LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Holt de service van Xs4all achteruit?

Ja
25
46%
Nee
10
19%
Valt wel mee, maar er is zeker iets aan de hand
8
15%
Ze zijn net zo slecht geworden als de rest
5
9%
Het is er nog beroerder dan bij de rest
1
2%
Nee, het wordt er beter op
4
7%
Neutraal, niet beter, niet slechter
1
2%
 
Totaal aantal stemmen: 54

francine_ch
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 nov 2008 18:31

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door francine_ch »

Hoi,

Het duurde 4 weken voordat ik bij xs4all een only abonnement kon bestellen. Dat had een teken aan de wand moeten zijn.
Nou ja, de onmogelijke keuzes tussen producten die allemaal vaag omschreven zijn is ook al een indicatie dat er iets ingrijpend is veranderd bij xs4all.

Puur om eens te ondergaan hoe dramatisch slecht een bestelprocedure kan verlopen zou je eens iets bij xs4all moeten proberen te bestellen. Heb je eenmaal, na veel bellen en apart e-mails versturen enigszins contact met salesmedewerkers, dan moet je letterlijk smeken of je alsjeblieft niet NOG een keer via die stomme bestelwebsite een adsl xs4all only hoeft te bestellen, het werkt namelijk niet mensen.

Maar vervolgens, heb je dan eindelijk adsl only, dan blijk je telefonisch vaak niet bereikbaar, je internet verbinding ligt eruit, je moet een hoop ingewikkelde dingen doen om het aan te sluiten. Leuke ervaring is ook xs4all's helpdesk proberen te bellen of te e-mailen. Eerst een hoop automatisch geselecteer, vervolgens wachtrijen - tja, wat een wonder. Als je eenmaal een klant bent merk je hoe kreupel en lam hun producten en dienstverlening zijn geworden.

Neem geen producten af bij xs4all is mijn advies, het is een drama. Niet aan beginnen, zoek een andere aanbieder.

markk
Berichten: 25
Lid geworden op: 15 okt 2007 15:04

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door markk »

Holt de service van Xs4all achteruit?
= onvermijdelijk als kpn onderdeel.

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door Ron58 »

= onvermijdelijk als kpn onderdeel.

Xs4All is al jaren onderdeel van KPN en deed het in tegenstelling tot het moederbedrijf en alle andere KPN dochters juist fantastisch goed.
Tot nu toe ben ik heel tevreden over ze, maar ik moet toegeven dat ik ze al een half jaartje niet benaderd heb, dus ik zal wel zien de eerstvolgende keer dat ik contact zoek.

koolenboer
Berichten: 7
Lid geworden op: 01 jul 2008 16:05

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door koolenboer »

Sinds 4 maanden lid bij XS4ALL. Heb ziggo achter mij gelaten en overgestapt.
Geen dag spijt van gehad! geen 0900 nummer voor de klantenservice.
Ze weten waar ze over praten (ook macintosh kennis).
Ze hebben telefonisch feilloos geholpen mijn time capsule (soort router) in te stellen.

Het aanmelden van mijn verbinding ging trouwens ook perfect.
binnen 14 dagen mijn lijn aangesloten en ik werd per brief netjes op de hoogte gehouden van aanmelding, klaar maken lijn en het opleveren ervan.

Wat mij betreft is de service onovertroffen.

Als je een nadeeltje mag noemen is het dat de prijzen toch wel aan de hoge kant liggen. Bij andere providers heb je voor 20 euri +- 20mbits. Terwijl ik voor 4 mbits al 30 euro betaal. Maar de fijne helpdesk en goede fritzbox modem maken het meer dan goed.

Kwaliteit heeft zijn prijs.

swinden
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 dec 2008 09:47

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door swinden »

Iedereen roemt (of roemde moet ik kennelijk zeggen) altijd de helpdesk van XS4ALL. In de 6 jaar, dat ik internet (ZONDER bellen!) bij XS heb, nog helemaal nooit ene storing gehad. Ja, toen er ergens een grapjas de bekabeling met een shovel onderuit haalde, maar dat mag je de provider niet aanrekenen. Ik vraag me dus af of je een provider moet waarderen om zijn helpdesk. In het gunstigste geval kan een provider helemaal zonder, als zijn diensten altijd 100% worden uitgevoerd.
Ik hoor met grote regelmaat vrienden klagen over trage, dan wel stagnerende verbinding. Zolang ik probleemloos kan internetten, blijf ik bij XS. Pas als ook de betrouwbaarheid van de verbinding hier te wensen overlaat, stap ik over.

obelixer
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 sep 2009 16:39

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door obelixer »

Ik heb ook ongeveer 13 jaar gebruik gemaakt van XS4ALL.
In principe nooit de helpdesk nodig gehad.
Want er waren nagenoeg nooit storingen.
Maarrr...
Toen kwam de verandering XS4ALL-Only !
Volgens mij is in die periode een blik met KPN mensen open getrokken binnen het XS4ALL concern en was het gedaan met de service.
De beloofde betaling verlaging bleek een forse verhoging te zijn.
Nu is dat iets wat je automatisch laat afschrijven en kijk je er eigenlijk nooit meer naar.
Maar daarna de uitval die wekelijks voorviel, het wekelijks onbereikbaar zijn (telefonisch) zonder het te weten. De niet helpende helpdesk.
De 2x snelheid verlaging om toch een werkende lijn te houden.

En dan uiteindelijk de opzegging waarbij men iets leuks heeft bedacht dat als je je contract opzegt je ongevraagd een pack abonnement houdt en dus ook voor moet betalen.

Dit laatste gezeur loopt nog steeds met de beste provider (tot 2007) en ik heb bijna iedereen binnen XS4ALL al gehad hierover (die bij het kastje zitten en die naast de muur werken)

Ben overgestapt naar Ziggo, heb heel veel ellende over ze gehoord en inderdaad met aansluiten en overstappen gaat er van alles mis in de eerste 2 maanden.
Maar daarna (tot op heden) gaat alles prima.
Ben bijna 10 x sneller en hou in verhouding geld over.
Mocht het ooit mis gaan met Ziggo dan heeft voor mij XS4ALL de deur nu dichtgegooid en zal ik nooit meer terug komen vanwege de manier hoe ze nu met klanten omgaat (ook ex klanten)

acjzr1
Berichten: 827
Lid geworden op: 11 mar 2004 20:58

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door acjzr1 »

Don Camillo schreef:Begin dit jaar ben ik verhuisd. Heb nieuw internet aangevraagd bi XS4ALL, daar was ik al 7 jaar (tevreden) gebruiker. Na verhuizing niets als ellende gehad. Eerst zetten ze mij ongevraagd om op een andere dienst.
Ik wekenlang via telefoon, brieven en op laatst met faxen gecorrespondeert. Geen reactie. Zelfs de directie aangeschreven. Het komt heel arrogant over als je structureel geneerd wordt.
Pas toen ik de klachtenbond inschakelde, kwam er wat leven, dat was de bloody limit......
Pas op: sinds een paar jaar in XS4ALL een onderdeel van KPN. Sindsdien is de ooit zo dienstverlenende en betrouwbare provider gezakt naar een bedenkelijk niveau.
Ik blijf voorlopig bij XS4ALL omdat het toch één pot nat is.
Hallo Don Camillo,

Ik ga er van uit dat U na de verhuizing niet meer XS4ALL, maar XS4ALL only abonnee bent. XS4ALL via KPN wordt namelijk niet meer aangeboden.
Dat XS4ALL sinds een paar jaar onderdeel is van KPN klopt niet.
XS4ALL maakt nog wel gebruik van de telefoonlijnen van KPN maar betaalt daar voor aan KPN. Je kunt als XS4ALL abonnee je vaste aansluiting bij KPN zelfs opzeggen zonder je internetverbinding te verliezen.
"De klachtenbond" is mij niet bekend...
Misschien kunt U uw ervaring nogmaals plaatsen in andere formulering.

Met vriendelijke groet,
Acjzr1 8)

Ron58
Berichten: 1157
Lid geworden op: 21 feb 2007 12:07

Re: Het is gedaan met Xs4all als beste provider

Ongelezen bericht door Ron58 »

Dat XS4ALL sinds een paar jaar onderdeel is van KPN klopt niet.
Maar wel eigendom.
Zie onderstaande info van de site van XS4all.
XS4ALL en KPN

Op 17 december 1998 werd XS4ALL Internet overgenomen door KPN Telecom. XS4ALL werd binnen KPN Telecom een zelfstandige dochter. KPN bood XS4ALL de vrijheid zelfstandig te handelen. XS4ALL bleef daardoor in staat nieuwe internetdiensten te ontwikkelen, de kwaliteit en veiligheid van internet te optimaliseren en de privacy van haar klanten blijvend te bewaken. De ex-aandeelhouders sloten een contract met KPN waarin de onafhankelijkheid van XS4ALL werd vastgelegd op een aantal cruciale punten, voor een periode van drie jaar. Doke Pelleboer, voormalig lid van het managementteam van de business line Internetdiensten van KPN, werd algemeen directeur. XS4ALL kreeg een Raad van Commissarissen, waarmee de onafhankelijke positie van XS4ALL binnen KPN werd bevestigd en gegarandeerd. Felipe Rodriquez werd één van de commissarissen.

Nieuwe overeenkomst

Na 18 december 2001 sloten XS4ALL en KPN een nieuw akkoord over de zelfstandigheid van XS4ALL binnen het KPN-concern. KPN stemde in met een aantal nieuwe beleidslijnen waardoor de zelfstandigheid van XS4ALL een permanente basis kreeg. De huidige constructie met de Raad van Commissarissen werd omgezet in een Raad van Advies. Felipe Rodriquez, oprichter van XS4ALL en commissaris, bleef daarbij aan als adviseur.

Gesloten