LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo - en hun "service"

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik probeer vanuit mijn werk een kabelmodem, behorende bij een beeindigd Casema abonnement, retour te sturen.
Gezien mijn ervaringen met kabel ISPs, heb ik een berichtje gestuurd, met een deadline erin.

Mijn bericht :
uw helpdesk maakt m.i. misbruik van het 10 cent tarief - door elke keer dat ik Ziggo probeer te bellen het langer dan 15 minuten duurt - en slechts een keer werd daar van te voren een melding over gegeven. Erg vervelend.

Maar goed - ik heb hier op kantoor een Motorola modem liggen afkomstig van een oud abbonnement van Casema. Toen ik naar casema.nl wilde, kreeg ik ziggo.nl - dus ik neem aan dat jullie hierover gaan.

Kunt u mij laten weten of deze modem retour gezonden dient te worden?
Zo ja - wilt u mij dan via email of telefoon laten weten hoe ik deze het beste terug kan sturen?

In verband met ervaringen uit het verleden moet ik hier helaas bij melden dat indien ik geen contact heb gehad, hetzij via email, hetzij via de telefoon voor aanstaande vrijdag 30 mei a.s - ik dit beschouw als uw instemming met vernietiging van dit modem.

De vorige keer dat ik per contactformulier een melding doorgaf, kreeg ik pas na 6 weken een bericht - dit is niet acceptabel - hierdoor ben ik genoodzaakt deze regel in te stellen.

Mocht u dit modem terug willen dan ligt de bal bij u.

n.b. de ontvangsbevestiging accepteer ik niet als contact!

T**********
Systeem / Netwerk beheer
**************
Mischien wat scherp - maar okay.

Na enige tijd, hun antwoord:
Geachte heer/Mevrouw,



Onlangs stelde u ons een vraag via het contactformulier op www.ziggo.nl.

Aangezien het bericht nu enkele dagen geleden verzonden is gaan wij er vanuit dat uw vraag inmiddels is opgelost of beantwoord.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat altijd voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 p/min). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en nog veel meer.



Met vriendelijke groet,


Dennis Wetering
Afdeling Klantenservice
Ziggo B.V
Echter, wat Dennis had verzuimd, was om ook daadwerkelijk contact op te nemen.

Dus, ik antwoord direct :
Een klacht / vraag kan alleen dan opgelost worden indien u ook daadwerkelijk contact opneemt.



Maar, in dit geval – geen antwoord is ook een antwoord – u heeft door uw inactie te kennen gegeven dat ik het modem kan weggooien.

Mocht u daar anders over denken – op onderstaand telefoonnummer kunt u mij VANDAAG nog bereiken. Daarna – helaas – houd ik mij aan mijn eerder verzonden bericht



Kind Regards,

T***************
Dit was op 30 mei.

En net, vandaag, 4 juni, ontving ik:
Geachte heer/Mevrouw,



Onlangs stelde u ons een vraag via het contactformulier op www.ziggo.nl.

Aangezien het bericht nu enkele dagen geleden verzonden is gaan wij er vanuit dat uw vraag inmiddels is opgelost of beantwoord.

Heeft u nog vragen? Onze Klantenservice staat altijd voor u klaar op 0900-1884 (€ 0,10 p/min). U bereikt ons op werkdagen van 08.00 uur tot 22.00 uur en op zaterdag en zondag van 09.00 uur tot 22.00 uur. Natuurlijk kunt u altijd terecht op www.ziggo.nl voor het laatste nieuws, het weer, entertainment en nog veel meer.



Met vriendelijke groet,


Dennis Wetering
Afdeling Klantenservice
Ziggo B.V.
Nu vraag ik je, wat voor #*%#)%& bedrijf is dit?
Telefonisch word je na minimaal 15 minuten (5x geprobeerd, verschillende tijden en dagen) niet geholpen, verbinding verbroken, of zelfs gewoon voorgelogen.

Daarnaast gooien ze je, na opzegging, veel te vroeg van het internet af, en zijn dus niet bereikbaar, en reageren ook maar niet op email of zo iets.

Mijn conclusie - een slecht bedrijf, en oplichters qua telefoon.
Als ze zoveel problemen hebben, zouden ze (tijdelijk) de kosten naar 0,01 EUR / minuut moeten doen - maar dit is gewoonweg oplichting.
Jammer dat er geen alternatieven voor dit betaalnummer zijn.

En voor wat Ziggo aangaat - ik heb mijn werkgever gezegd dat Ziggo er niet meer inkomt. Dit scheelt ze toch zo`n 15 klanten per jaar, omdat mijn werk diverse werknemers tijdelijk huisvest, en een internet verbinding geeft.

Wat een (nou ja.. vul maar in)

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@ Guardian72,

Wij vinden het erg vervelend dat u onze service niet als prettig heeft ervaren. Hiervoor onze excuses. Wij willen graag uw klacht in behandeling nemen. Als u een e-mail zendt met uw klantgegevens en een begeleidend schrijven naar [email protected], met als onderwerpregel "webcare", nemen wij uw klacht in behandeling.

Met vriendelijke groet,

Ziggo Webteam

Gizmo©
Berichten: 473
Lid geworden op: 28 apr 2004 23:20

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door Gizmo© »

Modem absoluut niet weggooien Die heb je namelijk in bruikleen gehad. Niet retour sturen betekend de rekening betalen voor dat modem. Die kosten zijn een paar honderd euro.
Toen Ziggo nog Casema was, moest je apparatuur terug sturen naar Waddinxveen. Van je provier, in dit geval nu Ziggo dien je retourstikkers te krijgen.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wow..

dus ik kan via een @home adres een oud Casema modem retour sturen?

En hoe zit dit met een oud Multikabel adres? Want daar schort nog meer aan.
Te vroeg afsluiten, teveel afschrijven en niet willen terugstorten.. niet antwoorden, oplichting door 10 cent per minuut te rekenen, en mensen minimaal 15 minuten laten wachten.... jaja.. geweldig.. dat ziggo

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door TdeHond »

dus ik kan via een @home adres een oud Casema modem retour sturen?
Heeft Webteam van Ziggo geen hulp geboden?

Na een aantal vergeefse pogingen telefonisch mijn produkten om te zetten in alles in 1 basis pakket, lukte het mij als digibeet toch dit via de website te doen in de hoop dat het omzetten ditmaal wel gaat lukken. De aanvraag lijkt alvast aangekomen te zijn. In blijde afwachting weer. Maar dit terzijde.

Ik zag aan het einde van de aanvraag het volgende adres: Ziggo
Postbus 43048
3540 AA UTRECHT staan als retour adres mocht er binnen de termijn afgezien worden van dit abonnement.
Disclaimer
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend omdat ik geen medewerker van bovengenoemd bedrijf ben.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Gizmo,

niet weggooien, okay, snap ik.
Maar aangezien het hier op het bedrijf ligt, en ik al een tijdje bezig ben met proberen dat ding kwijt te raken.. bekruipt mij toch het gevoel dat Ziggo zijn klanten (want dat zijn wij nog steeds) niet serieus (genoeg) neemt.

Ik ben toch duidelijk genoeg geweest - en nog reageert men op zo`n manier waarop 100% duidelijk is te zien dat men de mail niet eens gelezen heeft.

Als ik zo mijn klanten zou behandelen, zou ik out-of-business zijn.

En, ik heb die webcare een mail gestuurd - en ook die is niet beantwoord tot op heden - je zou verwachten dat men daar wat spoed achter zet.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door TdeHond »

En, ik heb die webcare een mail gestuurd - en ook die is niet beantwoord tot op heden - je zou verwachten dat men daar wat spoed achter zet.
Buitengewoon teleurstellend. Mijn advies is: klacht via website indienen. Komt het standaard bericht terug dat de medewerker denkt dat het probleem ondertussen opgelost is, weer klacht indienen via website.

Ik heb toch al een paar inhoudelijke antwoorden op klachten gekregen en wacht nog op antwoord op de 2 meest recente.

* Modem bewaren tot u zeker weet waar deze heen moet! *

Het kan echt erger, zie mijn problematiek rond niet verwerken opzeggen 12move per migratiedatum naar Telfort. Probleem bijna 6 maanden later nog niet opgelost nadat Telfort mij ondanks veel protesten mijnerzijds toch ingelijfd had.
:twisted:

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Tja.

Het probleem is, mijn baas betaalt me niet om problemen van een of ander flutbedrijf op te lossen.

Telfort is een drama, ook op GSM gebied.
Slecht bereik, leugens, en geen service..

Sterkte!

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door TdeHond »

O.T. waarschijnlijk is mijn probleem bij Telfort nu opgelost

Vandaag 7-6-08 ontving ik een brief van Telfort, hoofd klantenservice, dat mijn abonnement beëindigd is per datum einde contract. Mijn gebruikersnaam zou zijn: verwijderd ( i.h. Engels). Ik hoop dan ook dat dit betekent dat einde contractdatum inderdaad 10-12-2007 is.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door Guardian72 »

10 juni 2008.
Nog steeds niets mogen vernemen.
Noch van Ziggo via hun webmail - noch van degene die hier gereageerd heeft.

Diep en diep triest dit.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Webcontact01:

Goedenmorgen,

Ik meld mij nogmaals bij u naar aanleiding van een anonieme reactie met dit email adres op het Tros Radar Forum.

Ik heb hier dus NOG STEEDS een Casema Kabelmodem liggen. Het schijnt dat die terug moet.
Echter – Ziggo weigert mijn vraag te beantwoorden, en stuurt na 5 dagen een mailtje (auto-mailer?) dat ze het ‘probleem’ als opgelost beschouwen, omdat het al een aantal dagen geleden is.
Bellen is ook zinloos – omdat ongeacht welke dag, en welk tijdstip, ik minimaal 15 minuten moet wachten , a 10 cent per minuut.
Ik beschouw dit dan ook als een vorm van oplichting – en misbruik van een betaald telefoonnummer.

Wat ik van u verwacht:

- Antwoord op de gestelde vraag : Wilt U het kabelmodem retour.
- Antwoord op de vervolgvraag : Hoe wilt u dat dit apparaat retourgaat, indien u bevestigend antwoord op de eerste vraag

Daarnaast verwacht ik ook nog:

- een verklaring waarom ik de publiciteit moet opzoeken voordat ik uberhaupt een soort van antwoord krijg.

Buiten dat heb ik met mijn prive aansluiting ook nog problemen – na opzegging, die in tegenstelling tot andere verhalen wel goed gegaan is, qua datum, heeft men niet aan het eind van de 31e mij afgesloten, maar op de (late) avond van de 29e. Bellen hierover ging niet – omdat het een combi pakket betrof.
Ik heb, via de internet verbinding van mijn buren, direct een bericht gestuurd via het webcontact formulier – maar daarop word helemaal niet gereageerd – en we zijn nu al 12 dagen verder.

Ik begrijp dat de overgang voor wat problemen kan zorgen – dat is op zich niet zo`n punt, maar dat Ziggo hier misbruik van maakt met de 10 cent per minuut, en vervolgens klachten, problemen en opmerkingen compleet negeert is in mijn optiek op het misdadige af.

Nogmaals – door schade en schande met Multikabel wijs geworden:
Indien Ziggo NIET reageert binnen 3 werkdagen, is dit definitief een bevestiging dat het hier aanwezige kabelmodem vernietigd mag worden, danwel gedemonteerd of anderszins naar eigen inzicht gebruikt.
Een reactie bestaat uit een antwoord van een echt persoon op deze mail, danwel telefonisch contact.
Eventueel afhalen is ook nog een optie, echter slechts na telefonische afspraak.

Het moet toch niet zo heel moeilijk zijn, denk ik zo?


Bovenstaand is het mailtje wat ik op 10 juni, 12: 22 heb verzonden aan [email protected]

Ik ben benieuwd

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door TdeHond »

Als u het modem maar niet vernietigt.

BTW ik heb het retouradres gevonden:

Het retouradres van Ziggo is: Antwoordnummer 1171, 4700 WB Roosendaal.

Ga naar: http://www.ziggo.nl/klantenservice/contact/

Voer bij "vraag aan Tess" in: adres modem terugsturen

en het antwoord verschijnt!
Dan kunt u het zelf controleren.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Okay - alleen van Multikabel heb ik een retourformulier voor prive gekregen voor Waddinxveen....

Maar - Ziggo moet antwoorden - niet u.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door TdeHond »

Maar - Ziggo moet antwoorden - niet u.
Waarom stelt u hier een vraag als u niet geholpen wilt worden door een ander forumlid?

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

Beste Ziggo-klanten,

Door het lezen van de reacties op dit forum begrijpen wij dat er op dit moment veel onvrede is over de geleverde diensten. Wij begrijpen ook dat onduidelijkheid veel onrust veroorzaakt. Dit zouden wij graag voor u willen wegnemen. We zitten momenteel midden in het proces van verkenning en afstemming. Dit brengt in een aantal gevallen startproblemen met zich mee.

Een logisch gevolg daarvan is dat u telefonisch contact zoekt met onze klantenservice. Door de toename van het aantal gesprekken zijn de wachttijden fors langer geworden dan normaal. Wij luisteren wel naar de signalen die u afgeeft. Zo is bijvoorbeeld het tarief van de klantenservice verlaagd van 0,10 eurocent naar 0,02 eurocent.

Wij doen er alles aan om de afstemmingsproblemen zo min mogelijk te laten doorwerken naar u als klant. Uw vertrouwen willen wij graag herstellen.
Wanneer uw klacht of storing tot op heden nog niet is opgelost, dan kunt u een e-mail sturen naar [email protected] met uw klantgegevens en als onderwerpregel "Webcare". Wij nemen dan uw klacht in behandeling.

Wellicht nemen wij met deze post niet alle onvrede bij u weg, maar bij alle medewerkers van Ziggo is de wil en inzet aanwezig om alle problemen zo snel en accuraat mogelijk op te lossen.

Met vriendelijk groet,


Het Ziggo Webteam.

Menno van Rijn
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2008 11:52

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door Menno van Rijn »

Geplaatst op 12 Jun 2008 09:24 door Menno van Rijn


--------------------------------------------------------------------------------

Beste Webcontact,

Een heel mooi stukje tekst met uitleg over waarom problemen niet opgelost worden.
Een van de reden is dat jullie het probleem weer bij de klant leggen. Volgens mij is in dit onderwerp dit aan de orde en ook bij mij het geval. Een e-mail met klacht wordt pas na 8!!!! dagen op gereageerd. Dat is toch veel te lang.
Het klinkt leuk dat iedereen zich inzet, maar er gebeurd niets, het afstemmen en dergelijk had al voor de fusie moeten gebeuren. De klant zou er niets van merken toch??

Maar volgens mij is dat niet duidelijk geweest binnen de organisatie, aangezien er zo veel klachten zijn. Ik heb er dan ook geen vertrouwen in dat alles oplost. Veel succes met alles op elkaar afstemmen wat VOORAF had moeten gebeuren. En ja, een e-mail sturen en dan zeker ook minimaal een week wachten. Dacht het niet.

Groeten,

Menno

Webcontact01
Berichten: 96
Lid geworden op: 07 mei 2008 14:24

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door Webcontact01 »

@Guardian72

U heeft inmiddels een e-mail van ons ontvangen. Ook is er geprobeerd op 12 juni 2008 telefonisch in contact met u te komen. Waarschijnlijk was u niet thuis waardoor wij niet met u hebben kunnen spreken.
Vandaag zal er opnieuw geprobeerd worden om telefonisch met u in contact te komen om u verder te helpen met uw vragen.

Met vriendelijke groet,

Het Ziggo Webteam

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door jor »

Geplaatst op 13 Jun 2008 09:17 door Webcontact

Met vriendelijke groet,

Het Ziggo Webteam
Het zoveelste bedrijf dat door een beroerde helpdesk aan het dweilen is op het internet om de klachten onder de tafel te houden. Begrijp niet waarom de helpdesk dat niet in 1 keer goed regelt.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door TdeHond »

Het zoveelste bedrijf dat door een beroerde helpdesk aan het dweilen is op het internet om de klachten onder de tafel te houden. Begrijp niet waarom de helpdesk dat niet in 1 keer goed regelt.
Fouten worden gemaakt. Ik stel het op prijs dat Ziggo een webteam in het leven heeft geroepen om fouten te herstellen.

Ik heb vlot antwoord gekregen op mijn klacht, die van administratieve aard is. Ik verwacht dat comform toezegging e.e.a. recht gezet wordt.

Ik heb tot nu toe geen problemen rond internet, telefoon of tv ( regio Haaglanden)

Oplossing kan ook anders, zie mijn laatste bijdrage aan Radar: forum internetproviders, thread: Telfort maakt fout op fout, laatste bladzijde.
Daar suddert een probleem voort v.a. 14-12-2007.

doubleyouk
Berichten: 32
Lid geworden op: 25 sep 2005 22:15

Re: Ziggo - en hun "service"

Ongelezen bericht door doubleyouk »

guardian72....

je baas betaald je wel om priveshit op te lossen in zijn tijd?
forums te besmeuren met je klaagliederen? als ik kijk naar jouw post-tijden...dan zie ik dat je overdag lekker "in de baas zijn tijd"zit te bloggen.

Gesloten