Pagina 1 van 2
Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 25 mei 2008 16:49
door ecblom
Voor de zekerheid wil ik mijn adsl-abonnement schriftelijk opzeggen. Mijn abonnement loopt af begin augustus 2008. Ik ben dus nog ruim op tijd. Op de website van Tele2 wordt echter geen postadres vermeld. Daarom heb ik de klantenservice gebeld. Zij willen alleen het postadres geven in bepaalde gevallen, zoals bij overlijden. Nu ben ik blij dat ik nog niet ben overleden en verzoek nogmaals om het postadres.
De klantenservice wil dat ik een maand voor het einde van mijn contract terugbel om dan mijn abonnement telefonisch op te zeggen. Uit de vele negatieve reacties over het opzeggen van tele2 blijkt dat dit geen betrouwbare methode is. Ik wil juist schriftelijk opzeggen (per aangetekende brief), zodat ik bij eventuele problemen juridisch bewijs heb van mijn opzegging.
Tele2 mag toch niet weigeren het postadres te geven! Ik heb toch het recht om een opzegbrief voor het einde van het contract te sturen.
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 25 mei 2008 17:05
door TdeHond
http://www.vraagalex.nl/V3/index.php?op ... act&id=156
Mocht link niet werken, ga naar VraagAlex.nl en zoek naar Tele2 gegevens.
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 25 mei 2008 17:16
door ecblom
Hee TdeHond,
Als je mijn post beter leest dan heb je al kunnen lezen dat ik de Tele2 al heb gebeld. Sterker nog, ik heb meerdere malen gebeld zonder succes. Een link naar de helpdesk van Tele2 zal mij dus niet verder helpen.
Tevens heb ik al gegoogled en meerdere adressen voor Tele2 gevonden.
Het kost mij te veel om meerdere aangetekende brieven naar al deze adressen te versturen. Daarom heb ik de klantenservice gebeld opdat zij mij het enige juiste adres kunnen geven. Het blijft een schande dat ze dit niet willen geven.
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 25 mei 2008 19:29
door TdeHond
Geachte heer, mevrouw.
Ik probeerde u te helpen en was onaangenaam verrast door de aanhef van uw reactie ( hee de hond)
Ondanks dat heb ik even gekeken voor u bij Kamer van Koophandel.
Ik ga voor:
Tele2 Internet B.V.
Wisselwerking 58, 1112XS Diemen Hoofdvestiging
Advies
brief aangetekend met ontvangstbevestiging verzenden. Dan heeft u bewijs dat brief verzonden is en ontvangen is door Tele2Internet B.V. + kopie maken van brief.
Tevens in brief zetten dat Helpdesk geweigerd heeft om u het adres te geven! Hopelijk weet u wie dat weigerde want ik zou zo onaardig zijn om de naam van degene in mijn aangetekende brief te vermelden.
Stuur meteen een rode kaart mee waarin u toestemming voor automatische incasso's intrekt + maak copie van deze kaart + brief voor uw dossier.
Geen dank, graag gedaan.
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 26 mei 2008 00:36
door ecblom
Beste TdeHond,
Mijn excuses voor de aanhef. Bedankt voor je reactie. Op diverse forums worden verschillende postadressen genoemd door diverse personen. Het adres dat je nu hebt gegeven is weer een ander adres.
In totaal heb ik nu vijf verschillende adressen (Groningen (2x), Assen, Diemen en Amsterdam) Ik heb besloten om mijn brief naar Groningen (afd. klantenservice?) te sturen. Tele2 kan mij niet kwalijk nemen als op dit adres niet de afdeling zit die de opzeggingen afhandelt, ze geven me immers geen adres. Indien een bedrijf een brief ontvangt op een verkeerd adres dan moeten ze de brief doorsturen naar de juiste afdeling of mij het juiste adres verschaffen.
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 26 mei 2008 07:38
door TdeHond
Excuus aanvaard.
Tip
Bewaar tevens een uitdraai of afdruk van dat u gebeld heeft. Bij KPN kreeg ik altijd apart dat ik een 0900 nummer gebeld had en bij mijn huidige provider kan ik er een afdruk van maken.
Dan heeft u ook bewijs dat u gebeld heeft, mocht men later toch beweren dat u niet opgezegd heeft zoals bij mij geprobeerd is.
BTW een aangetekende brief die op het verkeerde adres bezorgd wordt hoort weer naar u terug gestuurd te worden als het goed gaat.
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 02 aug 2008 05:29
door loudness
Het adres in groningen is het juiste adres om een brief naar toe te sturen
ze hebben daar een afdeling die deze briefen behandelen
ik heb mijn pakket ook opgezegd en een brief gestuurd ik werdt netjes de zelfde week terug gebeld
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 02 aug 2008 07:59
door TdeHond
Hopelijk heeft u ook een schriftelijke bevestiging einde contract gekregen.
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 03 aug 2008 17:36
door densan
geachte T de Hond
Mischien vergis ik mij maar bent u niet van tele 2
Ik dacht dat ik u naam al eens tegen ben gekomen op de site van tele 2
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 03 aug 2008 17:40
door TdeHond
Dan zou ik ook van Ziggo, Abel, Alice, Pretium, Telfort zijn.
Hier vertel ik wat meer over wie ik ben:
http://forum.trosradar.nl/viewtopic.php?p=778690#778690
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 03 aug 2008 17:59
door ovtje
Wat een onzin dat het adres van Tele2 ADSL klantenservice niet is te vinden.
Ja een bedrijf met meer diensten heeft ook verschillende klantenservicen.
In nog geen 10 sec gewoon even kijken in www.opzeggen.nu
Tele2 Nederland BV
Tav Klantenservice
Postbus 95
9400 AB ASSEN
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 03 aug 2008 17:59
door densan
oke sorry is me duidelijk nu
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 03 aug 2008 18:11
door TdeHond
Ovtje kan ook op een iets vriendelijker manier informatie geven IMHO uiteraard.
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 03 aug 2008 20:34
door densan
zo gemakkelijk is het niet ,ik heb ook nog een adres
Tele2 Nederland B.V.
T.a.v.: Klantenservice
Postbus 70041
9704 AA Groningen
het echte probleem is dat je er erg veel moeite voor moet doen en als het even kan dan gooien ze het op wij hebben niks ontvangen
kijk alleen maar eens hoeveel onderwerpen er zijn t.a.v internetproviders,dan mag je toch aannemen dat er iets goed fout zit
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 04 aug 2008 07:09
door TdeHond
Aangetekend versturen dus, eventueel met ontvangstbevestiging.
Dit nummer klopt. Ik kreeg hetzelfde met google op tele2 postadres. Een postadres zou gemakkelijk op deel site 'contact' terug te vinden moeten zijn.
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 04 aug 2008 07:53
door alfatrion
Je kunt natuurlijk ook altijd het gesprek opnemen.
http://www.tapecall.net/
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 04 aug 2008 08:03
door TdeHond
Het is discutabel in hoeverre u dit als rechtsgeldig bewijs kunt gebruiken. Het is gebruikelijk om vooraf aan te geven dat u wilt opnemen en dat kan geweigerd worden.
Een aangetekende brief is rechtsgeldig bewijs ( de kopie ervan + verzend- en eventueel ontvangstbewijs). Sinds de stalking door Telfort ( veroorzaakt door een knullige fout van Telfort: er was "REMOVED" op de plek waar mijn gebruikersnaam stond gezet en ik was er een nieuw leven begonnen) ga ik voor rechtsgeldige bewijzen. Abonnementen worden door mij schriftelijk aangetekend opgezegd.
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 05 aug 2008 19:56
door alfatrion
Voor het opnemen van gesprekken met een zakelijke inhoud is conform vaste jurisprudentie in beginsel geen toestemming wordt vereist. Mondelijke overeenkomsten hebben de zelfde geldigheid als schriftelijke overeenkomsten en het bestaan er van mag dan ook bewezen worden.
Een probleem met de aangetekende brief is dat deze geweigerd kan worden en daarmee als je bewijs verloren gaat. Maar dan is er nog dit:
http://www.rechtsbehoud.nl/?page=Brieven sturen
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 06 aug 2008 07:28
door TdeHond
Als een bedrijf mijn brief denkt te mogen weigeren, dan is dat voor mij reden om onmiddellijk naar de Geschillencommissie te stappen. Er is dan n.l. totaal geen communicatie mogelijk. Het bewijs van weigeren op mijn probleem in te gaan krijg ik weer thuis als TNT post de brief niet zoek maakt.
Ik dien dan ook een klacht in bij de Geschillencommissie. En ik zal ze waar ik kan aan de schandpaal nagelen, maar dat zijn ze w.s. al gewend omdat een bonafide bedrijf de brief accepteert.
Ik weet dat telefoongesprekken opgenomen mogen worden, maar weet niet zeker of de opname rechtsgeldig is als hier door bedrijf geen toestemming voor gegeven wordt.
Re: Klantenservice Tele2 weigert postadres te geven
Geplaatst: 08 aug 2008 19:57
door alfatrion
Mondelijke overeenkomsten zijn ook geldige overeenkomsten en het bestaan daarvan mag bewezen worden. Het zou net zo iets zijn als dat een bedrijf een brief als bewijs wil wiegen omdat ze niet zouden weten dat het tegen ze gebruikt zou kunnen worden.
Bewijs dat rechtmatig is verkregen is te gebruiken in de rechtzaal. Als je zelf deelnemer bent of opdacht heb gebreken om het gesprek op te nemen heb je dat bewijs rechtmatig verkregen omdat je geen wetten hebt overtreden. Het opnemen van gesprekken waar je geen deelnemer noch een opdracht voor heb van een deelnemer is strafbaar gesteld in
139a Sr.
Het bewijs van weigeren op mijn probleem in te gaan krijg ik weer thuis als TNT post de brief niet zoek maakt.
Als je de brief in de gesloten envelop laat en een verklaring van TNT hebt kom je een eind. Al bestaat een plicht om aangetekende brieven te accepteren bestaat niet.
P.S. Niet ieder bedrijf is natuurlijk aangesloten bij een geschillencommissie.