Athome/Ziggo willen abonnement niet stopzetten
Geplaatst: 08 jun 2008 19:13
Nadat ik 1 week van tevoren (!) een brief van Athome ontving waarin ze meedeelden met Ziggo te gaan fuseren en dat ze genoodzaakt waren het maandbedrag eenmalig voor twee maanden tegelijk te incasseren wist ik gelijk dat dit meer geld zou gaan kosten.
Weer een klein weekje later ontving ik opnieuw een brief (op verzoek van de consumentenbond) waarin Athome z'n excuses maakt dat ze de brief zo kort van tevoren hebben gestuurd en dat klanten die de fusie een aanleiding vinden om hun abonnement op te zeggen dit binnen 4 weken kosteloos mogen doen.
Afgelopen week heb ik heel wat mailtjes gestuurd met de vraag waarom ik mijn abonnement pas per 1-08-2008 kan beëindigen als ik het online opzeg formulier invul, maar de hele week krijg ik geen reactie, zelfs geen bevestiging dat ze mijn vraag hebben ontvangen.
Voor de zekerheid heb ik het online formulier wèl ingevuld, anders gaan ze dat nog tegen me gebruiken, zul je net zien.
Dan neem ik die 2 maanden wel voor lief.
Voor nog meer zekerheid, en omdat ik zelfs hier geen bevestiging van heb ontvangen heb ik ook nog 'schriftelijk' opgezegd via de "gewone" post, omdat er in de brief staat dat je binnen 4 weken kosteloos kunt opzeggen.
Nu komt het, eindelijk kreeg ik vandaag een reactie op 1 van m'n vele mailtjes...
Volgens Ziggo mag ik mijn abonnement niet beëindigen omdat ik een jaarcontract heb en deze volgens de gegevens pas op 20-11-2008 afloopt. Maar ik ben er dan zelf verantwoordelijk voor dat ik op tijd opzeg.
Dit is de reactie die ik kreeg:
En dit mag toch helemaal niet?
Ik heb er gelijk een mail tegen aan gestuurd waarin ik hem even duidelijk maak aan die regel van die 4 weken kosteloos opzeggen.
Ik ben benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben.
Hebben meer mensen deze problemen met Athome?
Weer een klein weekje later ontving ik opnieuw een brief (op verzoek van de consumentenbond) waarin Athome z'n excuses maakt dat ze de brief zo kort van tevoren hebben gestuurd en dat klanten die de fusie een aanleiding vinden om hun abonnement op te zeggen dit binnen 4 weken kosteloos mogen doen.
Afgelopen week heb ik heel wat mailtjes gestuurd met de vraag waarom ik mijn abonnement pas per 1-08-2008 kan beëindigen als ik het online opzeg formulier invul, maar de hele week krijg ik geen reactie, zelfs geen bevestiging dat ze mijn vraag hebben ontvangen.
Voor de zekerheid heb ik het online formulier wèl ingevuld, anders gaan ze dat nog tegen me gebruiken, zul je net zien.
Dan neem ik die 2 maanden wel voor lief.
Voor nog meer zekerheid, en omdat ik zelfs hier geen bevestiging van heb ontvangen heb ik ook nog 'schriftelijk' opgezegd via de "gewone" post, omdat er in de brief staat dat je binnen 4 weken kosteloos kunt opzeggen.
Nu komt het, eindelijk kreeg ik vandaag een reactie op 1 van m'n vele mailtjes...
Volgens Ziggo mag ik mijn abonnement niet beëindigen omdat ik een jaarcontract heb en deze volgens de gegevens pas op 20-11-2008 afloopt. Maar ik ben er dan zelf verantwoordelijk voor dat ik op tijd opzeg.
Dit is de reactie die ik kreeg:
Dit is toch ongelofelijk?Geachte heer ,
Naar aanleiding van uw e-mail informeren wij u als volgt.
Volgens onze gegevens bent u op 20 november 2008 een jaarcontract met
Internet en Telefonie van @Home aangegaan. Daarom kunnen wij uw contract
op dit moment niet beëindigen.
U kunt het contract beëindigen na 20 november 2008 op de eerste van de
kalendermaand. Er geldt een opzegtermijn van vier weken. U blijft zelf
verantwoordelijk voor het tijdig opzeggen van uw abonnement. Dit kunt u
ook nalezen in onze Algemene Voorwaarden artikel 21.1.
Artikel 21.1:
"De overeenkomst wordt aangegaan voor de periode van één jaar, tenzij in
het Aanvraagformulier en/of de Overeenkomst een afwijkende looptijd van
de Overeenkomst tussen @Home en de Abonnee is bepaald. De Overeenkomst
wordt na verloop van de eerste periode stilzwijgend verlengd voor
onbepaalde tijd. @Home en/of de Abonnee kunnen de Overeenkomst per
reguliere post of per E-mail opzeggen met ingang van de eerste dag van
een kalendermaand en met in achtneming van een
opzeggingstermijn van tenminste vier weken. Opzegging conform het
hiervoor bepaalde gedurende het eerste jaar van de looptijd van de
overeenkomst kan slechts geschieden tegen het einde van dat jaar."
Onze Algemene Voorwaarden zijn ook na te lezen op
www.home.nl/producten/voorwaarden.
Heeft u nog vragen, dan kunt u ook terecht op onze online help via http://help.home.nl/.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.
Met vriendelijke groet,
Ziggo
Afdeling Klantenservice
Behandeld door: Frederick de Klaever
@Home heeft een nieuwe naam: Ziggo. Daarover heeft u van ons al meer
gehoord. Helaas is het ons nog niet gelukt om deze e-mail volledig om te
zetten naar Ziggo. Daarom geven wij hierbij aanvullende informatie:
- Bij Ziggo krijgt u televisie, internet en telefonie zoals u gewend
bent. Alleen de productnamen worden anders. De overgang naar deze nieuwe
productnamen gaat geleidelijk. Het kan dus zijn dat u in onze
communicatie nog oude productnamen tegenkomt.
- U ziet nog @Home internetadressen. U kunt deze wel gewoon gebruiken. U
komt automatisch op de juiste pagina, dat kan dus ook een @Home pagina
zijn.
En dit mag toch helemaal niet?
Ik heb er gelijk een mail tegen aan gestuurd waarin ik hem even duidelijk maak aan die regel van die 4 weken kosteloos opzeggen.
Ik ben benieuwd wat ze daarop te zeggen hebben.
Hebben meer mensen deze problemen met Athome?