LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kleurnummers verf

Alle andere onderwerpen rondom jouw huis en tuin.
keukenzoeker65
Berichten: 22
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:41

kleurnummers verf

Ongelezen bericht door keukenzoeker65 »

Beste forumleden, ik zoek een vergelijkingsmogelijkheid voor kleurnummers van verf. Zo heb ik een Sikkensnummer (GN-02-90) waarvan ik het RAL-nummer zoek (de RAL-serie lijkt me vrij klein, ineen waaier vond ik deze niet terug) of het Histor- dan wel Sigma-nummer.
Bestaat er ergens een zgn transponeringstabel voor verfkleurnummers?

DaPowerrr
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 nov 2006 16:58

Re: kleurnummers verf

Ongelezen bericht door DaPowerrr »

Ga ik misschien iets heel geks zeggen...

Wij hebben dit ook voorhanden gehad een paar jaar geleden, een onbekende ral maar wel een kleurcode vanuit het bestek van het appartement. Ook sikkens overigens.

Ben ik naar de gamma verfbalie gegaan met de besteklijst en hebben zij gekeken in de computer, stond erin, bleek overeen te komen met een ral7021. Omdat we toch verf nodig hadden meteen daar maar besteld en not a problem, zelfde kleur et al.

Weet niet of ze het nog doen, maar het is te proberen. Een goede speciaalzaak zal het ook wel kunnen checken denk ik, maar hier zat eenmaal de gamma het dichtste bij 8) (lui dat ik ben :wink: )

fhc
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 mei 2009 22:28

Re: kleurnummers verf

Ongelezen bericht door fhc »

Ik zou wel oppassen dat je dan niet een net niet kleur krijgt. Ik geloof dat er meer dan 50.000 kleuren zijn die een code kunnen hebben. Ral zijn er maar enkele tientallen. Het hangt ervan af of het uitmaakt, maar toch zuur als je een kleurverschil krijgt.

Bij de DHZ speciaalzaken waar ze Sikkens verkopen kunnen ze je zeker verder helpen. Zou ik eerder doen dan de Gamma, die verkopen bijvoorbeeld geen Sikkens, Sigma, Wijzonol e.d.
Ze verkopen wel RAL kleuren :)

eentje
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jun 2009 13:54

Re: kleurnummers verf

Ongelezen bericht door eentje »

Misschien (te) laat voor de TS maar wel even antwoord op de vraag.

Er bestaat geen vergelijkingstabel tussen de verschillende kleurenwaaiers.

Dit hoeft in principe ook niet want elke verfspeciaalzaak met een kleurmengmachine kan zowel RAL, als Sigma/Histor als Sikkens/Flexa als Wijzonol kleuren mengen in verschillende merken verf.

Gesloten