Service / technische kennis Mediamarkt ?
Geplaatst: 08 jun 2008 13:45
Enkele maanden geleden de Lacie externe 500GB schijf aangeschaft bij de Mediamarkt in Almere voor 95 euro.
7 weken geleden hield de schijf ermee op. Dwz, lampje brand.., ondersteund door een brommend geluid. Het opspinnen v/d schijf gebeurde igv niet. Derhalve wordt de schijf dus ook niet meer herkend door de computer.
Ik terug naar de Mediamarkt. Probleem uitgelegd, geval van garantie.
Door de medewerktster werdt dit beaamd, maar omruilen.. NEE, dat was onmogelijk aangezien dat voor het merk Lacie niet kan . Deze schijven dienen te worden teruggestuurd naar Duitsland voor onderzoek. Tegensputteren etc hielp natuurlijk helemaal niks, daarbij al gevolgd door : .. dan had u een ander merk moeten kopen, en.. ik begrijp niet dat een bedrijf producten bij ons koopt, wij zijn een consumentenwinkel ! (schijf is op naam bedrijf gekocht !)
Affijn, nodige formulieren ingevuld en ondertekend, schijf is in de orginele fabrieksverpakking + onderdelen retour gezonden.
Vorige week bericht, uw reparatie is klaar. Ik blij, hop naar de winkel.
De medewerker in kwestie komt met een ondefineerbaar kartonnen doosje aanlopen, maakt deze open en haalt daar de schijf uit. Zonder orginele verpakking, zonder adapter, zonder de software en handleiding..
Vervolgens pakt hij een USB kabel, prikt deze in de schijf en de andere zijde in een IPOD AC / USB Adapter en VOOR ik kan protesten, wat doe je nou.. stopt hij deze in de 220 aansluiting.
Ik sta PAF, wat gebeurt hier in godsnaam.. WAT DOE JE vraag ik ?
Hoezo, is de reactie.. de schijf kan via USB stroom verkrijgen, maar het lampje brandt niet dus hij is kennelijk niet gerepareerd..
Wederom sta ik PAF en breng met enige emotie uit.. 'nee, hij werkt alleen met een AC adapter die er van orgine bij hoort te zitten. Je hebt de schijf nu hoogswaarschijnlijk ECHT naar de eeuwige jachtvelden geholpen !!
Wat later stopt het heerschap er alsnog een AC plug in, en idd.. de schijf doet het niet.
Hij boos, moppert iets van .. slechte service vanuit reparatieafdeling en de schijf gaat terug en ik hoor binnen 1 week hoe of wat.
Totaal verbouwereerd verlaat ik de serviceafdeling van de Mediamarkt Almere, mede doordat onze ZEER Gespecialiseerde Servicemedewerker totaal GEEN benul heeft van wat hij daarnet heeft gepresteerd..
Resume, we wachten af.. de zeer belangrijke data die er ooit op stond is nu foetsie en ik ben een goedkoop/duurkoop activiteit wijzer !
Aan eenieder die dit leest, bedenk je goed voor je een produkt koopt bij de Mediamarkt, laat bovenstaande anekdote een subtiele waarschuwing zijn !
7 weken geleden hield de schijf ermee op. Dwz, lampje brand.., ondersteund door een brommend geluid. Het opspinnen v/d schijf gebeurde igv niet. Derhalve wordt de schijf dus ook niet meer herkend door de computer.
Ik terug naar de Mediamarkt. Probleem uitgelegd, geval van garantie.
Door de medewerktster werdt dit beaamd, maar omruilen.. NEE, dat was onmogelijk aangezien dat voor het merk Lacie niet kan . Deze schijven dienen te worden teruggestuurd naar Duitsland voor onderzoek. Tegensputteren etc hielp natuurlijk helemaal niks, daarbij al gevolgd door : .. dan had u een ander merk moeten kopen, en.. ik begrijp niet dat een bedrijf producten bij ons koopt, wij zijn een consumentenwinkel ! (schijf is op naam bedrijf gekocht !)
Affijn, nodige formulieren ingevuld en ondertekend, schijf is in de orginele fabrieksverpakking + onderdelen retour gezonden.
Vorige week bericht, uw reparatie is klaar. Ik blij, hop naar de winkel.
De medewerker in kwestie komt met een ondefineerbaar kartonnen doosje aanlopen, maakt deze open en haalt daar de schijf uit. Zonder orginele verpakking, zonder adapter, zonder de software en handleiding..
Vervolgens pakt hij een USB kabel, prikt deze in de schijf en de andere zijde in een IPOD AC / USB Adapter en VOOR ik kan protesten, wat doe je nou.. stopt hij deze in de 220 aansluiting.
Ik sta PAF, wat gebeurt hier in godsnaam.. WAT DOE JE vraag ik ?
Hoezo, is de reactie.. de schijf kan via USB stroom verkrijgen, maar het lampje brandt niet dus hij is kennelijk niet gerepareerd..
Wederom sta ik PAF en breng met enige emotie uit.. 'nee, hij werkt alleen met een AC adapter die er van orgine bij hoort te zitten. Je hebt de schijf nu hoogswaarschijnlijk ECHT naar de eeuwige jachtvelden geholpen !!
Wat later stopt het heerschap er alsnog een AC plug in, en idd.. de schijf doet het niet.
Hij boos, moppert iets van .. slechte service vanuit reparatieafdeling en de schijf gaat terug en ik hoor binnen 1 week hoe of wat.
Totaal verbouwereerd verlaat ik de serviceafdeling van de Mediamarkt Almere, mede doordat onze ZEER Gespecialiseerde Servicemedewerker totaal GEEN benul heeft van wat hij daarnet heeft gepresteerd..
Resume, we wachten af.. de zeer belangrijke data die er ooit op stond is nu foetsie en ik ben een goedkoop/duurkoop activiteit wijzer !
Aan eenieder die dit leest, bedenk je goed voor je een produkt koopt bij de Mediamarkt, laat bovenstaande anekdote een subtiele waarschuwing zijn !