LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afgesloten TELE2 alles betaald maar wordt niet aangesloten!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
laralyon
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jun 2008 00:19

Afgesloten TELE2 alles betaald maar wordt niet aangesloten!

Ongelezen bericht door laralyon »

Tele 2 haalt via een automatische incasso het maandelijks bedrag af.
In februari bleek er net niet genoeg saldo op mijn rekening waardoor dit bedrag (76 euro) niet was voldaan. Aangezien ik niets van hen vernam (geen herinnering,niet per post of per mail) had ik het later pas door.
In april kwam ik er zelf achter en zocht toen op hun website het rekening nummer waar ik het naar toe kon storten.Ik heb het gevonden en gestort met de vermelding van mijn klantnummer en het factuurnummer erbij.In mei kreeg ik wel een brief,een aanmaning om dat bedrag te betalen en "heeft u al betaald dan kunt u deze brief als niet verzonden beschouwen".Ik heb dus niet gereageerd omdat ik al betaald had.
Anderhalve week geleden ben ik afgesloten op zaterdagavond.
Maandag bellen en uitgelegd dat ik al gestort had maar er achter gekomen dat ik het naar afdeling telefonie had gestort ipv internet.(overigens is telefoon ook afgesloten)
Maar ze konden niets voor me doen want het was al uit handen gegeven aan incasso bureau inclusief de afgelopen rekening die ook terstond betaald moest worden.Ik aangegeven dat ik die direct zou kunnen overmaken maar nee, dat moest ik maar met GGN uitzoeken.Ik ggn gebeld maar die had niet eens een dossier van mij. Weer tele 2 gebeld met de vraag of ze het dan nog konden tegen houden omdat ik direct (zelf via spoedoverboeking) wilde betalen en de rekening van februari al gestort is die moesten ze dan nog "zoeken".
Nou dat ging ook niet ik moest het via ggn regelen.
Ik volgende gebeld en nog was er geen dossier maar wel een soort van aantekening, ik de situatie uitgelegd, hun vertellen mij dat het dossier pas wordt gesloten als alles is voldaan...dus ook die rekening van 76 euro die ik 17 april al heb betaald en incl. incasso kosten.Ik weiger dit te betalen en heb nu inmiddels een verweerbrief gestuurd naar ggn met de betaalbewijzen van alle openstaande rekeningen (die had ik inmiddels al overgemaakt aan tele 2) + het bewijs van die betreffende 76 euro.Tevens ook deze naar tele 2 gestuurd.
Gisteren weer gebeld met Tele 2 met de vraag of ze me nu gaan aansluiten want alles is toch betaald?
Nou nee want het gaat via GGN,zodra hun het dossier sluiten en dat weer doorgeven aan Tele2 wordt ik pas aangesloten.Tevens hebben ze nog steeds het bedrag van februari (76 euro) niet kunnen vinden???? Vreemd zeg ik want ik heb tevens het betaalbewijs opgestuurd!!!!
Nu moet ik morgen weer terug bellen in de hoop dat er dan wat gaat gebeuren want het kan toch niet zo zijn dat alles betaald is ik nog steeds geen internet hebt?
Het is toch niet zo dat ze mij kunnen dwingen die incasso kosten te betalen????
Ik zit nu al 11 dagen zonder internet en telefoon maar de rekening krijg ik straks wel gewoon binnen!!!!

Vandaag weer gebeld met tele 2 en om gek van te worden ik word van alles wijsgemaakt,de rekening die naar t verkeerde nummer was geboekt kunnen ze niet vionden …dan weer wel maar moet tie nog worden overgeboekt naar t juiste rekeningnummer en dan pas….zullen ze aan sluiten…oh nee ze willen eerst nog een goedkeuring van GGN ,maar aangezien ik de incasso kosten weiger te betalen,geven hun geen goedkeuring.
Wil dat dan zeggen dat ik nooit meer aangesloten wordt terwijl er geen achterstand meer is?...
Tele2 hoort toch gewoon te leveren waar ik voor betaal????
Mijn telefoonrekening loopt op heb geen internet of telefoon maar ik kan wel met mijn tele2 huistelefoon naar een tele2 0900 nummer bellen (urenlang inmiddels!!!)
Ik ben radeloos en zwaar gefrustreerd,wat kan ik doen???
Dit kan toch niet????
Laatst gewijzigd door laralyon op 31 okt 2010 22:53, 1 keer totaal gewijzigd.

WebServiceTele2
Berichten: 249
Lid geworden op: 22 feb 2008 09:59

Re: Afgesloten TELE2 alles betaald maar wordt niet aangesloten!

Ongelezen bericht door WebServiceTele2 »

@ laralyon

Stuurt u mij alstublieft een email met uw gegevens (Bv. postcode en huisnummer). Ik ben een medewerker van Tele2 en kan voor u kijken wat er aan de hand is. Mijn email adres is: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Webservice Tele2.

laralyon
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jun 2008 00:19

Re: Afgesloten TELE2 alles betaald maar wordt niet aangesloten!

Ongelezen bericht door laralyon »

@ Webservice Tele2.

Ik denk niet dat u mij verder kunt helpen want dat is door ggn gisteren verteld dat het geen nut heeft om tele2 hierover nog te bellen.
De brief met betaalbewijzen is bij ggn aangekomen maar moet nog behandeld worden en dat kan weer een poosje duren want ze hebben het ontzettend druk is mij verteld.Ik moet dus wachten tot mijn brief in behandeling wordt genomen en dan op een reactie van ggn.Ik ben bang dat ggn het dossier (nog) niet sluit als ik die incasso kosten niet betaal.Ik wed dat als ik dat wel had gedaan het dossier allang gesloten zou zijn.
Tevens moesten zij het samen met tele2 nog uitzoeken of die rekening die ik 17 april heb gestort al naar de juiste rekening is overgeboekt.
Blijkbaar levert het toesturen van betaalbewijs geen enkel bewijs want het bedrag moet nog steeds naar het juiste rekeningnummer worden geboekt,ik kan daar niets aan doen om het te voorspoedigen en dus moet ik maar wachten tot hun daar eens tijd voor maken,dus wie weet hoelang dat weer gaat duren???
Ik ben er moe van en denk dat dit nog lang gaat duren aangezien ik die incassokosten niet kan betalen.
Overigens hebben ze een rekening die idd een paar dagen te laat na ultimatum is betaald dus staan ze in hun recht om incassobureau in te schakelen, echter is mij verteld door advocaat dat incasso bureau mij niet kan verplichten tot het betalen van incasso kosten,het incasso bureau moet zich door de opdrachtgever laten vergoeden en niet door de schuldenaar.
Wat ze wel kunnen doen is van deze zaak zo lang laten duren dat je vanzelf wel gaat betalen.
Dus hoe dan ook trek ik als gewone burger aan het kortste eind.

Als men je afsluit als je je betaalverplichting niet nakomt is dat begrijpelijk,maar ik verwacht dat zodra je betaald er weer geleverd moet worden.
Er wordt mij nu al 2 weken niets geleverd terwijl ik er wel voor betaal, en dit kan zelfs nog veel langer gaan duren!
Ik zal voor de zekerheid mijn gegevens aan u mailen.
Toch weer een sprankje hoop dat hier iets aan gedaan gaat worden want dit kan toch niet?
Wel betalen en niet leveren???
Laatst gewijzigd door laralyon op 31 okt 2010 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.

mamasan
Berichten: 7
Lid geworden op: 16 mar 2007 20:17

Re: Afgesloten TELE2 alles betaald maar wordt niet aangesloten!

Ongelezen bericht door mamasan »

Pffff dit klinkt akelig bekend.

Vorig jaar sept en okt zonder internet en telefonie gezeten van tele2.
aangezien ik niet van plan was om te betalen voor niet geleverde diensten heb ik het laten storneren.
In dec kreeg ik een brief dat we een betalingsachterstand hadden en als het niet betaald werd het door ging naar interum justitia.

Ik meteen gebeld en ze snapten dat ik niet betaalde voor iets wat niet werkte,er zou een case aangemaakt worden en er zou verder geen probleem zijn.
In maart werden we zonder waarschuwing afgesloten.
Vanwege de stornering en ze hadden de maanden jan,feb en maart niet afgehaald.
Hadden we niet gezien,want alles gaat via auto incasso.
We hadden ook geen brieven of mail meer gehad, wel keurig iedere maand de factuur met datum van afschrijving :?

Wederom gebeld en bleek de zaak al bij interum te liggen, ik moest hun maar bellen.
Interum wist nergens van af,dus weer tele2 gebeld.
Deze keer trof ik iemand die verder keek dan zijn neus lang was en gaf me het bedrag door wat overgemaakt moest worden en als het binnen was zouden we weer aangesloten worden.
Ik heb het overgemaakt en toen kwam een dag erna de grote verrassing.

We kregen een mail voor een afkoopsom, of we die even wilden betalen.
Niet dus en meteen gebeld,de eerste die ik sprak zei alleen 'je moet betalen is niet meer terug te draaien'.
Daar gingen we niet mee akkoord en mijn man belde, daar kreeg hij een heel ander verhaal te horen.
De afkoopsom was een fout,ze zouden het doorzetten naar het hoofdkantoor.
Het geld was nog niet binnen,dus ze konden ons niet aansluiten, maar ze waren het er mee ens dat dit niet ging zoalshet moest.

Een week later waren we nog steeds niet aangesloten, dus ik weer gebeld.
Weer het stugge antwoord er loopt een afkoopsom, dus we sluiten niet aan.
Ik lekker bijdehand meteen weer gebeld, daar kreeg ik een behulpzame jongen die zag dat het geld binnen was en dat de zaak inderdaad door was naar het hoofdkantoor.
Hij zou me zsm aansluiten en warempel, een paar uur later konden we weer online.

Niet veel later kregen we ook tel van het hoofdkantoor met het bericht dat er een creditatie zou plaatsvinden en dat alles was opgelost.
Er werd ook excuses aangeboden voor alle miscommunicatie va hun kant uit.
Opgelost dachten wij....

Tot 2 weken geleden we weer afgesloten werden.
Weer gebeld, die persoon kwam er niet uit en hij zou terugbellen...niet dus.
Ineens kregen we ook weer interum op ons dak, als we niet heel snel zouden betalen zou het doorgaan naar de rechtbank.

Veel telefoontjes later trof ik vandaag warempel weer eens de juiste aan de tel.
Ze is een half uur aan het uitpluizen geweest met een collega en kwam met het bericht dat alles on hold was gezet en dat we binnen een half uur weer internet zouden hebben.
Dat is nu een uur geleden dat ik weer verbinding heb.

Dus mijn advies blijven bellen,bellen en nog eens bellen.
Je moet echt net de juiste aan de tel krijgen.
Zorg er ook voor dat je zelf je maandkosten blijft overmaken,want dat gebeurd hier ook nog steeds niet.
Op je online overzicht kun je zo je factuurnr's terug vinden en komt het altijd aan.

Verder heb ik totaal geen problemen met tele2,want het werkt als een tierelier en het is stabiel.
Alleen de administratie en klantenservice is een bende.
Je moet echt maar net de juiste treffen die er zin in heeft en voet bij stuk houden.
Dan kom je al een heel stuk verder.

laralyon
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jun 2008 00:19

Re: Afgesloten TELE2 alles betaald maar wordt niet aangesloten!

Ongelezen bericht door laralyon »

Wat een verhaal mamasan :shock:

Nou ik ben afgelopen zaterdag gebeld door tele2 medewerker en die heeft ervoor gezorgd dat ik weer bent aangesloten,wel moesten ze nog steeds uitzoeken waar het bedrag van 17 april is gebleven,nu zei men weer dat er een nummer ontbrak bij mijn klantnummer ,..ik heb dit echter gecontroleerd en dat is niet het geval,op mijn bankafschrift staat het juiste klantnummer.
Vandaag weer opgebeld door tele2 en ze hebben het bedrag dus (eindelijk) kunnen traceren.
Echter gaan ze nu uitzoeken of ik de kosten van GGN dus toch moet voldoen,...anders wordt ik WEER afgesloten!!

Wat Incassokosten betreft heb ik dit gevonden;

Wat is verboden?
De wet bevat een lijst met voorbeelden van praktijken die verboden zijn in het kader van een minnelijke schuldvordering. Zo verbiedt de wet dat de invorderaar:

Andere bedragen int dan dewelke contractueel waren bepaald of wettelijk zijn toegestaan. Controleer dus of de invorderaar geen kosten in rekening brengt die hij als een vergoeding voor zichzelf beschouwt. De enige invorderaar die dat mag doen, is een gerechtsdeurwaarder. Alle andere invorderaars die in opdracht van een schuldeiser werken, zoals incassobureaus, moeten zich door hun opdrachtgever laten vergoeden


Ik heb nog een contract met tele2 tot januari 2010 ik heb hiervoor 6 jaar UPC gehad en ben nog nooit in mijn leven afgesloten!
Ik ben benieuwd of tele2 ook zo moeilijk zou doen als mijn contract nog maar een maandje of wat zou duren,....ik betwijfel het!

Ik laat het er in ieder geval niet bij zitten.
Laatst gewijzigd door laralyon op 31 okt 2010 22:47, 1 keer totaal gewijzigd.

laralyon
Berichten: 19
Lid geworden op: 05 jun 2008 00:19

Re: Afgesloten TELE2 alles betaald maar wordt niet aangesloten!

Ongelezen bericht door laralyon »

Nou pfff hèhè ....ik ben gisteren gebeld en het dossier wordt gesloten!Ik blijk dus toch op tijd te hebben betaald!!!
Dus geen incasso kosten en geen afsluiting meer!!!!
Hopelijk komen dit soort zaken niet meer voor!!!!!

Wat een toestanden om niks.
Eigenlijk zou ik die 2 weken dat ik af ben gesloten niet moeten betalen,maar ik heb geen zin meer in "misverstanden" dus laat ik het hier maar bij.Ik ben allang blij dat het nu eindelijk is opgelost.

Gesloten