Pagina 1 van 1

taxivervoer groeneland achmea niet meer volledig vergoed

Geplaatst: 22 mei 2008 14:28
door ans44
mijn dochtertje ging van juni 2007 t/m januari 2008 naar een GGZ instelling voor observatie en diagnose.
in januari moest ik weer een nieuwe machtiging aanvragen voor taxivervoer. ik heb deze gekregen en nu in april kreeg ik tot mijn grote schrik een nota van 683,50 euro voor de kosten van het taxivervoer van de maand januari. het blijkt dat je een maximum hebt van 1000,00 euro met beterafpolis 3 sterren. dit was mij niet bekend en niet verteld.
het staat ook niet duidelijk in de brochure van 2008 vermeld. kent iemand dit? en wat kan ik er aan doen.
groetjes ans

Re: taxivervoer groeneland achmea niet meer volledig vergoed

Geplaatst: 24 mei 2008 16:55
door ans44
wat bedoel je met algemene voorwaarden? ik heb het gelezen van de basis verzekering maar volgens groene land valt mijn dochtertje hier niet onder ze valt onder aanvullende verzekering en daar kan ik geen algemene voorwaarden van vinden.
groetjes ans

Re: taxivervoer groeneland achmea niet meer volledig vergoed

Geplaatst: 25 mei 2008 22:12
door Mathilde D.
............Aanspraken en vergoedingen aanvullende verzekeringen 27
Beter Af Plus Polis
1 ster geen dekking
2 sterren geen dekking
3 sterren eigen vervoer € 0,25 per km; taxi gecontracteerd 100%,
niet gecontracteerd maximaal € 0,70 per km. tot maximaal
€ 1.000,- per persoon per kalenderjaar.
Eigen bijdrage € 86,- per persoon per kalenderjaar
4 sterren eigen vervoer € 0,25 per km; taxi gecontracteerd 100%,
niet gecontracteerd maximaal € 0,70 per km. tot maximaal
€ 2.000,- per persoon per kalenderjaar..........

Ik heb via Google gezocht op " taxivervoer achemea beter af" en kwam toen al snel bij de algemen voorwaarden, waar op pag. 19 de basisverzekeringsregels over het taxivervoer staan en op pag. 27 de regels van de aanvullende verzekering. Hieruit is te lezen dat jouw taxivervoerder kennelijk niet gecontracteerd(gecontracteerden hadden besteld moeten worden via 0900-8294224) is, als dat wel het geval was dan zou je 100% vergoed krijgen.

Ik neem aan dat je kennelijk van te voren geen goede informatie hebt gekregen via het speciale telefoonnummer van achmea(:"Hoe kan ik toestemming voor het gebruik van vervoer aanvragen?
U vraagt toestemming via de Vervoerslijn. De medewerkers zijn te bereiken op werkdagen van 8.30 uur tot 18.00 uur, via 0900 - 230 23 40 (€ 0,10 p/m). De Vervoerslijn bepaalt of u toestemming krijgt voor en vervoer én van welke vorm van vervoer u gebruik mag maken. Deze toestemming noemen wij overigens een machtiging. Met uw polisgegevens bij de hand kunnen wij u het snelst van dienst zijn." )

Overigens bedoelde Vogels dat je niet in de brochure van het vergoedingenoverzicht maar in de officiele polisvoorwaarden moet kijken. Op internet zijn ze dus in ieder geval wel te vinden. Het is zaak om die heel precies door te lezen , want alleen daaraan ontleen je je rechten. Toezeggingen en opmerkingen van de Klantenservice heb je niets aan.

Re: taxivervoer groeneland achmea niet meer volledig vergoed

Geplaatst: 25 mei 2008 22:23
door ans44
ik heb een gecontracteerde taxi gehad, heb een machtiging gekregen via vervoerslijn , nog nagevraagd bij het taxibedrijf, maar tot 1000,00 euro geld ook voor gecontracteerde taxi's en dat is mij nooit verteld en ook voor mij heel onbegrijpelijk want zo komen denk ik heel veel ouders in de moeilijkheden met kinderen die naar een GGZ instelling moeten en ik denk dat veel ouders dit niet weten.
als je de voorwaarden en vergoedingen leest lijkt het of gecontracteerd vervoer voor 100% vergoed word en dat is dus niet zo

Re: taxivervoer groeneland achmea niet meer volledig vergoed

Geplaatst: 28 mei 2008 22:38
door Mathilde D.
UIt mijn eerdere reactie bleek duidelijk dat ik het ook "verkeerd" begrepen had. Bij herlezing lees ik nog steeds dat een gecontracteerde taxi onbeperkt vergoed wordt. Dat is dus een heel onduidelijke polisvoorwaarde! Ik raad je aan om:
1. dit na te vragen bij SKGZ en Meldpunt Consument en Zorg van de NPCF.

2. Indien blijkt dat 1000 euro idd het maximum is, raad ik je aan om bij de zorgverzekeraar te protesteren tegen een onduidelijk en misleidende polisvoorwaarde. Vervolgens, na schriftelijke heroverweging door de zorgverzekeraar, het Geschil via de SKGZ in Zeist uitvechten.

Jammer genoeg kun je niet bij de CVZ terecht, want die gaan alleen over de basisverzekering.

Nog een idee: informeren bij andere ouders die misschien ook bij Achmea verzekerd zijn met een AV?