Buschauffeurs staken op kosten van de gemeenschap
Geplaatst: 24 mei 2008 09:06
Dat buschauffeurs meer salaris willen hebben kan voor komen.
Dat men het middel van staken daarvoor gebruikt kan, maar niet op kosten van de gemeenschap.
Nu kost het mensen die afhankelijk zijn van busvervoer handen met geld om toch aan hun verpligtingen te doen.
Met staken zou het beter zijn om bijvoorbeeld zondagsdienst te draaien of 1 rit wel rijden en de volgen de niet ( om en om)
Nu is het zo dat een bus die op het eindpunt komt en men staakt vanaf 9 uur weer terug rijd naar de remise. De afstand eindpunt remise is soms mee als 30 km.
Deze kosten zouden verhaald moeten worden op de chauffeurs zij rijden immers of blijf op het bereikte eindpunt staan.
Op openbaar vervoer zit veel subsidie deze kosten zou het rijk terug moeten vorderen voor de uren dat er gestaakt wordt.
Het openbaar vervoer moet gewoon doorgaan hoe dan ook. Het rijk kan ook andere middellen in zetten zoals bijv inzetten van het leger of anderen bussen in huren en deze kosten verhalen op de chauffeurs
Dechauffeurs willen meer salaris dus laat die ook voor de kosten opkomen zij willen meer salaris en niet de mensen die er van afhankelijk zijn.
Dat men het middel van staken daarvoor gebruikt kan, maar niet op kosten van de gemeenschap.
Nu kost het mensen die afhankelijk zijn van busvervoer handen met geld om toch aan hun verpligtingen te doen.
Met staken zou het beter zijn om bijvoorbeeld zondagsdienst te draaien of 1 rit wel rijden en de volgen de niet ( om en om)
Nu is het zo dat een bus die op het eindpunt komt en men staakt vanaf 9 uur weer terug rijd naar de remise. De afstand eindpunt remise is soms mee als 30 km.
Deze kosten zouden verhaald moeten worden op de chauffeurs zij rijden immers of blijf op het bereikte eindpunt staan.
Op openbaar vervoer zit veel subsidie deze kosten zou het rijk terug moeten vorderen voor de uren dat er gestaakt wordt.
Het openbaar vervoer moet gewoon doorgaan hoe dan ook. Het rijk kan ook andere middellen in zetten zoals bijv inzetten van het leger of anderen bussen in huren en deze kosten verhalen op de chauffeurs
Dechauffeurs willen meer salaris dus laat die ook voor de kosten opkomen zij willen meer salaris en niet de mensen die er van afhankelijk zijn.