NUON; Makkelijk verdienen
Geplaatst: 04 jun 2008 14:25
Ik moet hier maar een keer mijn gal spugen wat NUON betreft. Ik wordt zo ontzettend kwaad, moe, geïrriteerd en misselijk van die organisatie dat ik er helemaal klaar mee ben en eindelijk ben overgestapt.
Ik werk al meer dan 10 jaar op financiële administraties en heb altijd de debiteuren en crediteurenadministraties onder mijn hoede gehad. Als er een iets is wat mij (ook tijdens opleidingen) is geleerd is dat wanneer je een betalingskenmerk vermeld op je acceptgiro en die dan ook als zodanig wordt voldaan met vermelding van het betalingskenmerk dat je de betaling ook op die wijze hebt te verwerken. Maar nee, zo werkt het niet bij de NUON zij boeken de betaling gewoon op het jongste bedrag wat nog openstaat zodat zij over de oudere nota die nog open staat herinneringskosten (€ 5,00), aanmaningskosten (€ 15,00) en incassokosten (€ 50,00) in rekening kunnen brengen. Indien je hier bezwaar op maakt, maakt het nog geen fluit uit want ze sturen het hele zwikkie gewoon door naar Interim Justitia die er ook nog even een aardige duid overheen gooit. Wanneer je daar probeert uit te leggen dat je die nota gewoon hebt voldaan wordt er totaal geen gehoor gegeven aan je verhaal, zij willen gewoon een betaling zien want anders mag je voorkomen en wordt je afgesloten. Dit is stap 1 van makkelijk geld verdienen.
Stap 2 is, je maakt een account aan op NUON.nl en denkt als je daar je totaal openstaande saldo opvraagt en die voldoen via een door gemaakte link naar iDeal dat je dan toch wel je openstaande saldo in een keer voldoen, wederom verkeerd gedacht. Wanneer je een paar dagen later kijkt staan er gewoon nog kosten open die je al had voldaan (of brengen ze het gewoon dubbel in rekening). Vervolgens heb je de betaling verricht en is het verschuldigde bedrag direct van je rekening afgeschreven (wat een geweldig medium het internetbankieren in 1 dag heb je een betaling overgeschreven) en ontvangen door de NUON, alleen doen zij er nog eens TWEE dagen over om je betaling te verwerken en zodoende kunnen zij nog eens even incassokosten gaan heffen over de aanmanings-, en herinneringskosten die nog open staan. Tsjakka das even € 50,00 verdienen!!! Daar zakt je broek toch vanaf?!?!?!
Ten einde raad neem je contact op met de NUON, en je denkt toch wel een capabel persoon aan de telefoon te krijgen aan wie je je verhaal nog rustig vertelt ondanks dat je bloed kookt van woede, om deze vervelende kwestie uit de wereld te helpen. Wanneer deze zegt niets voor je te kunnen doen en je toch maar die kosten, die door hun incompetente FA in rekening wordt gebracht, moet voldoen. Op het moment dat je de medewerker van de NUON jouw zienswijze wilt uitleggen dat je het daar niet mee eens bent onderbreekt deze je gewoon in je verhaal. Zoals ik al zei ik werk al meer dan 10 jaar op de FA en heb nog altijd geleerd dat klant koning is en je deze uit dient te laten praten, praat ik gewoon door om mijn verhaal af te maken, met als resultaat dat de, wederom incompetente, medewerker van de klantenadministratie gewoon de verbinding verbreekt. Hier zakt je broek toch vanaf?!?!?!?!
Om het verhaal maar te beëindigen betaal je zoals elke Jan L.l het openstaande saldo van de onterecht in rekening gebrachte kosten maar weer om afsluiting van je energie en eventueel nog hogere kosten van Interim Justitia te voorkomen omdat je bij de NUON toch altijd aan het kortste eind trekt.
Ik ben heel erg benieuwd hoeveel mensen zich zo benadeeld voelen door de NUON en hoe lang zij nog denken op deze manier door te kunnen gaan, er is immers genoeg concurrentie op de markt heden te dagen en het lijkt mij dat je je klanten toch graag wilt houden, maar daar denkt de NUON anders over. Van mij mogen ze allemaal het heen en weer krijgen!!!!!!!!
Ik werk al meer dan 10 jaar op financiële administraties en heb altijd de debiteuren en crediteurenadministraties onder mijn hoede gehad. Als er een iets is wat mij (ook tijdens opleidingen) is geleerd is dat wanneer je een betalingskenmerk vermeld op je acceptgiro en die dan ook als zodanig wordt voldaan met vermelding van het betalingskenmerk dat je de betaling ook op die wijze hebt te verwerken. Maar nee, zo werkt het niet bij de NUON zij boeken de betaling gewoon op het jongste bedrag wat nog openstaat zodat zij over de oudere nota die nog open staat herinneringskosten (€ 5,00), aanmaningskosten (€ 15,00) en incassokosten (€ 50,00) in rekening kunnen brengen. Indien je hier bezwaar op maakt, maakt het nog geen fluit uit want ze sturen het hele zwikkie gewoon door naar Interim Justitia die er ook nog even een aardige duid overheen gooit. Wanneer je daar probeert uit te leggen dat je die nota gewoon hebt voldaan wordt er totaal geen gehoor gegeven aan je verhaal, zij willen gewoon een betaling zien want anders mag je voorkomen en wordt je afgesloten. Dit is stap 1 van makkelijk geld verdienen.
Stap 2 is, je maakt een account aan op NUON.nl en denkt als je daar je totaal openstaande saldo opvraagt en die voldoen via een door gemaakte link naar iDeal dat je dan toch wel je openstaande saldo in een keer voldoen, wederom verkeerd gedacht. Wanneer je een paar dagen later kijkt staan er gewoon nog kosten open die je al had voldaan (of brengen ze het gewoon dubbel in rekening). Vervolgens heb je de betaling verricht en is het verschuldigde bedrag direct van je rekening afgeschreven (wat een geweldig medium het internetbankieren in 1 dag heb je een betaling overgeschreven) en ontvangen door de NUON, alleen doen zij er nog eens TWEE dagen over om je betaling te verwerken en zodoende kunnen zij nog eens even incassokosten gaan heffen over de aanmanings-, en herinneringskosten die nog open staan. Tsjakka das even € 50,00 verdienen!!! Daar zakt je broek toch vanaf?!?!?!
Ten einde raad neem je contact op met de NUON, en je denkt toch wel een capabel persoon aan de telefoon te krijgen aan wie je je verhaal nog rustig vertelt ondanks dat je bloed kookt van woede, om deze vervelende kwestie uit de wereld te helpen. Wanneer deze zegt niets voor je te kunnen doen en je toch maar die kosten, die door hun incompetente FA in rekening wordt gebracht, moet voldoen. Op het moment dat je de medewerker van de NUON jouw zienswijze wilt uitleggen dat je het daar niet mee eens bent onderbreekt deze je gewoon in je verhaal. Zoals ik al zei ik werk al meer dan 10 jaar op de FA en heb nog altijd geleerd dat klant koning is en je deze uit dient te laten praten, praat ik gewoon door om mijn verhaal af te maken, met als resultaat dat de, wederom incompetente, medewerker van de klantenadministratie gewoon de verbinding verbreekt. Hier zakt je broek toch vanaf?!?!?!?!
Om het verhaal maar te beëindigen betaal je zoals elke Jan L.l het openstaande saldo van de onterecht in rekening gebrachte kosten maar weer om afsluiting van je energie en eventueel nog hogere kosten van Interim Justitia te voorkomen omdat je bij de NUON toch altijd aan het kortste eind trekt.
Ik ben heel erg benieuwd hoeveel mensen zich zo benadeeld voelen door de NUON en hoe lang zij nog denken op deze manier door te kunnen gaan, er is immers genoeg concurrentie op de markt heden te dagen en het lijkt mij dat je je klanten toch graag wilt houden, maar daar denkt de NUON anders over. Van mij mogen ze allemaal het heen en weer krijgen!!!!!!!!