorganisatie Thuiswinkel.org.
2 reacties Door Tom Sanders
Webwinkel blijken vooral steeds beter in staat consumenten over de virtuele drempel te trekken. Vorig jaar deden zo'n 1,5 miljoen consumenten hun eerste web-aankoop.
Winkels hebben fors terrein gewonnen op de papieren catalogus en telefonische winkeldiensten. In die sectoren daalden de verkopen juist met 9 procent naar 790 miljoen euro.
Ook de winkelstraat moest verder inboeten. De combinatie van webwinkels, catalogi en andere 'thuiswinkels' neemt inmiddels 5,4 procent van de verkopen in de detailhandel voor zijn rekening.
Bron
www.webwereld.nl
Re: Alle winkels een webshop, een goed idee?
Geplaatst: 25 mei 2008 05:19
door jor
Zelfs de grotere spelers willen zich onderscheiden door goede garantie en uitgebreide info, ook als deze niet positief is.
Dixons biedt consument onafhankelijke beoordelingen
20 mei 2008 - Door Jannemiek Starkenburg
In een tijd waar veel winkels inzetten op user generated content en de mogelijkheid bieden aan consumenten om producten te reviewen gooit elektronicaketen Dixons het over een andere boeg. Sinds dinsdag plaatst Dixons op zijn websites goede én minder goede deskundigheidsscores bij producten.
Dixons maakt hiervoor gebruik van data van HetBesteProduct.nl, die testresultaten verzamelt van consumentenelektronica uit ruim honderd binnen- en buitenlandse vakbladen.
Hiermee hoopt Dixons in te spelen op de behoefte bij de consument naar onafhankelijke beoordelingen van producten. Is de consument dan niet wijs genoeg om de informatie zelf te vinden op het internet? "Jawel, maar probeer eens zelf onafhankelijke informatie te zoeken. Vaak kom je via Google uit bij zogenaamde onafhankelijke sites. Wij scheiden het kaf van het koren. Op internet is het vaak onpersoonlijk, wij bieden hiermee een extra dienst", zegt Bart van Westreenen, algemeen directeur van Dixons.
Dixons wil het eerlijk aanpakken. Alle beoordelingen die HetBesteProduct.nl voor handen heeft, worden weergeven. Van Westreenen: "We laten alles staan. Ook de minder positieve deskundigheidsscores. We filteren niks. Natuurlijk verkopen wij wel a-merken, geen rommel. Maar het wordt wel een leerervaring."
Het kan natuurlijk zijn dat goedkopere producten beter uit de bus komen. Het wordt nog even afwachten wat de invloed hiervan is op de omzet. "We moeten kijken welke producten hierdoor beter verkopen. Uiteindelijk zien we vanzelf of het gunstig is voor de omzet", zegt Van Westreenen.
Bron
www.emerce.nl
Bron
http://www.hetbesteproduct.nl/nl/home.html
Re: Alle winkels een webshop, een goed idee?
Geplaatst: 25 mei 2008 09:14
door BBCS
Mijn punt was:
Als je een webwinkel gaat runnen, dan is dat zel al een dagtaak.
En kijk maar eens bij de meeste eenmanszaken, die hebben of een webwinkel of een gewone winkel, maar eigenlijk nooit samen.
Zelf ben ik nergens bij aangesloten (bij een keten) en dan is dat toch een ander verhaal dan winkels die bij een keten zijn aangesloten.
Dat is er echt 1 voor open doel! Besteed dezelfde tijd die je nu op dit forum gebruikt aan het onderwerp garantie aan het bijhouden van je webwinkel, en ik weet zeker dat je nog tijd over houd voor leuke dingen en een bijgewerkte website hebt.
Dat heeft er hier totaal niks mee te maken.
Re: Alle winkels een webshop, een goed idee?
Geplaatst: 25 mei 2008 15:40
door jor
Geplaatst op 22 Mei 2008 20:29 door BBCS
Een ander aspect is dat een webwinkel tijd kost. Je moet de site up-to-date houden, de prijslijsten up-to-date houden, de producten versturen, enz, enz.
Zelf wilde ik ook eerst een prijslijst op de site zetten, maar dat kost zo gigantisch veel werk, dat ik daarvan ben afgestapt
Dat heeft het wel, jij vermeld dat je er geen tijd voor hebt en dan kan je deze reactie verwachten.
Re: Alle winkels een webshop, een goed idee?
Geplaatst: 25 mei 2008 17:32
door BBCS
Quote:
Geplaatst op 22 Mei 2008 20:29 door BBCS
Een ander aspect is dat een webwinkel tijd kost. Je moet de site up-to-date houden, de prijslijsten up-to-date houden, de producten versturen, enz, enz.
Zelf wilde ik ook eerst een prijslijst op de site zetten, maar dat kost zo gigantisch veel werk, dat ik daarvan ben afgestapt
Dat heeft het wel, jij vermeld dat je er geen tijd voor hebt en dan kan je deze reactie verwachten.
Dat heeft het dus niet.
Als ik een webshop moet gaan bij houden en ook de prijslijst, dan kost het me minimaal 20 uur per week.
En die tijd heb ik niet.
Een ander aspect is dat ik geen webwinkel wil, puur omdat ik niet de risico's van de wet koop op afstand wil nemen.
Iets waar veel andere ondernemers ook niet willen.
Een ander aspect is dat het runnen van een webshop al een dagtaak zelf is.
En ik heb maar 2 handen en ik kan niet mijn eigen bedrijf runnen en daarnaast een webshop erbij.
Maargoed, dat zullen veel mensen wel niet begrijpen.