Pagina 1 van 1

NUON; Makkelijk verdienen

Geplaatst: 04 jun 2008 14:25
door Miss-Tinkerbell
Ik moet hier maar een keer mijn gal spugen wat NUON betreft. Ik wordt zo ontzettend kwaad, moe, geïrriteerd en misselijk van die organisatie dat ik er helemaal klaar mee ben en eindelijk ben overgestapt.

Ik werk al meer dan 10 jaar op financiële administraties en heb altijd de debiteuren en crediteurenadministraties onder mijn hoede gehad. Als er een iets is wat mij (ook tijdens opleidingen) is geleerd is dat wanneer je een betalingskenmerk vermeld op je acceptgiro en die dan ook als zodanig wordt voldaan met vermelding van het betalingskenmerk dat je de betaling ook op die wijze hebt te verwerken. Maar nee, zo werkt het niet bij de NUON zij boeken de betaling gewoon op het jongste bedrag wat nog openstaat zodat zij over de oudere nota die nog open staat herinneringskosten (€ 5,00), aanmaningskosten (€ 15,00) en incassokosten (€ 50,00) in rekening kunnen brengen. Indien je hier bezwaar op maakt, maakt het nog geen fluit uit want ze sturen het hele zwikkie gewoon door naar Interim Justitia die er ook nog even een aardige duid overheen gooit. Wanneer je daar probeert uit te leggen dat je die nota gewoon hebt voldaan wordt er totaal geen gehoor gegeven aan je verhaal, zij willen gewoon een betaling zien want anders mag je voorkomen en wordt je afgesloten. Dit is stap 1 van makkelijk geld verdienen.

Stap 2 is, je maakt een account aan op NUON.nl en denkt als je daar je totaal openstaande saldo opvraagt en die voldoen via een door gemaakte link naar iDeal dat je dan toch wel je openstaande saldo in een keer voldoen, wederom verkeerd gedacht. Wanneer je een paar dagen later kijkt staan er gewoon nog kosten open die je al had voldaan (of brengen ze het gewoon dubbel in rekening). Vervolgens heb je de betaling verricht en is het verschuldigde bedrag direct van je rekening afgeschreven (wat een geweldig medium het internetbankieren in 1 dag heb je een betaling overgeschreven) en ontvangen door de NUON, alleen doen zij er nog eens TWEE dagen over om je betaling te verwerken en zodoende kunnen zij nog eens even incassokosten gaan heffen over de aanmanings-, en herinneringskosten die nog open staan. Tsjakka das even € 50,00 verdienen!!! Daar zakt je broek toch vanaf?!?!?!

Ten einde raad neem je contact op met de NUON, en je denkt toch wel een capabel persoon aan de telefoon te krijgen aan wie je je verhaal nog rustig vertelt ondanks dat je bloed kookt van woede, om deze vervelende kwestie uit de wereld te helpen. Wanneer deze zegt niets voor je te kunnen doen en je toch maar die kosten, die door hun incompetente FA in rekening wordt gebracht, moet voldoen. Op het moment dat je de medewerker van de NUON jouw zienswijze wilt uitleggen dat je het daar niet mee eens bent onderbreekt deze je gewoon in je verhaal. Zoals ik al zei ik werk al meer dan 10 jaar op de FA en heb nog altijd geleerd dat klant koning is en je deze uit dient te laten praten, praat ik gewoon door om mijn verhaal af te maken, met als resultaat dat de, wederom incompetente, medewerker van de klantenadministratie gewoon de verbinding verbreekt. Hier zakt je broek toch vanaf?!?!?!?!

Om het verhaal maar te beëindigen betaal je zoals elke Jan L.l het openstaande saldo van de onterecht in rekening gebrachte kosten maar weer om afsluiting van je energie en eventueel nog hogere kosten van Interim Justitia te voorkomen omdat je bij de NUON toch altijd aan het kortste eind trekt.

Ik ben heel erg benieuwd hoeveel mensen zich zo benadeeld voelen door de NUON en hoe lang zij nog denken op deze manier door te kunnen gaan, er is immers genoeg concurrentie op de markt heden te dagen en het lijkt mij dat je je klanten toch graag wilt houden, maar daar denkt de NUON anders over. Van mij mogen ze allemaal het heen en weer krijgen!!!!!!!!

Re: NUON; Makkelijk verdienen

Geplaatst: 04 jun 2008 14:34
door Vattenfall Webcare
Beste Miss-Tinkerbell,

Uit uw reactie op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de manier waarop wij uw betalingen hebben verwerkt.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om u een toelichting te geven. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,


De Nuon Medewerker

Re: NUON; Makkelijk verdienen

Geplaatst: 07 jun 2008 11:00
door Miss-Tinkerbell
L.S.,

Hierbij reageer ik op de reactie die is geplaatst in antwoord op mijn bericht op het Tros Radar forum.
Zoals ik al in mijn bericht heb geplaatst ben ik helemaal klaar met uw organisatie en wens dan ook niet telefonisch benaderd te worden door uw organisatie.

Er is voor mij geen onduidelijkheid hoe mijn betaling is verwerkt, ik denk eerder dat de onduidelijkheid bij uw organisatie aan de orde is. Wanneer iemand op de 26e een betaling doet en deze pas de 28e wordt verwerkt lijkt dat mij meer een gebrek op uw financiele administratie. De boekdatum van de betaling blijft nog altijd van kracht en niet wanneer u een betaling in uw systeem verwerkt. Maar zoals mijn bericht het al aangeeft, het is een makkelijke manier van geld verdienen om zo nog even EUR 50,00 extra afhandig te maken van uw klanten. Daarbij weet u dat u de machtspositie heeft want wanneer deze kosten niet worden betaald, wordt dit zonder pardon overgedragen naar Interim Justitia die net zo onbeschoft in de omgang naar debiteuren is als uw organisatie is. Om het verhaal van de machtspositie nog even completer te maken heeft u voorts ook nog de macht om iemand gewoonweg af te sluiten van gas en licht waardoor niet uw organisatie maar de consument dupe is.

Wanneer ik een verhaal duidelijk probeer te maken bij uw collega van de klantenservice en deze mij zonder pardon onderbreekt in mijn relaas en tot grote ergenis ook nog eens de verbinding verbreekt tijdens mijn relaas is voor mij de maat vol! Ik kan mij heel goed voorstellen dat iemand zo een reactie zou hebben als iemand de huid wordt volgescholden, maar ik ben een beschaafd mens die dit nooit zou doen en om dan zo behandeld te worden?! De man kan niet zeggen dat per abuis de verbinding werd verbroken omdat wegens privacyredenen mijn gegevens gecontroleerd moesten worden, heeft hij ook mijn telefoonnummer gecontroleerd, maar terug gebeld worden ho maar!

Ik werk al jaren op de financiele administratie maar nog nooit heb ik iemand zo behandeld zoals uw organisatie met klanten omgaat. Ten eerste laat ik een klant altijd uitpraten en ten tweede probeer ik altijd met de klant tot een oplossing te komen, maar een beetje flexibiliteit is in uw organisatie ver te zoeken. Gelukkig is dat bij mijn nieuwe energieleverancier een stuk klantvriendelijker. Het lijkt mij een wijs idee om uw mensen van de klantenservice een cursus te laten volgen om een beter contact met de consument te krijgen en verder hoeft niet alles in het leven zo zwart wit te zijn zoals in uw organisatie. Soms kan een beetje flexibiliteit een goede tegemoetkoming zijn naar een beter tevredenheid onder uw klanten.

Hoogachtend,

Een ontevreden ex-NUON klant

Re: NUON; Makkelijk verdienen

Geplaatst: 16 jun 2008 06:59
door Miek4josh
Bij mij hebben ze op overklaarbare wijze al zo'n 1000 euro in 1 jaar weten extra te verhalen,en inderdaad,je kan er niks tegen doen,maar ik heb nu bij 3 verschillende maatschappijen gezeten en steeds loop in het zelfde tegen het lijf,dus weet ook niet meer welke ik moet hebben.