LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tranen van ontroering klantvriendelijkheid iBlue Makelaars

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
ontroerde_klant
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2008 20:55

Tranen van ontroering klantvriendelijkheid iBlue Makelaars

Ongelezen bericht door ontroerde_klant »

Bij het lezen van de reacties op dit forum vallen mij een aantal zaken op.

Ik ben diep ontroerd over de klantvriendelijkheid en meelevendheid met de klant die de directeuren van iBlue aan de dag leggen. Tis bijna lachwekkend gewoon.

quotes uit de reacties van iBlue:
"iBlue Makelaars vindt openheid en transparantie erg belangrijk. Wij zijn alleen maar succesvol als u als klant voor ons kiest en tevreden bent. "

"Iedere klacht verhelpen wij en iedere discussie gaan wij met open vizier aan."

"Verder hoop ik dat het voor lezers duidelijk is dat iBlue een eerlijk en rechtvaardig bedrijf is."


Dat universitair geschoolde mensen via een forum reacties gaan geven op klachten en met modder gooien op deze wijze.... zoals het gezegde gaat: wie met modder gooit, verliest terrein. Ik vind het werkelijk de limit. Gewoon om je te schamen.

Blijkbaar heeft de directie toch erg veel interesse in de reacties. Ik heb lang getwijfeld maar wil dan toch een boekje opendoen over iBlue makelaars.

De korte achtergrond:

In juli 2006 zijn wij een overeenkomst aangegaan met iBlue Makelaars.
In de overeenkomst staat onder artikel 5 dat indien na een jaar de woning nog niet verkocht is het de opdrachtgever vrij staat om de opdracht kosteloos in te trekken en dat dan tevens de 595 euro zal worden terugbetaald.

Na een werkelijk rampzalig verlopen bemiddeling in de verkoop van ons huis (te droevig voor woorden werkelijk) en een geweldige inspanning om zaken tot een goed einde te brengen (NOT), besluit ik als verkopende partij maar in te grijpen en de zaak zelf bij te sturen. Het mocht achteraf niet baten.

De woning is onder voorbehoud van een aantal bedingen (zoals rondkomen financiering) dan toch verkocht geweest in februari 2007. Dit is niet doorgegaan doordat de potentiele kopers de financiering niet rond kregen en de ontbindende voorwaarden hebben ingeroepen.

Omdat dit onder voorbehoud was stond de woning nog steeds te koop, ook op bijvoorbeeld de Funda website.
Het jaar uitzingen dan maar, kunnen we dan gelukkig opzeggen. In de eerste week van augustus 2007 hebben wij besloten om het contract op te zeggen met iBlue omdat:
- het jaar om was.
- we zwaar ontevreden waren over de klantgerichtheid en correctheid.
- maar belangrijker: we wilden een lokale makelaar in de hoop de woning sneller te verkopen (overigens na opzegging en switch makelaar binnen een week (!!!) verkocht daarna maar dat terzijde!!!).

Omdat er een jaar voorbij was, zou er geen punt zijn. Immers dit staat zo ook omschreven in het contract.
- Na schriftelijke opzegging kwam er geen reactie en na een week heb ik gebeld met iBlue. Deze zei de opzegging ontvangen te hebben en zag niet in waarom wij niet aanspraak konden maken op restitutie van de 595 euro.

- Twee weken gingen voorbij zonder een reactie. Ik wilde graag weten wanneer we de 595 euro terug konden verwachten. Toch een aardig bedrag. Persoon in kwestie op vakantie en op het hoofdkantoor kon men niets doen in het terugbetalen van het geld zonder dat de lokale makelaar zijn toestemming had gegeven. Wachten dus.

- Weer geen reactie. In begin september gebeld en gevraagd hoe het stond. Geen reactie.

- Na zeer veel bellen met het call center en de makelaar komen we niets verder. Er is werkelijk een muur opgetrokken door medewerkers van iBlue rondom de directie. Goede afscherming!

- iBlue begint ons nu aan het lijntje te houden. Dhr. De Jong, directeur geeft de lokale makelaar de schuld want die moet dit regelen en de lokale makelaar zegt dat het centrale kantoor moet uitbetalen en dat dit geregeld is. Fatsoenlijke communicatie naar de klant is ver te zoeken.

- Uiteindelijk zijn we hier zat van en stellen dat de 595 euro terug moet worden betaald volgens afspraak. Dit doen wij op 17 september 2007, in een bericht rechtstreeks naar dhr. De Jong. Op maandag 17 september 2007 krijgen we dan toch eindelijk antwoord. Het antwoord is:

---------
Geachte heer en mevrouw ....,
Ik heb uw zaak met <....> kort gesloten.

Uw woning is verkocht en vervolgens weer ontbonden. Hiermee hebben wij voldaan aan de voorwaarden.
Uw betaling restitueren wij niet.
Met vriendelijke groet,
Jalmar de Jong

----------

Dat doe je dus af met een mailtje van 5 regels!

Wij hebben daarop het contract nagelezen maar kunnen geen enkele regel ontdekken die dit argument kan onderbouwen. De NVM geeft bij navraag bovendien aan dat de woning pas verkocht is als de voorbehouden zijn verlopen. Daarnaast is het zo dat de courtage van de makelaar ook pas na verkoop en bij het passeren bij de notaris zal worden ingehouden en betaald aan de makelaar.

Onze klacht is dus dat iBlue makelaars zich niet aan haar contractuele verplichting houdt en dat zij zo snel mogelijk de 595 euro terug dienen te storten. Het heeft al lang genoeg geduurd en na alle andere onbeschofte behandelingen zijn wij het dus meer dan zat.

Wij hebben dit vervolgens voorgelegd aan de geschillencommissie makelaardij. Jawel. De beroepsgroep (NVM) onderkent de commissie en zal zich schikken in uitspraken. De uitspraken van de commissie zijn bindend. De commissie heeft daarbij iBlue opgeroepen ter zitting te komen en verdediging aan te voeren. iBlue heeft daarbij op geen enkele wijze gereageerd richting de commissie. Hoezo netjes? Ook zijn ze niet op de zitting verschenen. Na een lange periode is er drie weken geleden uitspraak gedaan.

Wat ik met vol vertrouwen verwacht had: de commissie heeft geoordeeld en ons volledig in het gelijk gesteld en iBlue gesommeerd de 595 euro en tevens het bedrag wat je moet betalen voor de commissie (75 euro) te betalen binnen 2 weken na dagtekening. Tot heden geen reactie van iBlue.

Ik wil nog wel eens in discussie via dit forum met de heren, via andere wegen krijg ik toch geen reactie en blijkbaar hier wel in alle openheid.

Ik wil alleen zeggen: hou op met onzin verkopen en mooie praatjes. Maak waar wat je met woorden belooft en quote en ga eens echt fatsoenlijk met klanten om.

delft71
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mar 2008 09:59

Re: Tranen van ontroering klantvriendelijkheid iBlue Makelaars

Ongelezen bericht door delft71 »

vervelend verhaal echter er zijn zo wel 10talen klanten die hun geld niet terug krijgen. Het is echt een hopeloze bende bij iBlue Makelaars.

En kennis van mij is hypotheekadviseur bij de Postbank en die komt met verhalen, dat wil je niet weten.

Hij verbaast zich erover dat ING & Postbank dit nog steunen, hij en veel collega;s van hem verwijzen geen klanten meer door naar iBlue, van de 15 doorverwijzingen waren er 11 klachten.

ontroerde_klant
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 mei 2008 20:55

Re: Tranen van ontroering klantvriendelijkheid iBlue Makelaars

Ongelezen bericht door ontroerde_klant »

Wij hebben vlak na het plaatsen van mijn vorige punten bericht gekregen van de iBlue directie dat het geld binnen een week op de rekening zou staan.

Ik wilde dit eerst zien en dan geloven. Verbaasd en verheugd kan ik melden dat vanochtend het geld op mijn rekening stond. Daarmee is een lange periode van getouw-trek toch nog op correcte wijze afgesloten.

Ik vind het jammer dat het via de geschillencommissie moet lopen, er zeer slechte communicatie is, en er zoveel tijd nodig is om tot inkeer te komen. Ik hoop in de toekomst dat iBlue dit ook zal doen voor andere klanten.

delft71
Berichten: 18
Lid geworden op: 23 mar 2008 09:59

Re: Tranen van ontroering klantvriendelijkheid iBlue Makelaars

Ongelezen bericht door delft71 »

Het gaat zo goed bij iBlue dat er inmiddels weer 3 makelaars zijn opgestapt, en dat er 2 vestigingen zijn gesloten!

Sylvia_lief
Berichten: 9
Lid geworden op: 19 jun 2008 22:34

Re: Tranen van ontroering klantvriendelijkheid iBlue Makelaars

Ongelezen bericht door Sylvia_lief »

delft71 is alleen maar negatief over iBlue bezig en voor de rest niets op dit forum. Kijk maar eens op deze link: http://forum.trosradar.nl/search.php?se ... r=delft71/

dit forum is bedoeld voor eerlijke informatie en niet om concurrenten zwart te maken!

Gesloten