Hoe een occasion afleveren?
Geplaatst: 26 mei 2008 11:16
Ik vraag me af hoe een occasion afgeleverd hoort te worden.
Wij hebben afgelopen vrijdag een occasion gekocht bij een bedrijf wat aangesloten is bij de BOVAG en NAP. Het weekend zijn we natuurlijk wezen rijden en langzamerhand kom je wat kleine gebreken tegen.
1 Speaker werkt niet. 1 Raam (electrisch) gaat wel naar beneden, maar niet meer omhoog. De automatische airco is niet uit te zetten. Een deurpaneel zit los. Een aanslagrubber in het kofferdeksel ontbreekt en er is sprake van roestvorming in het kofferdeksel.
Dit via de mail aan hem doorgegeven en krijg de volgende antwoorden:
Speakers vallen niet onder de garantie. Raam moet niet via de doordrukstand maar op de handmatige stand (lastig om te weten als je geen handleiding hebt). Airco is volgens hem wel uit te zetten, maar werkt dus niet. Deurpaneel is niet door hem opengemaakt, dus zal al los. Aanslagrubber is bij een bedrijf te bestellen en aan de roestvorming doen ze niets.
Is zo’n aflevering normaal?? Dat speakers niet onder de garantie vallen snap ik, maar deze horen toch gewoon werkend afgeleverd te worden? We kopen een auto met electrische raambediening. Eentje werkt niet en dan moeten we het dus handmatig doen. Hoort toch gewoon te werken? Ook de airo hoort gewoon uitgezet te worden lijkt mij. Net als dat een deurpaneel vast hoort te zitten en alle aanslagrubbers in het kofferdeksel er moeten zitten. En roestvorming doen ze niks aan? Is dat ook normaal??
Uiteraard gaan we er vanmiddag nog even naar toe, want ik ben met deze antwoord niet tevreden. Maar kan iemand mij misschien vertellen hoe een occasion afgeleverd dient te worden? En is het mogelijk de koop helemaal terug te draaien als de problemen niet opgelost worden?
Wij hebben afgelopen vrijdag een occasion gekocht bij een bedrijf wat aangesloten is bij de BOVAG en NAP. Het weekend zijn we natuurlijk wezen rijden en langzamerhand kom je wat kleine gebreken tegen.
1 Speaker werkt niet. 1 Raam (electrisch) gaat wel naar beneden, maar niet meer omhoog. De automatische airco is niet uit te zetten. Een deurpaneel zit los. Een aanslagrubber in het kofferdeksel ontbreekt en er is sprake van roestvorming in het kofferdeksel.
Dit via de mail aan hem doorgegeven en krijg de volgende antwoorden:
Speakers vallen niet onder de garantie. Raam moet niet via de doordrukstand maar op de handmatige stand (lastig om te weten als je geen handleiding hebt). Airco is volgens hem wel uit te zetten, maar werkt dus niet. Deurpaneel is niet door hem opengemaakt, dus zal al los. Aanslagrubber is bij een bedrijf te bestellen en aan de roestvorming doen ze niets.
Is zo’n aflevering normaal?? Dat speakers niet onder de garantie vallen snap ik, maar deze horen toch gewoon werkend afgeleverd te worden? We kopen een auto met electrische raambediening. Eentje werkt niet en dan moeten we het dus handmatig doen. Hoort toch gewoon te werken? Ook de airo hoort gewoon uitgezet te worden lijkt mij. Net als dat een deurpaneel vast hoort te zitten en alle aanslagrubbers in het kofferdeksel er moeten zitten. En roestvorming doen ze niks aan? Is dat ook normaal??
Uiteraard gaan we er vanmiddag nog even naar toe, want ik ben met deze antwoord niet tevreden. Maar kan iemand mij misschien vertellen hoe een occasion afgeleverd dient te worden? En is het mogelijk de koop helemaal terug te draaien als de problemen niet opgelost worden?