Ryan Air
Geplaatst: 06 jun 2008 16:54
In april 2008 hebben mijn zusje, moeder, en nog 5 anderen een reis geboekt via Brussel met Ryan Air om een bruiloft van vrienden bij te wonen.
Dit was de vlucht was van Brussel - Rome 06/06/2008 en terug 11/06/2008. Om 3 uur 's nachts moesten zij aanwezig zijn in de luchthaven van Brussel, wat zij dus ook waren.
Kregen daar te horen dat de vlucht vertraagd was en dat bleef uitgesteld worden tot half 11 in de ochtend toen ze te horen kregen dat de vlucht was gecancelled wegens slecht weer in Rome, wat vreemd is voor Rome deze tijd van het jaar, vind ik persoonlijk.
Aan een informatie loket is er verteld dat ze dmv het bellen met een 0900-nummer (45ct p.m) de vlucht kunnen omboeken en op een wachtlijst geplaatst kunnen worden voor de vlucht van morgen (07/06/2008) om vanuit Eindhoven te vliegen naar Rome. Probleem echter is dat je in het buitenland niet kan bellen met 0900- nummers.
Daarom heb ik (Lindsay, de dochter van 1 van deze mensen die hopelijk nog naar Rome nog zal gaan) Ryan Air gecontacteerd. Ik heb totaal een 3 kwartier aan de lijn gezeten, waarbij ik letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd ben, geen stap verder ben gekomen tot op heden. Je belt het telefoonnummer wat je kan vinden op het internet en krijgt van 1888 en zij verwijzen je vervolgens door naar een ander telefoonnummer omdat zij geen toegang hebben tot het systeem voor het omboeken.
Dus je belt naar het filiaal wat zij opgeven. Daarnaast is het helemaal van de gekke dat je het telefoonnummer wat je opgekregen hebt, helemaal niemand aan de telefoon krijgt in het filiaal in Eindhoven!!!!
Sterker nog: geen kiestoon, geen wachtliedjes, je hoort helemaal niets pure stilte en na een kwartier gaat de haak erop! Weer 2,25 verspilt aan zongenoemde klantenservice!
Als je dan weer belt naar het algemene nummers sturen ze je toch door naar dat nummer, want er is niemand anders die je kan helpen behalve dat "spook"filiaal. Na een half uur heb ik weer het algemene nummer gebeld waarna ik vervolgens doorgestuurd werd naar een filiaal in Brussel, wat nog meer kost omdat je nog eens buiten Nederland moet bellen.
Nu inmiddels 14 uur en een 9 euro hogere telefoonrekening later van de officiele vertrektijd, zijn de "vakantie-gangers" - waarvan het gevoel inmiddels helemaal verdwenen is - naar Eindhoven gaan rijden om te kijken of ze daar nog kans maken om de bruiloft van hun vrienden te halen die ze officieel maanden geleden geboekt hebben. De kans is niet groot, maar ik ben verschrikkelijk aan het duimen dat ze een reis kunnen vinden als ze eenmaal op de wachtlijst staan.
Ik vind de klantenservice en dat hele Ryanair verschrikkelijk als het om klantenservice gaat. Dit is helemaal niets!
Dit was de vlucht was van Brussel - Rome 06/06/2008 en terug 11/06/2008. Om 3 uur 's nachts moesten zij aanwezig zijn in de luchthaven van Brussel, wat zij dus ook waren.
Kregen daar te horen dat de vlucht vertraagd was en dat bleef uitgesteld worden tot half 11 in de ochtend toen ze te horen kregen dat de vlucht was gecancelled wegens slecht weer in Rome, wat vreemd is voor Rome deze tijd van het jaar, vind ik persoonlijk.
Aan een informatie loket is er verteld dat ze dmv het bellen met een 0900-nummer (45ct p.m) de vlucht kunnen omboeken en op een wachtlijst geplaatst kunnen worden voor de vlucht van morgen (07/06/2008) om vanuit Eindhoven te vliegen naar Rome. Probleem echter is dat je in het buitenland niet kan bellen met 0900- nummers.
Daarom heb ik (Lindsay, de dochter van 1 van deze mensen die hopelijk nog naar Rome nog zal gaan) Ryan Air gecontacteerd. Ik heb totaal een 3 kwartier aan de lijn gezeten, waarbij ik letterlijk van het kastje naar de muur gestuurd ben, geen stap verder ben gekomen tot op heden. Je belt het telefoonnummer wat je kan vinden op het internet en krijgt van 1888 en zij verwijzen je vervolgens door naar een ander telefoonnummer omdat zij geen toegang hebben tot het systeem voor het omboeken.
Dus je belt naar het filiaal wat zij opgeven. Daarnaast is het helemaal van de gekke dat je het telefoonnummer wat je opgekregen hebt, helemaal niemand aan de telefoon krijgt in het filiaal in Eindhoven!!!!
Sterker nog: geen kiestoon, geen wachtliedjes, je hoort helemaal niets pure stilte en na een kwartier gaat de haak erop! Weer 2,25 verspilt aan zongenoemde klantenservice!
Als je dan weer belt naar het algemene nummers sturen ze je toch door naar dat nummer, want er is niemand anders die je kan helpen behalve dat "spook"filiaal. Na een half uur heb ik weer het algemene nummer gebeld waarna ik vervolgens doorgestuurd werd naar een filiaal in Brussel, wat nog meer kost omdat je nog eens buiten Nederland moet bellen.
Nu inmiddels 14 uur en een 9 euro hogere telefoonrekening later van de officiele vertrektijd, zijn de "vakantie-gangers" - waarvan het gevoel inmiddels helemaal verdwenen is - naar Eindhoven gaan rijden om te kijken of ze daar nog kans maken om de bruiloft van hun vrienden te halen die ze officieel maanden geleden geboekt hebben. De kans is niet groot, maar ik ben verschrikkelijk aan het duimen dat ze een reis kunnen vinden als ze eenmaal op de wachtlijst staan.
Ik vind de klantenservice en dat hele Ryanair verschrikkelijk als het om klantenservice gaat. Dit is helemaal niets!