LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Klacht T-Mobile

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Bas2008
Berichten: 15
Lid geworden op: 09 mei 2008 17:09

Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door Bas2008 »

Van Simyo met nummerbehoud overgestapt naar T-Mobile Relax 150 sim only abonnement. Dat had ik dus nooit moeten doen.

- op 14 april '08 het contract afgesloten met T-Mobile;

- op 2 juni '08 (bijna twee maanden later!) - na veel bellen met de klantenservice en enkele klachten - zou nummerportering plaatsvinden.

- ook nummerportering is mis gegaan. Klantenservice tweemaal gebeld en men weet NIETS. Ik hoor niet meer dan: we zijn er mee bezig/ storing/ wat vervelend voor u etc.. Straks duurt het omzetten van het nummer ook 6 weken. Wie zal het zeggen.
T-Mobile ziet dit echter als een geheel nieuw probleem. Dat ik al wacht sinds 14 april doet ze niks.

Nu kan ik en niet bellen met oude provider Simyo en niet bellen met nieuwe provider T-Mobile.

Wat kun je doen als klant: een klacht indienen voor wat het waard is. Echter, behandeltijd TWEE weken!

Moraal van dit verhaal: stap niet over naar T-Mobile met nummerbehoud!

franveld
Berichten: 5
Lid geworden op: 15 jun 2008 20:16

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door franveld »

Heb dezelfde klachten na numberbehoud van TMobile naar Telfort. Niet meer bereikbaar en Telfort weet niet!! wat er aan de hand is.
Ondertussen al 90min gebels a 20cpm. En tig e-mails gestuurd. Maar nog totaal geen reactie.
Heb een klacht ingdient via Consuwijzer, maar daar dururt de afhandelingen minstens 1 week.

Ben ondertussen dus niet bereikbaar.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door TdeHond »


BerichtGeplaatst op: 15 Jun 2008 19:30 Onderwerp: Overgestapt van TMobile naar Telfort

Heb dezelfde klachten na numberbehoud van TMobile naar Telfort. Niet meer bereikbaar en Telfort weet niet!! wat er aan de hand is.
Ondertussen al 90min gebels a 20cpm. En tig e-mails gestuurd. Maar nog totaal geen reactie.
Heb een klacht ingdient via Consuwijzer, maar daar dururt de afhandelingen minstens 1 week.
Consuwijzer kan niet uw individuele klacht oplossen, maar kan wel n.a.v. individuele klacht of aantal klachten de provider hierop aanspreken en z.n. een boete opleggen of onder toezicht stellen.


Voor een mogelijk plan van aanpak verwijs ik u naar: Forum internetproviders - Thread: Telfort maakt fout op fout.
Bericht: Stappenplan. Staat op 1ste bldz van deze thread.
------------------------------------------

henk51
Berichten: 1680
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door henk51 »

Ik heb meerdere malen mijn nummer van een andere provider laten porteren naar T-Mobile ging zonder enkel probleem. Je moet wel ruimschoots de tijd nemen, en de voorwaarden goed doorlezen en navolgen.Daarin staan een aantal belangrijke aandachtspunten. Je moet ook na een week( 5 werkdagen) een brief krijgen van T-Mobile dat uw huidige telecom aanbieder akkoord gaat met nummerbehoud en datum van portering.
Op deze brief staat ook een gratis 0800 nummer welke je kunt bellen voor meer informatie,dus van 20 cent per minuut zoals franveld vermeld komt ook voort uit het niet goed doorlezen.Mocht je dus na een week of 2 geen brief ontvangen hebben had je de klantenservice daarover moeten bellen 0800-7111 ( gratis). Het is zo makkelijk om te roepen "Moraal van dit verhaal: stap niet over naar T-Mobile met nummerbehoud!". Misschien zijn er wel dingen die jezelf niet helemaal goed gedaan of nagevolgd hebt.


gr Henny

dimsum
Berichten: 18
Lid geworden op: 22 jun 2008 13:22

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door dimsum »

Heb sinds 1 juli 2008 een sim only abonnement bij T-Mobile. Vanaf het begin problemen. Ik heb wel dekking, maar mijn toestel wordt er steeds uitgegooid. Sim-kaartje in een ander toestel werkt bij het ene toestel wel en bij het andere niet. Kaartjes van andere providers in mijn eigen toestel werken allemaal wel goed. Op gsm-helpdesk heb ik inmiddels ontdekt dat ik niet de enige ben met dit probleem. Het lijkt dus een combinatie te zijn van mijn toestel (Samsung) met het sim-kaartje van T-Mobile. T-Mobile heeft mij eerst kosteloos een ander kaartje toegezonden, maar dat heeft het probleem helaas niet verholpen. Moest maar met de afdeling After Sales bellen en eventueel de retour procedure opstarten.
Vandaag gesproken met een uiterst onvriendelijk dame van de klantenservice. Zij had niets te maken met wat haar collega mij eerder had gezegd. Doorverbinden met After Sales had geen zin want ik had mijn kaartje al in maart ontvangen (maakte niet uit dat ik het kaartje pas per 1 juli jl kon gebruiken) en dat had ik in de algemene voorwaarden kunnen lezen. Ze kon of wilde mij ook niet vertellen wanneer er een oplossing voor het probleem gezocht zou gaan worden want "er zijn nog meer klanten" en toen ik aangaf dat ik geen zin had om te betalen voor een abonnement dat niet werkt, werd me toegevoegd (door de afdeling klantenservice!!!) dat men dan een incassobureau zal inschakelen en dat ik op een zwarte lijst kom en de komende 5 jaar nergens meer een abonnement zal kunnen afsluiten.
Heb zojuist via het formulier op de website van T-Mobile de vragen ingediend wat men nu verder gaan ondernemen en wanneer? En anders het verzoek mijn abonnement te beëindigen.
Slechts eerste indruk van deze provider.

Janwesterik
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2008 14:37

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door Janwesterik »

Na verlies van een sim-kaart heb ik een nieuwe SIM-kaart per post van T-Mobile ontvangen.
Maar nu.....
Deze kaart moet geactiveerd worden. Ik heb daarvoor de klantenservice bebeld, die me vertelden dat ze de kaart niet direct konden activeren, omdat men een storing had, het zou een dag duren. Dat was Woensdag 17 september 2008. Maar nu bijna een week later, en 4 wachtvelden lang (totaal 80 minuten) is T-Mobile nog niet in staat het probleem op te lossen en mijn kaart te activeren.
En dat noemt zich een zakelijke provider. Om te lachen gewoon.
Waardeloze klantenservice en klachtenservice.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door TdeHond »

Is er een t-mobile winkel bij u in de buurt? Misschien kunt u hem daar inwisselen voor een geactiveerde kaart of kan men deze daar activeren.
Ik heb destijds een simkaart ingewisseld voor een andere en deze werd ter plekke geactiveerd in de t-mobile winkel.

Yme
Berichten: 304
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:21

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door Yme »

In de T-Mobile winkel gebruiken ze hetzelfde systeem als bij de klantenservice. Als de klantenservice de simkaart niet kan activeren vanwege een storing in het systeem dan kunnen ze in de T-Mobile winkel dat ook niet.

Janwesterik
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2008 14:37

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door Janwesterik »

Vandaag nog eens met de klantenservice gebeld, het mobiele nummer van mij is op de een of andere manier geblokkeerd door een storing. Dus zoals ze zeggen kunnen ze ook geen nieuwe SIM-kaart sturen, want ook die is dan niet te activeren.
Het is en blijft een groot bull-**** verhaal, en het schiet niet op.
Maar zoals ik altijd zeg: Je leert de service van een organisatie kennen zodra er een probleem is. En in dit geval is het mij duidelijk dat de servicegraad van T-Mobile echt onder 0 zit.

Janwesterik
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2008 14:37

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door Janwesterik »

Maandag 29 september 2008

Nog steeds is T-Mobile niet in staat de kaart te activeren.
Ik krijg het gevoel dat ze dit bewust doen om mensen dwars te zitten. Het lijkt wel een spelletje.
Dus nu zijn ze al bijna 2 weken bezig zonder resultaat.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door TdeHond »

Dit begint inderdaad op pesterij te lijken. Hopelijk is dit niet het geval.
Ga eens naar een t-mobile winkel en vraag of u daar de kaart kan inruilen tegen een andere kaart die dan terplekke geaktiveerd wordt.

Ik kan me niet voorstellen dat er zo lang storing is ( v.a 16-9?)
Anders schriftelijk aangetekend in gebreke stellen. Uiterlijk nog 10 werkdagen de tijd geven om uw kaart te activeren.
Lukt dit niet dan abonnement opzeggen per direct. Dan ook eventueel toestemming automatische incasso intrekken.

Kost 2 aangetekende brieven, liefst met ontvangstbevestiging. Maar dan bent u van de irritatie af en kunt u ervoor zorg dragen dat u wel bereikbaar bent.

Janwesterik
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 sep 2008 14:37

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door Janwesterik »

Na dreigement om de abonnementen op te zeggen en deze zaak te publiseren was het plotseling mogelijk de kaart zonder probleem te activeren.
Ik heb geen idee waar ze mee bezig zijn geweest, maar ik kan weer bellen.
Bovendien vindt ik het ooknog steeds vreemd en onprofessioneel dat ze de emails die ik verstuurd heb aan de klantenafdeling nooit hebben beantwoord, en dat men geen excuses heeft aangeboden.
Ongelovelijk onprofessioneel.

Een ding is wel zeker, ik haal al mijn abonnementen weg bij T-Mobile, want ik wil dit niet weer meemaken.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door TdeHond »

Kijk eens aan. De wondere wereld van T-Mobile.
Mijn overeenkomst met T-mobile heb ik vandaag schriftelijk, aangetekend beëindigd. Ik laat het hier weten, mochten er problemen rond het toesturen van de bevestiging einde contract ontstaan. Ik verwacht dat niet, maar gezien uw problematiek, weet je maar nooit.
3-10-08
Het is TNT gelukt om de handtekening retourkaart op mijn adres te bezorgen. Het wachten is nu op een schriftelijke bevestiging einde contract.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door TdeHond »

Vandaag een brief van t-mobile ontvangen. Dat is vlot, dacht ik, de schriftelijke bevestiging einde contract.
Nee, het was reclamemateriaal t.a.v. verlengen overeenkomst voor 2 jaar. :shock:

Hopelijk komt bevestiging einde contract vlot.
Ik heb niets aan een bevestiging dat men daar weet dat ik de overeenkomst wil beëindigen. <zucht>

marc0013
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2008 17:17

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door marc0013 »

Ik ben een lost en stolen traject aangegaan, omdat mijn toestel gestolen was. De man in de t-mobile shop heeft mij gezegt dat ik direct een nieuw toestel zou krijgen als ik een verzekering bij hun nam. Op het contract staat nog steeds dezelfde ingangsdatum als van mijn huidige contract met een duur van één jaar.

Kort gezegt: aan het contract is niets gewijzigt zoals besproken.

Nu ik mijn contract wil opzeggen zegt t-mobile dat mijn contract een jaar langer duurt, wat helemaal nergens vermeld staat. Dus als het bij T-mobile in het systeem staat kan ik niet opzeggen. Wanneer je vraagt dit op papier te tonen met mijn krabbel eronder zijn ze niet thuis. Dit speelt al vanaf maart 2008, mijn opzegging was voor 10 aug 2008.

Mijn actie is:
dag 1,2,3: 5 brieven te sturen op antwoordnummer (kost niets!!!, hun wel) van t-mobile (T-mobile Klantenservice BV antwoordnummer 16043, 2501 VE Den Haag)

Bij geen reactie zal ik dit aantal opschuiven. Misschien een idee voor meer mensen die T-mobile wil wakker schudden.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door TdeHond »

De duur van uw overeenkomst staat in de schriftelijke bevestiging van de overeenkomst die u destijds met hen heeft gesloten. En die is dus geldig. Als het contract gewijzigd is, had men u een bevestiging van het gewijzigde contract moeten sturen.

Bij opzeggen moet u wel rekening houden dat er een opzegtermijn van drie maanden is. Ik heb voor het weekend T-mobile gebeld en mee gedeeld dat ik een schriftelijke bevestiging einde contract wil ontvangen, zoals ik in mijn brief, verzocht heb. De medewerkster zou er werk van maken. Als ik aan het einde van de week nog geen schriftelijke bevestiging heb, dan dien ik een klacht in bij Consuwijzer.nl.

marc0013
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 okt 2008 17:17

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door marc0013 »

De opzegging is ruim op tijd gedaan. Dit erkent T-mobile ook, maar hun zeggen het niet eens te zijn. Hun hebben waarschijnlijk een verkeerde datum op mijn contract gezet. Maar hun laten mij boeten voor hun fouten.

Ik heb al wel 20 keer gebeld een aantal keren gefaxt en een paar brieven gestuurt. Nog altijd zeggen hun de opzegging op 2009 te laten staan. Ik durf niet mijn rekening te blokkeren omdat ik bezig ben een hypotheek af te sluiten en daarvoor mag ik niet BKR geregistreerd zijn. BKR heb ik gebeld, maar ook hun kunnen mij niet helpen.

Nu ben ik een actie begonnen door vandaag 5 brieven te sturen en dit op te voeren. Het zal waarschijnlijk niet helpen, maar het is het proberen waard dacht ik.

(Bedankt voor de tip.)

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door TdeHond »

U kunt het probleem rond einde contract ook voorleggen aan de Geschillencommissie Telecommunicatie.

Ik heb naast de handtekening retourkaart reclame gehad waarin bevestigd wordt dat mijn opzegging is ontvangen. Ik heb de overeenkomst nog. Dus ik denk dat de bevestiging wel komt, al duurt dit m.i. te lang.
Omdat ik 9 maanden problemen met Telfort gehad heb rond opzegging bij ingelijfde provider zit ik er bovenop dat ik nu tijdig een schriftelijke bevestiging einde contract krijg.

TdeHond
Berichten: 2845
Lid geworden op: 19 jan 2008 14:42

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door TdeHond »

na 2 x bellen dat ik een schriftelijke bevestiging einde contract wens te ontvangen, zoals verzocht in schriftelijk aangetekende opzegging is de schriftelijke bevestiging binnen. Ik wilde geen genoegen nemen met schriftelijke bevestiging opzegging onder voorbehoud.

r21
Berichten: 12
Lid geworden op: 16 okt 2008 20:04

Re: Klacht T-Mobile

Ongelezen bericht door r21 »

Ik kom zelf van Vodafone en heb ook grote problemen met t-mobile en nummerbehoud.
Nummer zou 11 september overgezet worden, belde later die dag mijn eigen nummer en kreeg een wildvreemde aan de telefoon. Pas 22 september waren die problemen opgelost! Ik was al die tijd niet bereikbaar op het bekende nummer bij vrienden en relaties.

Op 1 oktober is mijn mobiele nummer weer terug gezet naar een tijdelijk nummer. Ik was hiervan niet op de hoogte en kwam er achter doordat mensen gingen klagen over mijn bereikbaarheid. Nu ruim 2 weken verder ben ik nog altijd niet bereikbaar.

Heb al uren gespendeerd aan t-mobile en eerst zou het voor vorig weekend opgelost zijn. Heb ze al in gebreke gesteld en ontbinding van mijn contract geeist wegens wanprestatie plus een schadevergoeding, maar ook daar reageert men niet op.

Belachelijk! Je kan geen telefonische klacht indienen of iemand daarover spreken, je krijgt geen reactie op mails, wordt niet terug gebeld etc.

Wat kan ik nog meer doen? Rechtsbijstand?

Gesloten