Goedendag,
Bovenstaande keukens is zo'n beetje de stijl waar we naar op zoek zijn. We zijn niet het type om een bepaald merk absoluut te moeten hebben en elk van deze 3 is eigenlijk wel wat we mooi vinden.
Vraag is dus eigenlijk, is een van deze te prefereren boven de anderen wat betreft kwaliteit ?
Zelf denk ik dat na op het forum wat rond gehangen te hebben dat deze 3 keukens eigenlijk wel zo'n beetje van dezelfde kwaliteit zijn maar wellicht heb ik het toch mis.
Zit nog niet echt in het offerte traject (gaat de komende week wel gebeuren, indien iemand zich geroepen voelt hoor ik het graag, omgeving Alkmaar) maar als van deze 3 keukens nou de kwaliteit zo'n beetje hetzelfde is, welke komt dan prijstechnisch het beste uit ? (wit hoogglans gelakt)
Mischien weet iemand een beetje hoe de verhoudingen prijstechnisch van deze keukens liggen.
Wellicht weet iemand nog een merk / model toe te voegen wat ik vergeten ben ? Bovenstaande zijn allen greeploos, met lange grepen is ook een optie indien een eventueel 4e merk geen greeploos heeft. (zijn we zowiezo nog over in dubio)
bij voorbaat dank !
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] kwaliteit - Next line / Leicht Avance / Häcker SM 4030 GL
Re: kwaliteit - Next line / Leicht Avance / Häcker SM 4030 GL
leicht = mijn inziens de mooiste van de drie. Hogere romp, dus meer bergruimte en lage plint. Van de drie constructief de beste. Qua prijs denk ik ietsje duurder (in de lakuitvoering) dan de Systemat maar daar staat tegenover dat de keuze in kleuren en kastmogelijkheden veel groter is. Niet verplicht een dieper blad dan 60cm, alleen als je de greeplijst in de vaatwasser wilt laten doorlopen, maar daar zijn meerdere oplossingen voor. Nadeel : de greeplijst zit door de hogere romp niet direct onder het werkblad. Dit is wel mogelijk met de tweede (lagere) rompmaat maar ook dan heb je een hoge plint. Uitlevering perfect.
Systemat = mooie keuken, beperkte keuze in lakkleuren, constructief goed maar met iets lichtere materialen dan de Leicht. Minimaal 63 cm bladdiepte. Hoge plint door lagere rompmaat. Beperkte kastenkeuze. Het prijsverschil met Leicht is niet zo groot, denk ietsie goedkoper. Uitlevering perfect.
Next : nette keuken, kwalitatief gelijk aan de Systemat. Prijs is mij niet bekend evenals de mogelijkheden (jaren geleden dat ik Schuler verkocht).
Als het mijn keuze zou zijn ging ik voor de Leicht, met de kanttekening dat ik de mogelijkheden binnen Next niet ken. Wellicht dat andere de tekst van next kunnen aanvullen.
Systemat = mooie keuken, beperkte keuze in lakkleuren, constructief goed maar met iets lichtere materialen dan de Leicht. Minimaal 63 cm bladdiepte. Hoge plint door lagere rompmaat. Beperkte kastenkeuze. Het prijsverschil met Leicht is niet zo groot, denk ietsie goedkoper. Uitlevering perfect.
Next : nette keuken, kwalitatief gelijk aan de Systemat. Prijs is mij niet bekend evenals de mogelijkheden (jaren geleden dat ik Schuler verkocht).
Als het mijn keuze zou zijn ging ik voor de Leicht, met de kanttekening dat ik de mogelijkheden binnen Next niet ken. Wellicht dat andere de tekst van next kunnen aanvullen.
Beste BCK,
Kijk eens naar Format. Veel mogelijkheden en kwalitatief goed. Daarbij blijft het geheel betaalbaar.
Ook te vinden in regio Alkmaar.
MVG
Kijk eens naar Format. Veel mogelijkheden en kwalitatief goed. Daarbij blijft het geheel betaalbaar.
Ook te vinden in regio Alkmaar.
MVG
Rayke: Dank voor je uitgebreide antwoord. Vooral het meer kastruimte uit de Leicht spreekt me eigenlijk wel aan. Ruimte kan je maar nooit genoeg hebben. Het komt uiteindelijk toch allemaal wel vol
Maxx: Ziet er ook uit alsof dat bij ons wel in de smaak zal vallen. Als we praten over betaalbaar, enig idee waar je dan aan moet denken in relatie tot de andere 3 ? (10% betaalbaarder of 30% betaalbaarder of ?)
Loesje: thanks voor de tip dat Maxx dus dealer is van Format. Had ik anders niet geweten... gezien er hier blijkbaar niet geadverteerd mag worden (jammer want ik koop liever een keuken bij iemand die er dit soort goed werk bij doet) was dat een goede hint. Zou haast denken dat jullie samenwerken
Maxx: Ziet er ook uit alsof dat bij ons wel in de smaak zal vallen. Als we praten over betaalbaar, enig idee waar je dan aan moet denken in relatie tot de andere 3 ? (10% betaalbaarder of 30% betaalbaarder of ?)
Loesje: thanks voor de tip dat Maxx dus dealer is van Format. Had ik anders niet geweten... gezien er hier blijkbaar niet geadverteerd mag worden (jammer want ik koop liever een keuken bij iemand die er dit soort goed werk bij doet) was dat een goede hint. Zou haast denken dat jullie samenwerken
@bck, Format is een mooi product, maar Leicht is toch het stapje meer (Sorry Maxx
) al had je met Maxx wel een goede dealer gehad.
Format kan goed wedijveren met de andere twee. Als ik dan een keuze moest maken stelde ik Format boven Systemat.
Format kan goed wedijveren met de andere twee. Als ik dan een keuze moest maken stelde ik Format boven Systemat.
Format en Hebaform kunnen elke vergelijking aan met Systemat en Next en toch betaalbaar!!!
@bck, bij welke keukenleveranciers in de regio Alkmaar was je van plan langs te gaan? We hebben pas een keuken gekocht en bijna bij elke leverancier daar geweest, dus misschien kunnen we je tips geven.