LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aanbetaald voor meubels en geen levering

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Henk Boolman

aanbetaald voor meubels en geen levering

Ongelezen bericht door Henk Boolman »

OP 17-01-2008 hebben wij meubels besteld bij Yugaray Artisians of india. De meubels zouden binnen 4 weken geproduceerd worden en op de container naar nederland gezet worden. Na veel bellen kregen wij bericht, foto's van de meubels (waren inderdaad degene die we besteld hadden) en de boodschap maandag gaat de container weg. Wij begin mei onze oude meubels weggedaan zodat we met onze 35jarige bruiloft met de nieuwe meubels onze gasten zouden kunnen ontvangen, helaas. Begin mei nog niets gehoord dus naar de winkel in Mijdrecht, daar kreeg ik te horen dat de container niet vertrokken was vanwege betalings problemen maar dat het ieder moment kon gebeuren en ja hoor 8 mei een mailtje dat de container was vertrokken. Vorige week een mailtje gestuurd en na een aantal dagen antwoord, hij zou 10 juni in de haven van Rotterdam aankomen. Nog wat vragen gesteld via de mail maar geen antwoord meer. Zaterdag 7 juni langs de winkel gereden en die was wegens omstandigheden gesloten. Gebeld met de bedrijfsleider Brian en die mocht niet zeggen wat er aan de hand was want stond op nonactief. Telefoonnummer gekregen van de Indiase eigenaar Barak Fadera maar de winkel zou deze week weer open zijn. Nu dinsdag 11 juni, winkel is nog dicht alle telefoonnummers zijn afgesloten behalve mobiel van de heer Fadrera maar daar helaas in de voice mail. De aanbetaling was €840. Mijn vraag is wat moet ik nu doen. Naar de politie gaan en aangifte doen, of beslag laten leggen ik hoor het graag.

Henk Boolman 06-53318852

MLF

Re: aanbetaald voor meubels en geen levering

Ongelezen bericht door MLF »

Misschien maar alvast aangifte gaan doen.
Op de site staat het email adres [email protected]
heeft u gemaild?

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

Waarschijnlijk kun je naar je geld fluiten. Als je failliet zijn (en dat is gezien de afgesloten telefoons en dichte winkel waarschijnlijk het geval), dan is er waarschijnlijk al beslag gelegd (door de belasting). En bij faillisementen staat de consument altijd onderaan de lijst met schuldeisers.
Aangifte doen is altijd goed en kan dus geen kwaad.

Maar nog belangrijker is nooit aanbetalen. Waarom zou je betalen, als er nog niets geleverd is. De verkoper heeft de intentie om iets te leveren en jij hebt de intentie om te betalen. Ik koop mijn meubels enkel en alleen bij zaken, waar ik pas hoef te betalen bij levering. Mochten de meubels zo speciaal zijn en wil je zo graag hebben, gebruik dan een bankgarantie o.i.d.
De verkopende partij kan hooguit dreigen dat zonder aanbetaling zij geen goederen leveren. En dan ga je gewoon naar een andere partij. Geloof me, die bonus is sommige verkopers best wel wat waard :)

Waterlelie

Ongelezen bericht door Waterlelie »

Helaas voor de topicstarter zijn ze inderdaad failliet gegaan op 13 februari 2008. Het enige wat u nu kunt doen is uw vordering indienen bij de curator en afwachten of u iets nog terugkrijgt.

Curator: mr. I. Gaasterland
Adres: Postbus 354 3500AJ Utrecht
Telefoon: 030-2320800

Ik vind het niet netjes van hun om niet eerlijk tegen u te zeggen, toen u in mei belde, dat ze al sinds februari failliet zijn.

Nou sterkte.

Gesloten