Pagina 1 van 1
tele 2
Geplaatst: 11 jun 2008 20:08
door antonn
Hallo,
Ik heb een vraag, ik zat bij Tele 2 en ben overgestapt naar Orange.nl
dat zou op 18 03 dit jaar gebeuren.
Orange ging te snel zodoende leverde T2 mij geen telefoon en internet meer per 29 2 ook dit jaar.
Orange had de lijn te vroeg geclaimt
Zij, T2 beroepen zich er op dat zij daar geen invloed op hebben en willen dat ik tot 18 03 betaal en dat wil ik dus niet er is door hun niets meer geleverd!
Wie weet raad of heeft er ervaring mee?
Groet Anton
Re: tele 2
Geplaatst: 17 jun 2008 14:44
door Stino1974
Het feit is dat tele2 de klantenservice en administratie apart zijn. Ik heb nu bijna hetzelfde probleem. 1/5 al doorgegeven dat ik ging verhuizen op 2/6/2008. Op 2/6/2008 geen internet of iets. We hebben gebeld en toen zeiden ze dat er niet meer was gedaan en een detail dat hun sterkte niet genoeg was voor die wijk. Ze zouden het bij administratie leggen en dit zou 6 werkdagen duren. Dus ondertussen al 1 maand plus deze dagen dus wij gingen niet akkoord en hebben opgezegd. Dat kan pas op 5/7/2008 geregeld worden. Ik heb ook gezegd dat ik dit niet zou doen en toch zeggen ze ja want ze hebben en automatisch betalingssysteem.
Inderdaad daar zou je als klant niets mee te maken moeten hebben, maar bij tele2 is dit dus niet het geval. dus als je rechtsbijstand hebt...
Groet,
Stein
Re: tele 2
Geplaatst: 18 jun 2008 08:21
door TdeHond
[quote]
Geplaatst op 11 Jun 2008 19:08 door antonn
Hallo,
Ik heb een vraag, ik zat bij Tele 2 en ben overgestapt naar Orange.nl
dat zou op 18 03 dit jaar gebeuren.
Orange ging te snel zodoende leverde T2 mij geen telefoon en internet meer per 29 2 ook dit jaar.
Orange had de lijn te vroeg geclaimt
Zij, T2 beroepen zich er op dat zij daar geen invloed op hebben en willen dat ik tot 18 03 betaal en dat wil ik dus niet er is door hun niets meer geleverd!
[/quote
I.M.H.O. heeft tele 2 in dit geval gelijk. U heeft een contract tot 18.03-2008. Als een ander bedrijf de lijn te vroeg geclaimd heeft is dit een factor wat een overmachts situatie voor Tele 2 betekent. Zij wilden wel maar konden niet leveren vanwege de te vroege claim van Orange.
De enige uitweg is een bestudering van de AV van Tele 2 . Kijken wat de policy is van Tele 2 als er sprake is van overmacht
of wanneer er een technische reden is waarom Tele2 niet kan leveren.
Succes.
Re: tele 2
Geplaatst: 18 jun 2008 08:30
door TdeHond
Geplaatst op 17 Jun 2008 13:44 door Stino1974
Het feit is dat tele2 de klantenservice en administratie apart zijn. Ik heb nu bijna hetzelfde probleem. 1/5 al doorgegeven dat ik ging verhuizen op 2/6/2008. Op 2/6/2008 geen internet of iets. We hebben gebeld en toen zeiden ze dat er niet meer was gedaan en een detail dat hun sterkte niet genoeg was voor die wijk. Ze zouden het bij administratie leggen en dit zou 6 werkdagen duren. Dus ondertussen al 1 maand plus deze dagen dus wij gingen niet akkoord en hebben opgezegd. Dat kan pas op 5/7/2008 geregeld worden. Ik heb ook gezegd dat ik dit niet zou doen en toch zeggen ze ja want ze hebben en automatisch betalingssysteem.
IMHO heeft u gelijk. Tele2 is volledig in gebreke gebleven door geen internet volgens afspraak te leveren. Zij hebben toegegeven dat er op uw adres niet geleverd kan worden.
Het is hun probleem hoe hun administratie werkt. M.i. hoeft u niet te betalen.
Lees even de Algemene Voorwaarden erop na wat Tele 2 geregeld heeft hierover.
Mocht er een belachelijke regel in staan die in het nadeel van de gedupeerde klant, liefst in combinatie met nog meer van dergelijke regels, denk ik dat bij een geschil de klant wel eens in het gelijk gesteld zou kunnen worden.
Z.n. kunt u het geschil voorleggen bij de Geschillencomissie als Tele2 daar al bij aangesloten is.
Ik zou zeker een klacht hierover indienen bij Consuwijzer.nl omdat dit m.i. weer een voorbeeld van intimidatie van een telecombedrijf naar een - niet klant - toe lijkt te zijn