LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Go Energy opzeggen?!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Twinsangel

Go Energy opzeggen?!

Ongelezen bericht door Twinsangel »

Hallo allemaal,

Ten eerste, ik ben/was gelukkig niet een van de mensen die bij de opstart van Go Energy problemen had. Sterker nog, ik was uiterst tevreden, dit topic gaat dus ook niet over het bedrijf Go Energy vóór de overname door Centrica!

Zoals ik al zei ben ik al een tijdje klant bij Go Energy. Echter ben ik een aantal maanden geleden gaan samenwonen in het huis van mijn vriend.
Dit heb ik zoals beschreven op de website van Go Energy duidelijk en op tijd doorgegeven aan een van de welbekende telefonistes van de klantenservice.
Deze vertelde mij dat er melding van gemaakt werd en dat ik op de dag van de sleuteloverdracht ik enkel nog maar de energiestanden hoefde door te geven. Ze verzekerde me dat op 5 mei er mensen aanwezig waren om deze standen dan ook te noteren.
So far so good.
Op 5 mei was het zo ver, ik leverde mijn sleutel in en belde Go Energy. Helaas was er toen niemand aanwezig, waardoor ik op 6 mei terug kon bellen.
Ik bel dus 6 mei terug en geef netjes mijn meterstanden door, alles was volgens de telefoniste in orde en ik kon binnen 5 werkdagen op mijn nieuwe adres een confirmatie aantreffen van de netbeheerder.
Op 13 mei heb ik wederom naar Go Energy gebeld, de mevrouw die ik aan de telefoon kreeg was uiterst verbaasd dat ik had opgezegd, want in haar systeem was ik nog steeds woonachtig én klant op mijn oude adres. Wederom meterstanden doorgegeven en hetzelfde verhaaltje aangehoord als op 6 mei.
21 Mei heb ik nog maar een keer gebeld. Alweer werd mij verteld dat mijn opzegging niet was doorgezet, omdat mijn meterstanden nog niet bekend waren. Dat ik ze al 2x had doorgegeven was volgens deze lieve jongedame erg kwalijk te noemen en ze ging er voor zorgen dat DEZELFDE dag nog alles geregeld zou worden. Tuurlijk zou het aan de netbeheerder liggen hoe snel hij zou reageren, maar Go Energy was vanaf vandaag voor mij als klant een gesloten boek.
30 Mei, ik denk, ik bel nog maar een x, dus weer een lieve dame aan de telefoon die me vertelt dat ik nog niet ben uitgeschreven en dat ook mijn standen nog niet bekend zijn. Inmiddels had ik de telefoon al half doormidden gebroken, omdat het wachtliedje van Go Energy me onderhand het bloed onder de nagels vandaan haalt. Ik heb weer mijn standen doorgegeven en uiteraard zou ik weer op de spoedlijst komen.

Gisteren wil ik kijken wat mijn saldo is op mijn bankrekening....en wat schetst mijn verbazing : Centrica B.V. heeft mijn maandelijkse voorschotbedrag van JUNI afgeschreven. Het was helaas al na 5 uur, ik kon dus niet bellen. De hele nacht heb ik boos liggen woelen in mijn bed.
Ik heb zojuist weer gebeld naar Go Energy en wederom is er een hoop over mij bekend daar, maar dat ik al tig keer mijn meterstanden heb doorgegeven is iets wat blijkbaar elke keer in een zwart gat op de harde schijf terecht komt.
Deze mevrouw had echter een ander verhaal: Ik moet Go Energy via een aangetekende brief bewijs sturen dat ik inwonend ben bij een ander, waardoor ik nu geen afnemer meer ben van energie bij welk bedrijf dan ook. Doe ik dit niet en zetten zij mijn opzegging door, dan kost dit mij een boete van minstens 500 euro en Go Energy kost het een paar duizend euro.
Nu heb ik gezocht en gezocht op internet, maar ik kan hier werkelijk waar niets over vinden.

Weet iemand hier of dit laatste verhaal klopt? En zo ja, hoe het komt dat pas bij de 5e keer bellen mij dit verteld wordt? (oh wacht, ik denk al dat ik het antwoord op die vraag weet ;) :lol: )
Ook vraag ik me af wat ik hier tegen kan doen, ik heb inmiddels voor meer dan 50 euro gebeld naar Go Energy, uren en uren heb ik aan de telefoon gezeten, terwijl ik meer dan genoeg te doen heb, en er lijkt maar geen einde aan te komen!

En tot slotte, wie heeft een telefoonnummer van een manager,directielid of wat dan ook van Go Energy of Centrica, want de laatste telefoondame zei letterlijk 'ik zou niet eens weten wie mijn leidinggevende is hier', dus doorschakelen was geen optie.

Alvast bedankt!

lsjul

Re: Go Energy opzeggen?!

Ongelezen bericht door lsjul »

Geachte mevrouw,

Ik heb zojuist uw bericht gelezen over uw ervaringen met Go Energy.
Nu ben ik zelf werkzaam bij Go Energy en ik ben hier van geschrokken.
Ik zou graag willen uitzoeken wie u deze ochtend heeft gesproken en hoe we u het beste kunnen helpen.

Zou u uw telefoonnummer naar het volgende emailadres zou kunnen mailen: [email protected]

Met vriendelijke groeten,

Go Energy

Twinsangel

Re: Go Energy opzeggen?!

Ongelezen bericht door Twinsangel »

Inmiddels ben ik teruggebeld door Go Energy.
De mevrouw die hier boven gepost heeft is bezig met het uitzoeken van e.e.a. .
Ik zal het verdere verloop hier blijven neerzetten.

edit: Ik ben zojuist weer gebeld door Go Energy. Deze mevrouw heeft me duidelijk uitgelegd wat er aan de hand is. Ook heeft ze me verteld dat mijn contract per 6 mei is opgezegd. Het berust dus allemaal op het langs elkaar heen werken van de telefonistes (als ik het zo goed begrepen heb).
De mevrouw die ik net heb gesproken wil ik dan ook hartelijk bedanken voor het uitzoeken van alles en ik heb er eindelijk vertrouwen in dat het allemaal goed wordt afgerond.

Gesloten