Slechte behandeling door Ziggo/@home
Geplaatst: 28 mei 2008 13:26
Hallo!
ik heb deze topic ook elders geplaatst maar omdat mijn klacht beide forums aan gaan besluit ok alsnog om deze hier ook te plaatsten.
Mijn excuus voor die gene die zich hier aan storen, maar ik vind beide klachten te belangrijk om niet te melden.
Hallo!
Ik heb sinds een tijd digitale tv van @Home (Ziggo).
Na verloop van tijd kreeg ik blokkerig en stilstaand beeld. Ik heb Home gebeld en ik kon de digitale ontvanger omruilen voor een nieuwe, perfect zou je denken...niets is minder waar. Ik heb een digitale ontvanger gekregen van Philips type DCR 2020 / 2022. Dit was meteen al een drama, gelijk na de installatie begon deze al vreemd te doen...eerst blokkerig beeld, en na die tijd stilstaand beeld. Ik kom met geen mogelijkheid deze ontvanger meer bedienen, op de afstandsbediening werd niet gereageerd, zelfs de koppen die op het apparaat zitten reageerden niet meer, dus als enige mogelijkheid, de stekker er uit en een tijdje wachten alvores de stekker er weer in ging, maar dit alles mocht niet baten, de klachten kwamen naargenoeg meteen weer terug. Ik heb alles thuis na gekeken of er toevallig geen stekker los zat of iets in dien aard, maar nee, alles was goed aangesloten. Dus ik heb @Home maar weer gebeld en mijn klacht uitgelegd; in 1e instantie hang je 15 minuten in de wacht, en als je er dan door komt krijg je een incompetente helpdesk medewerker aan de telefoon, die alle stappen nog een keer wil door nemen met mij, nadat ik al had gezegd dat ik alles al had gecontroleerd, echter laten deze mensen je niet uitpraten en ze luisteren zeer slecht. Uiteindelijk kon ik dan mijn digitale ontvanger omruilen. en je raad het al...ik kreeg weer een Philips decoder thuis gestuurd, ik had nog goede moet dus het alles weer aan gesloten zoals beschreven in de handleiding, en ja hoor...weer de zelfde klachten. ik heb in totaal al 4 of 5 philips decoders ontvangen van het zelfde type en ik blijf deze klachten houden. Ik heb zelfs een monteur over de vloer gehad en deze er naar laten kijken maar hij gaf aan dat er niets met mijn analoog signaal aan de hand was en dat alles goed was aan gesloten, het ligt enkel en alleen aan de Philips ontvanger. Nu heb ik weer met Ziggo gebeld, en wederom het verhaal uitgelegd, en ik heb weer een nieuwe decoder aan gevraagd...nu maar hopen dat het niet weer de zelfde is. Ik heb nu tydelijk een Sansung te leen en deze werkt perfect, geen klachten hier over. Dus het ligt niet aan mijn huis of wat dan ook, puur en alleen aan de Philips decoder.
Het personeel van de helpdesk, moet wat mij betreft beter opgeleid worden, zo ia mij al enkele keren beloofd dat ik een ander merk zou krijgen toegestuurd, dat ik terug gebeld zou worden, niets van dit alles is waargemaakt, het enige dat ze doen is mij in de wacht zetten, met een verkeerde afdeling door verbinden en onjuistheden vertellen. Het wordt tijd dat hier iets aan gedaan wordt.
Ik heb nu een email gestuurd naar Ziggen met daarin de vraag of ik mijn geld terug kan krijgen voor het betaalde abonnement van mijn digitale tv waar ik dus al tijden geen gebruik van kan maken en wel voor betaal, en de door mij gemaakte telefoonkosten. Echter denk ik dat @home/Ziggo hier ook niets mee zullen doen.
Het zou een s tijd worden dat alle klachten gebundeld worden en dat de overheid of een andere invloedrijke instantie dit bedrijf gaat verplichten om de klachten binnen een korte periode gaat oplossen anders volgen er boetes en sancties.
Met vriendelijke groet,
R. Gelok.
ik heb deze topic ook elders geplaatst maar omdat mijn klacht beide forums aan gaan besluit ok alsnog om deze hier ook te plaatsten.
Mijn excuus voor die gene die zich hier aan storen, maar ik vind beide klachten te belangrijk om niet te melden.
Hallo!
Ik heb sinds een tijd digitale tv van @Home (Ziggo).
Na verloop van tijd kreeg ik blokkerig en stilstaand beeld. Ik heb Home gebeld en ik kon de digitale ontvanger omruilen voor een nieuwe, perfect zou je denken...niets is minder waar. Ik heb een digitale ontvanger gekregen van Philips type DCR 2020 / 2022. Dit was meteen al een drama, gelijk na de installatie begon deze al vreemd te doen...eerst blokkerig beeld, en na die tijd stilstaand beeld. Ik kom met geen mogelijkheid deze ontvanger meer bedienen, op de afstandsbediening werd niet gereageerd, zelfs de koppen die op het apparaat zitten reageerden niet meer, dus als enige mogelijkheid, de stekker er uit en een tijdje wachten alvores de stekker er weer in ging, maar dit alles mocht niet baten, de klachten kwamen naargenoeg meteen weer terug. Ik heb alles thuis na gekeken of er toevallig geen stekker los zat of iets in dien aard, maar nee, alles was goed aangesloten. Dus ik heb @Home maar weer gebeld en mijn klacht uitgelegd; in 1e instantie hang je 15 minuten in de wacht, en als je er dan door komt krijg je een incompetente helpdesk medewerker aan de telefoon, die alle stappen nog een keer wil door nemen met mij, nadat ik al had gezegd dat ik alles al had gecontroleerd, echter laten deze mensen je niet uitpraten en ze luisteren zeer slecht. Uiteindelijk kon ik dan mijn digitale ontvanger omruilen. en je raad het al...ik kreeg weer een Philips decoder thuis gestuurd, ik had nog goede moet dus het alles weer aan gesloten zoals beschreven in de handleiding, en ja hoor...weer de zelfde klachten. ik heb in totaal al 4 of 5 philips decoders ontvangen van het zelfde type en ik blijf deze klachten houden. Ik heb zelfs een monteur over de vloer gehad en deze er naar laten kijken maar hij gaf aan dat er niets met mijn analoog signaal aan de hand was en dat alles goed was aan gesloten, het ligt enkel en alleen aan de Philips ontvanger. Nu heb ik weer met Ziggo gebeld, en wederom het verhaal uitgelegd, en ik heb weer een nieuwe decoder aan gevraagd...nu maar hopen dat het niet weer de zelfde is. Ik heb nu tydelijk een Sansung te leen en deze werkt perfect, geen klachten hier over. Dus het ligt niet aan mijn huis of wat dan ook, puur en alleen aan de Philips decoder.
Het personeel van de helpdesk, moet wat mij betreft beter opgeleid worden, zo ia mij al enkele keren beloofd dat ik een ander merk zou krijgen toegestuurd, dat ik terug gebeld zou worden, niets van dit alles is waargemaakt, het enige dat ze doen is mij in de wacht zetten, met een verkeerde afdeling door verbinden en onjuistheden vertellen. Het wordt tijd dat hier iets aan gedaan wordt.
Ik heb nu een email gestuurd naar Ziggen met daarin de vraag of ik mijn geld terug kan krijgen voor het betaalde abonnement van mijn digitale tv waar ik dus al tijden geen gebruik van kan maken en wel voor betaal, en de door mij gemaakte telefoonkosten. Echter denk ik dat @home/Ziggo hier ook niets mee zullen doen.
Het zou een s tijd worden dat alle klachten gebundeld worden en dat de overheid of een andere invloedrijke instantie dit bedrijf gaat verplichten om de klachten binnen een korte periode gaat oplossen anders volgen er boetes en sancties.
Met vriendelijke groet,
R. Gelok.