Pagina 1 van 1

Modemstoring naar overgang Ziggo

Geplaatst: 23 mei 2008 13:51
door harolddr
Pffffffffffffff,

Weer een Ziggo probleem .... keb nu al heimwee naar @home, want:

Ziggo is onbereikbaar
Reageren niet op mail
Herkennen je niet als klant
Mijn postcode bestaat niet

Sinds de omschakeling moet ik om het half uur de stroomstekker uit mijn modem halen, anders kan ik niet internetten .....
Uiteindelijk krijg ik ze 's-avonds laat een keer te pakken en geven aan dat het een bekend probleem is met MOTOROLA modems, uitgeleverd door @home .....?????
Ze beloven binnen 48 uur terug te bellen voor de oplossing .... nu 96 uur later zit ik nog steeds te wachten en blijf stekkers trekken.
Herkent iemand dit probleem?

Bij @home nooit problemen gehad en als je belde wer je netjes geholpen .... waarom nu zo'n drama .....

Re: Modemstoring naar overgang Ziggo

Geplaatst: 23 mei 2008 15:19
door TdeHond
1 x storing gehad met Motorola modem na fusie Ziggo. Ik kon geen verbinding maken met internet. Dit is verholpen door 1malig 30 sec de stekker eruit te halen waarna de Motorola resette en tot nu toe geen problemen geeft. ( casema)

Re: Modemstoring naar overgang Ziggo

Geplaatst: 23 mei 2008 20:16
door queenfan
moet iedere dag voordat ik ga internetten de modem resetten door de spanning er af te halen en weer aansluiten.

Ook mijn ouders hebben er last van, stap dus mooi over naar XS4ALL, per 27 mei heb ik ADSL en per 1 juli geen @Home/Ziggo.

Re: Modemstoring naar overgang Ziggo

Geplaatst: 25 mei 2008 20:25
door bemu26
Wij hebben soortgelijke problemen. Wij hebben al geruime tijd internet via de kabel van @Home. Dit is in al die jaren een stabiele verbinding geweest, maar sinds ca 12-05-2008 hebben wij dagelijks het probleem dat de internetverbinding telkens wegvalt. Dit gebeurd enkele keren per dag. Hierdoor is het voor mij niet goed meer mogelijk om evt thuis te werken. Verder zijn wij gedurende dergelijke periodes ook telefonisch niet meer bereikbaar (telefonie via internet, maar niet @Home).

Mijn netwerk bevat een Motorola modem van @Home en een router van Conceptronic. Het probleem is enkel te verhelpen door zowel de router als het modem te resetten. Uitsluitend een van beide resetten werkt ook niet. Ik heb in middels ook al met andere kabel eea uitgeprobeerd, maar probleem blijft. Tot slot heb ik ook nog geprobeerd de verbinding zonder de router tot stand te brengen, maar het probleem blijft. Verbinding valt telkens weg; dagelijks.

Heb vrijdagavond een klachtenformulier ingevuld, maar nog geen reactie. Even wachten tot maandag. Herkent iemand deze problemen? Als iemand hier een oplossing voor heeft dan hoor ik dat graag.

Re: Modemstoring naar overgang Ziggo

Geplaatst: 26 mei 2008 16:08
door harolddr
Zaterdagavond eindelijk weer een levende Ziggo aan de lijn gehad.
Ze zitten daar dus met een giga-software probleem. :cry:

Mijn klacht was opgenomen in een groepsticket met nog 1800 andere lotgenoten. Ze zouden mij hieruit halen en de technische dienst zou mij binnen 3 dagen bellen voor een oplossing ..!!!!

Jullie begrijpen het ..... ik wacht en wacht ... ach ze hebben nog een paar uurtjes ....

Waarom maken ze niet gewoon bekend dat ze een probleem hebben ??? Eerlijkheid wordt toch meer gewaardeerd dan het verschuilen en niet reageren.


Grtzzzzzzz

Re: Modemstoring naar overgang Ziggo

Geplaatst: 28 mei 2008 20:36
door jeantosu
Ik heb sinds +/- 3 weken precies hetzelfde probleem dat internetten bijna niet mogelijk is zonder ieder keer de modem en router te resetten.
Afgelopen weekend deed de verbinding het helemaal niet meer, dus ziggo gebeld, maar door de drukte werd de verbinding iedere keer verbroken, dus pas na 3 dagen kreeg ik ze te pakken. Eerst werd de moden op afstand handmatig gereset en jawel het werkte weer. Top!

Na 5 uur weer niets, opnieuw gebeld en na een wachttijd van meer dan 10 minuten, (tel uit je winst), kreeg ik te horen dat het komt omdat ik op een bovenwoning woon en mijn hoofdaansluiting in de meterkast op de begane grond is, men de verbinding dus niet kan garanderen tot in mijn woonkamer, dat het signaal waarschijnlijk te zwak doorkomt. En inderdaad als ik alles in de meterkast aansluit, incl. laptop, dan werkt het wel, draadloos werkt niet, dus hun oplossing is om nieuwe kabels te trekken naar boven, want de kabel zal dan wel versleten zijn, maar ook dan kunnen ze niet garanderen dat het goed zal werken. Toch vreemd dat ik ineens na 13 jaar onbekommerd internetten, en na de overstap van casema ineens problemen krijg en dan mijn kabels ineens versleten zijn!

Ik heb dus letterlijk van Ziggo te horen gekregen dat ze geen oplossing hebben voor mijn probleem, dat het probleem bij mij en mijn kabels ligt en niet bij hun signaal.

Voor mij rest dus niets anders dan een andere provider te zoeken, ik kan moeilijk in een halletje in de meterkast gaan zitten internetten. Toch jammer want ik was altijd erg tevreden over casema.

Re: Modemstoring naar overgang Ziggo

Geplaatst: 31 mei 2008 15:45
door TeCoNer
Ik heb hetzelfde probleem in Den Haag, het komt vaak voor dat op onregelmatige tijdstippen mijn internetverbinding via de kabel van Ziggo (voorheen Casema) uitvalt. Hierdoor heb ik soms uren of dagdelen geen internet. Op momenten wanneer ik geen internetverbinding heb, zet ik mijn modem (Motorola) en router gedurende minimaal 1 minuut uit. Wanneer ik beide apparaten vervolgens weer aanzet doet mijn internetverbinding het soms weer, maar niet altijd.

Ik ben zeer ontevreden over de kwaliteit van Ziggo als internetprovider, vooral aangezien ik met Casema nooit dit probleem heb gehad. Daarnaast is de klantenservice van Ziggo vrijwel onbereikbaar.

Re: Modemstoring naar overgang Ziggo

Geplaatst: 31 mei 2008 16:14
door TdeHond
k heb hetzelfde probleem in Den Haag, het komt vaak voor dat op onregelmatige tijdstippen mijn internetverbinding via de kabel van Ziggo (voorheen Casema) uitvalt. Hierdoor heb ik soms uren of dagdelen geen internet.
in Delft tot nu toe maar 1 keer modem hoeven te resetten. ( Motorola - niet draadloze verbinding)

Re: Modemstoring naar overgang Ziggo

Geplaatst: 06 jun 2008 09:58
door Guardian72
Ik zie dat Haroldr zegt dat Ziggo een giga-probleem heeft.

Kan gebeuren, he, de beste heeft ook wel eens een mindere dag.
MAAR...

Waarom dan TOCH mensen minimaal 15 minuten in de wacht houden, a 10 eurocent / minuut?
Want dat betekent dat U en Ik betalen voor HUN fouten - en dan is het volgens mij toch echt oplichting.

Het zou 'ziggo' sieren als ze gewoon eens dat nummer de komende 3 maanden naar 0,01 euro / minuut zetten - of totdat de problemen verholpen zijn.
Doen ze dit niet - blijven het oplichters.

Re: Modemstoring naar overgang Ziggo

Geplaatst: 06 jun 2008 10:28
door TdeHond
Waarom dan TOCH mensen minimaal 15 minuten in de wacht houden, a 10 eurocent / minuut?
Want dat betekent dat U en Ik betalen voor HUN fouten - en dan is het volgens mij toch echt oplichting.
I.M.H.O. is dit *geen* oplichting, maar helaas gebruikelijk voor elke internetprovider. Telfort rekent b.v. 30 eurocent per minuut. Hen mag u ook bellen voor de fouten die zij maken. Ik communiceer daarom liever via e-mails of aangetekende brieven als er een behoorlijk probleem is.

Voor serieuze problemen oplossen rond providers, zie Trosradar: forum: internetproviders, thread: Telfort maakt fout op fout. bericht: Stappenplan bij problemen rond... op de 1ste bladzijde

BTW na bijna 6 maanden probleem met Telfort nog niet opgelost. :twisted:

Re: Modemstoring naar overgang Ziggo

Geplaatst: 06 jun 2008 16:18
door find_your_spot
Ik heb al meerdere klachten berichten verstuurd, maar steeds krijg ik of niks of een standaard email terug.

Weet iemand wanneer radar hier een uitzending aan gaat besteden? Dit Sicko kan niet langer.

Overigens kunnen gedupeerde mensen met hyves zich nog steeds aanmelden op http://antiziggo.hyves.nl/

Re: Modemstoring naar overgang Ziggo

Geplaatst: 06 jun 2008 16:23
door Guardian72
TdeHond-
Indien Ziggo aangeeft dat er 'grote problemen' zijn, en men dan TOCH nog die uitzuigpraktijken toepast.. is het oplichting.

de OPTA ging geloof ik actie ondernemen.

Mischien tijd voor een woekerwinst belasting op 0900 nummers?

Re: Modemstoring naar overgang Ziggo

Geplaatst: 06 jun 2008 17:23
door TdeHond

BerichtGeplaatst op: 06 Jun 2008 15:23 Onderwerp:

TdeHond-
Indien Ziggo aangeeft dat er 'grote problemen' zijn, en men dan TOCH nog die uitzuigpraktijken toepast.. is het oplichting.

de OPTA ging geloof ik actie ondernemen.
<ggggggggggggg> Het gevoel van Oplichting krijg ik meer als iemand klant gemaakt is die conform de voorwaarden heeft opgezegd bij een ingelijfde provider. ( zie Telfort maakt fout op fout) en ondanks 3 brieven en 10+ e-mails een half jaar later bedreigd wordt met vordering ter incasso. Maar dit terzijde.

Er is een regeling in de maak voor de dure 0900 nummers. Hier moet een maximum bedrag voor ingesteld worden. Dit lijkt goed nieuws.
Het slechte nieuws is echter dat de bedrijven zelf mogen vaststellen hoe hoog het maximum bedrag zal zijn. :cry:

Natuurlijk baal ik net als u van deze dure nummers en de manier waarop klanten bij de diverse providers in de kou staan.

Ik vind het jammer dat de OPTA weer kiest voor zelfreguliering door de Providers i.p.v. de eenzame klant te hulp te schieten d.m.v. beschermende maatregelen in een goede wet t.a.v. providers en hun toch regelmatig belabberde zorg naar hun klanten.

:!: Misschien kan uw werkgever schadevergoeding vragen voor de kosten die terugvragen modem met zich meebrengen? ( uw uurloon)

Re: Modemstoring naar overgang Ziggo

Geplaatst: 06 jun 2008 20:12
door Ulbe
Die 0900 nummers zijn uitgevonden "om de service te verbeteren",

Er zou dan doelmatiger gewerkt kunnen worden, en de klant zou deskundiger geholpen kunnen worden en dat in een korter tijdsbestek,

De praktijk is helaas anders!, klant wordt op wacht gezet, en wordt soms na 20 minuten of langer wachten geholpen door een medewerker die niet helemaal weet hoe de service nu eigenlijk werkt,

Wanneer je als provider een paar schooljongens in huurt en die zich er maar uit moeten l*llen maak je natuurlijk een fout,

Je wil een provider die een prima service levert, en daarbij ook geschikt in prijs en snelheid is, en natuurlijk is de betrouwbaarheid natuurlijk ook zeer belangrijk!,

Waneer echter, al dan niet bij de provider, iets mis gaat is de klant geholpen met een goede helpdesk die support kan bieden, zodat de klant weer van het internet gebruik kan maken op een goede manier,

Mijns inziens schort er nog veel aan de betrouwbaarheid van de providers en een goede controle op deze providers is er helaas nog niet,

De "goedkope" providers bieden prachtige pakketten aan voor een heel redelijke prijs, wanneer deze pakketten goed werken, switch je niet snel meer over naar een andere provider, want je bent dan dik tevreden, wanneer echter problemen komen ben je op de helpdesk aangewezen, en hier hoor je goede service te krijgen, en dat schort er soms aan, en dan ben je natuurlijk als klant flink het haasje wanneer je soms in een extreem geval 3 weken of langer, zonder internet en telefoon zit, en wel moet betalen voor de helpdesk en het abonnement voor diensten die niet geleverd zijn,

Hopenlijk wordt dit beter, want zoals het nu gaat kan eigenlijk anno 2008 niet meer,

Vriendelijke groeten,

Ulbe.