Pagina 1 van 1

Belisol Goes laat niet van zich horen bij klachten

Geplaatst: 03 jun 2008 23:11
door Walvlis
Een inmiddels lang verhaald dat ik hier kort zal proberen te beschrijven. Kern van het probleem is dat de firma Belisol uit Goes (Belined Zeeland BV) al geruime tijd niet (meer) reageert op verzoeken van ons om een oplossing te vinden voor strepen op een door Belisol geleverde nieuwe voordeur. Ook hebben wij ons garantiecertificaat nog steeds niet ontvangen.
Ook inschakeling van de overigens klantvriendelijke vertegenwoordiger voor de regio Zeeland (van het Belisol hoofdkantoor in Belgie) heeft nog niet geleid tot een oplossing.
Een chronologisch overzicht:
november 2006: de vertegenwoordiger van Belisol doet een opname van het bestaande kozijn met deur in onze woning;
2 maart 2007: Belisol levert en plaatst een nieuwe voordeur en kozijn. Als de oude deur en kozijn zijn verwijderd ontdekken de monteurs dat de nieuwe deur precies andersom draait en dat andere raampjes waren geplaatst dan was overeen gekomen. Na enig moeizaam getelefoneer met Belisol Goes gaan we noodgedwongen (oude deur is al weg) akkoord met plaatsing en ontvangen een korting;
In de middag van 2 maart ontdekken wij na een regenbui strepen en vlekken op de deur en kozijn. Wij nemen contact op met Belisol. Daar adviseert men de deur met een sopje te behandelen wat wij doen. Dit lost niets op. Na nieuw contact komt de man van Belisol in maart 2007 de deur bekijken. Hij laat een monteur van de fabriek komen om de zaak op te lossen. Wij komen overeen dat we circa 10% van de prijs nog niet betalen. De monteur levert ons een flesje met een vloeistof die wij om de 2 weken moeten poetsen.
26 april 2007: Omdat het poetsen echter geen resultaat oplevert komt de monteur weer en concludeert dat het probleem waarschijnlijk wordt veroorzaakt door een boven de deur geplaatste strip (door Belisol). De strip zal vervangen worden. Daarna weer poetsen moet de strepen weg krijgen.
25 juni 2007: Nadat er verschillende keren na telefonisch contact van ons met Goes is aangegeven dat de strip geleverd wordt hebben we een vervelende telefoongesprek met Belisol. Men dreigt de nieuwe strip niet te plaatsen zolang wij niet betalen.
15 juli 2007: de strip wordt vervangen. Direct na de eerste regenbui ontdekken we dat de strepen en vlekken verergeren. We nemen weer contact op met Belisol. De monteur zal weer langs komen.
Begin augustus 2007: dezelfde monteur concludeert dat de dakgoot va zink is (was al zo tijdens de opname in november 2006) en dat de oxydatie daarvan strepen kan veroorzaken. Op zijn advies behandelen wij de dakgoot met speciale verf. De monteur zou contact opnemen met de Belgische fabriek en de specialisten daar het probleem voorleggen.
10 septembe 2007: In telefonisch contact met Goes horen wij dat de monteur niets zou hebben toegezegd. Wij moeten poetsen en zullen een schriftelijke bevestiging ontvangen met een voorstel voor een oplossing.
20 september 2007: Wij ontvangen een brief van Belisol waarin men concludeert dat wij de openstaande rekening dienen te betalen.
24 september 2007: Wij sturen een brief aan Belisol waarin wij aangeven nog niet te zullen betalen zolang het probleem niet is opgelost. Een kopie sturen wij aan Belisol Belgie met het verzoek te bemiddelen.
19 oktober 2007: Voor de eerste keer hebben wij telefonisch contact met de vertegenwoordiger voor de regio Zeeland van Belisol Belgie. Hij lijkt ons te begrijpen en gaat zich inzetten om te proberen ons te helpen. Tot en met eind april 2008 hebben wij veelvuldig contact met deze meneer en hij weer met Goes.
26 november 2007: De vertegenwoordiger van de fabriek komt bij ons aan huis en bekijkt de deur en kozijn. Hij concludeert dat er inderdaad iets moet gebeuren.
Eind april 2008: Ondanks de vele pogingen van de Belgische vertegenwoordiger om Belisol Goes contact met ons te laten opnemen gebeurt dit niet. Tot op heden weigert Goes dus om ons te helpen. Wij zullen nogmaals een brief zenden met verzoek om te reageren en zullen zonodig andere stappen nemen waaronder bezoek aan dit forum.

Heeft iemand een suggestie?

Re: Belisol Goes laat niet van zich horen bij klachten

Geplaatst: 11 jun 2008 21:44
door Houwi
Tis jammer dat het een frenchise is.
Wij zijn ook met een Belisol vestiging in zee gegaan en ik moet ook zeggen dat het helaas niet soepel loopt.
(belafspraken niet nakomen etc)

Re: Belisol Goes laat niet van zich horen bij klachten

Geplaatst: 12 jun 2008 13:25
door annettewillems
Nou er is maar 1 naam voor belisol. VETTE ELENDE.
Wij hebben de kozijnen nu al bijna een jaar erin zitten en het lekt op de etage nog als een zeef. Mijn advies. GA NIET IN ZEE MET BELISOL. maakt zo te zien niet uit met welke vestiging. Wij gaan nu voor een second opinie en zijn de klachten terecht en bevestigd dan gaan wij er een rechtszaak van maken.

Re: Belisol Goes laat niet van zich horen bij klachten

Geplaatst: 12 jun 2008 14:19
door Houwi
Bij ons zit het er nog niet in. Maar Belisol begon wel al over 'een moeilijke klus' ivm erker...gelul natuurlijk.

Bij ons begonnen ze nu ook opeens met 'ja maar je kunt niet meer annuleren' .

Re: Belisol Goes laat niet van zich horen bij klachten

Geplaatst: 12 jun 2008 17:57
door G7
Ik geloof jullie verhalen best, maar wij hebben nu sinds 1 jaar een hele nieuwe voorgevel incl. kozijnen en 3 nieuwe deuren erin zitten, maar zijn nog steeds heel tevreden. Wel hebben we ze 2 x terug moeten laten komen voor het afstellen van een deur en bijkitten van het keukenraam, maar dat was geen enkel probleem voor ze.

Moet er wel bij zeggen, dat de werkzaamheden toendertijd uitgevoerd zijn door Renster Deventer, die naar ik dacht inmiddels voor zichzelf met kozijnen is begonnen. Maar mocht ik wat hebben, is Renster nog altijd de persoon, die hier nabehandelingen doet.

Belisol heeft zich inmiddels met een showroom in A'doorn gevestigd.

Re: Belisol Goes laat niet van zich horen bij klachten

Geplaatst: 12 jun 2008 20:34
door Houwi
Ik denk dat iedere Belisol ## weer anders is.

Maar ja, het kan natuurlijk ook goed gaan.
Maar het gaat gewoon niet goed met afspraken nakomen.

Hij zou nog bellen. Week later nog niet gebeld . Nu moet ik hem weer bellen.
Hierdoor krijg ik steeds meer de neiging te annuleren (koopcontract is volgens mij flut: geen datum, niet alles heel duidelijk en er staat nog op ovb financiering (al is die bijna rond).

Als je dit soort simpele afspraken niet nakomt. Hoe gaat het dan straks?