LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Word ik genaaid? (studieverzekering voor mijn dochter)

Bespreek hier de ontwikkelingen in de woekerpolis-affaire
nl-x

Word ik genaaid? (studieverzekering voor mijn dochter)

Ongelezen bericht door nl-x »

Ik heb dik acht jaar terug een soort van studieverzekering afgesloten voor mijn dochter, die toen net geboren was. Ik heb totaal geen verstand van zaken en heb mijn vertrouwen in een tussenpersoon gelegd. De tussenpersoon had ook mijn autoverzekering en imboedelverzekering geregeld, dus ik dacht hem wel te kunnen vertrouwen.

De tussenpersoon beloofde gouden bergen, maar zei dat als dingen echt slecht gaan, ik nog altijd mijn inleg terug zou zien. Zolang ik maar niet in de eerste 5 jaar de boel zou afbreken, omdat er dan iets van een boete zou zijn.

Vorig jaar, toen ik verhuisde, had ik nattigheid gevoeld over mijn tussenpersoon. Ik wou namelijk van imboedelverzekering switchen, maar het bleek dat mijn tussenpersoon mij een verzekering aansmeerde met 5 jaars perioden, en dat net een maand eerder een nieuwe 5 jaren ingingen! De verzekering kon ik volgens Nationale Nederlanden ook voor maar 1 jaars perioden afsluiten, en dat zou geen cent duurder zijn geweest! Dus blijkbaar ben ik iets te naief geweest met deze tussenpersoon en had ik alle kleine lettertjes goed moeten doorlezen ipv op zijn woorden af te gaan.

Vandaag kreeg ik weer een jaaropgaaf van de spaar/studie/levensverzekering (hoe moet ik het noemen?), en voor het eerst besloot ik het ding eens door te nemen. Mijn eerste angst van dat ik niet zou begrijpen wat er in staat bleek ongegrond. Mijn tweede angst, dat dingen slechter gaan dan gedacht, bleek dat niet...