Goossens Wonen wat een nachtmerrie!
Geplaatst: 17 jun 2008 09:21
Op donderdag 27 december 2007 heb ik bij Goossens Wonen te Zevenaareen slaapkamerkast, salontafel en televisiemeubel gekocht
Op 5 januari heb ik er tevens een leefhoek gekocht. Alles bij elkaar voor een bedrag van meer dan € 5.000,-.
Een week na de aanschaf van de leefhoek werd ik gebeld door een vertegenwoordiger van Goossens Wonen over de salontafel en het televisiemeubel.
Deze persoon bood mij een korting aan op de meubelen, als ik akkoord zou gaan met levering van beide producten uit voorraad. Dit kwam neer op een bedrag van € 348,-.
Dit aanbod vond ik zeer vreemd zeer, daarom heb ik duidelijk de vraag gesteld of de meubels dan wel onbeschadigd waren en geen showroommodellen. Er is mij toen verzekerd dat de meubels onbeschadigd waren en uit voorraad, geen showroom.Uiteraard ben ik toen akkoord gegaan met het voorstel.
Maandag 21 januari 2008 werd de slaapkamerkast geleverd. De kast werd helaas niet goed gemonteerd, waardoor na het openen van de kast de deuren niet meer gesloten konden worden. Hierover heb ik met uw klantenservice contact gehad. Dit probleem is uiteindelijk opgelost op vrijdag 15 februari.
Vrijdag 21 maart 2008 werd de leefhoek, salontafel en het televisiemeubel geleverd na levertermijn van 12 weken.
De leefhoek bleek bij het verwijderen van het beschermingsmateriaal voorzien te zijn van penstrepen. Door de bezorger werd hierover de opmerking gemaakt dat deze strepen op de zijkant van één van de delen zat en dat ik dit toch niet zou zien als ik de delen tegen elkaar aanschoof. Te absurd voor woorden. Een nieuw meubel dient geheel onbeschadigd te zijn. Ook al zou ik de twee delen van de leefhoek niet los in de ruimte zetten.
Ook waren de salontafel en het televisiemeubel zeer zwaar beschadigd: scheuren in de deurtjes, krassen en lichte plekken die veroorzaakt zijn door het plaatsen van een voorwerp op de meubels. De bezorgers gaven aan dat het duidelijk om showroommeubelen ging. Dit was meer dan teleurstellend, aangezien mij was verzekerd dat de meubels uit voorraad kwamen en volledig onbeschadigd waren. Uiteraard heb ik niet voor deze meubelen, met uitzondering van de leefhoek betaald.
Op vrijdag 28 maart 2008 heb ik zelf maar contact gezocht met de klantenservice over de levering van ondeugdelijke goederen en het daarom in gebreke blijven van Goossens Wonen.
In overleg met de klantenservice is vervolgens afgesproken dat ik een nieuwe salontafel en televisiemeubel kon bestellen. Dit heb ik de volgende dag gedaan. Hiernaast heb ik ook nog een fauteuil besteld.
Voor de leefhoek werd een gespecialiseerd bedrijf ingeschakeld.
Begin mei constateerde ik dat de leefhoek al op één plek doorzakte. Hierover heb ik weer met de klantenservice contact opgenomen. De klacht zou tegelijkertijd met het verwijderen van de penstrepen door een gespecialiseerd bedrijf worden opgelost.
Op vrijdag 23 mei 2008 kwam het bedrijf voor de verwijdering van de penstrepen en het verhelpen van de verzakking.
De penstrepen zijn volledig naar tevredenheid verholpen. De verzakking is deels verholpen. Het verzakte deel is deels opgevuld. Mij werd namelijk meegedeeld dat het belangrijk was dat ik de leefhoek eerst acht maanden inzat zodat het leer versoepelde en het opvullen beter kon.
Vrijdag 30 mei 2008 werden de salontafel en het televisiemeubel geleverd (poging twee, na in totaal 28 weken gewacht te hebben).
Wat bleek weer beschadigd. De bezorgers hebben geprobeerd de beschadigingen weg te werken met een stift, maar de beschadigingen bleven zichtbaar.
Daarnaast was ik ontsteld over de kleur. Beide meubels waren namelijk zwart gelakt, terwijl ik wengé besteld had. Daarom zijn beide meubels weer retour gegaan. De bezorgers heeft op de bon mijn klacht geschreven en mij dit voorgelezen. Ik ben akkoord gegaan met wat de bezorger mij voorlas en heb ik het formulier ondertekend. Helaas heb ik vertrouwd op wat de bezorger zei en niet het formulier nog nagelezen... hier stond blijkbaar ook op dat ik akkoord ging met een nieuwe levering.
Door de bezorgers werd mij verteld dat er binnen vijf werkdagen contact met mij werd opgenomen. Dat moest ik afwachten.
Maandag 9 juni 2008 hebben ze eenmalig geprobeerd telefonisch contact met mij op e nemen(want de vijf werkdagen waren al verstreken).
Woensdag 11 juni 2008 heb ik zelf maar contact gezocht met de klantenservice. Uiteraard heb ik mijn hele verhaal uit de doeken gedaan. Echter mij werd verteld dat de meubels opnieuw besteld werden en dat ik dit als oplossing van mijn klacht mag beschouwen. Verder werd ik meer malen voor leugenaar uitgemaakt.
Dit zou betekenen dat ik na in totaal 28 weken wachten op een salontafel en televisiemeubel, weer zou moeten wachten. Daarnaast, zoals u zich wellicht kunt voorstellen is mijn vertrouwen in Goossens Wonen ernstig beschadigd.
Ik wil niet nogmaals wachten en heb schriftelijk Goossens laten weten dat ik de koopovereenkomst wil ontbinden.
Op woensdag 13 juni heb ik weer telefonisch contact gehad met Goossens. Dit kwam er op neer dat zij van mening zijn dat ik de koop annuleer, ze leggen e.e.a. daarom voor aan hun juridische afdeling. Verder werd er gedreigd met de betaling van 50 procent van het totale bedrag en als ik geluk had maar 30 procent.
Uiteindelijk heb ik het gesprek beeindigd omdat de vertegenwoordiger van Goossens dit bleef herhalen en mij meer malen voor leugenaar uitmaakte.
Dus nu zit ik met een probleem. Ik wil niets maar dan ook niets meer met Goossens te maken hebben. Nooit meer... heeft iemand een tip voor mij?
Op 5 januari heb ik er tevens een leefhoek gekocht. Alles bij elkaar voor een bedrag van meer dan € 5.000,-.
Een week na de aanschaf van de leefhoek werd ik gebeld door een vertegenwoordiger van Goossens Wonen over de salontafel en het televisiemeubel.
Deze persoon bood mij een korting aan op de meubelen, als ik akkoord zou gaan met levering van beide producten uit voorraad. Dit kwam neer op een bedrag van € 348,-.
Dit aanbod vond ik zeer vreemd zeer, daarom heb ik duidelijk de vraag gesteld of de meubels dan wel onbeschadigd waren en geen showroommodellen. Er is mij toen verzekerd dat de meubels onbeschadigd waren en uit voorraad, geen showroom.Uiteraard ben ik toen akkoord gegaan met het voorstel.
Maandag 21 januari 2008 werd de slaapkamerkast geleverd. De kast werd helaas niet goed gemonteerd, waardoor na het openen van de kast de deuren niet meer gesloten konden worden. Hierover heb ik met uw klantenservice contact gehad. Dit probleem is uiteindelijk opgelost op vrijdag 15 februari.
Vrijdag 21 maart 2008 werd de leefhoek, salontafel en het televisiemeubel geleverd na levertermijn van 12 weken.
De leefhoek bleek bij het verwijderen van het beschermingsmateriaal voorzien te zijn van penstrepen. Door de bezorger werd hierover de opmerking gemaakt dat deze strepen op de zijkant van één van de delen zat en dat ik dit toch niet zou zien als ik de delen tegen elkaar aanschoof. Te absurd voor woorden. Een nieuw meubel dient geheel onbeschadigd te zijn. Ook al zou ik de twee delen van de leefhoek niet los in de ruimte zetten.
Ook waren de salontafel en het televisiemeubel zeer zwaar beschadigd: scheuren in de deurtjes, krassen en lichte plekken die veroorzaakt zijn door het plaatsen van een voorwerp op de meubels. De bezorgers gaven aan dat het duidelijk om showroommeubelen ging. Dit was meer dan teleurstellend, aangezien mij was verzekerd dat de meubels uit voorraad kwamen en volledig onbeschadigd waren. Uiteraard heb ik niet voor deze meubelen, met uitzondering van de leefhoek betaald.
Op vrijdag 28 maart 2008 heb ik zelf maar contact gezocht met de klantenservice over de levering van ondeugdelijke goederen en het daarom in gebreke blijven van Goossens Wonen.
In overleg met de klantenservice is vervolgens afgesproken dat ik een nieuwe salontafel en televisiemeubel kon bestellen. Dit heb ik de volgende dag gedaan. Hiernaast heb ik ook nog een fauteuil besteld.
Voor de leefhoek werd een gespecialiseerd bedrijf ingeschakeld.
Begin mei constateerde ik dat de leefhoek al op één plek doorzakte. Hierover heb ik weer met de klantenservice contact opgenomen. De klacht zou tegelijkertijd met het verwijderen van de penstrepen door een gespecialiseerd bedrijf worden opgelost.
Op vrijdag 23 mei 2008 kwam het bedrijf voor de verwijdering van de penstrepen en het verhelpen van de verzakking.
De penstrepen zijn volledig naar tevredenheid verholpen. De verzakking is deels verholpen. Het verzakte deel is deels opgevuld. Mij werd namelijk meegedeeld dat het belangrijk was dat ik de leefhoek eerst acht maanden inzat zodat het leer versoepelde en het opvullen beter kon.
Vrijdag 30 mei 2008 werden de salontafel en het televisiemeubel geleverd (poging twee, na in totaal 28 weken gewacht te hebben).
Wat bleek weer beschadigd. De bezorgers hebben geprobeerd de beschadigingen weg te werken met een stift, maar de beschadigingen bleven zichtbaar.
Daarnaast was ik ontsteld over de kleur. Beide meubels waren namelijk zwart gelakt, terwijl ik wengé besteld had. Daarom zijn beide meubels weer retour gegaan. De bezorgers heeft op de bon mijn klacht geschreven en mij dit voorgelezen. Ik ben akkoord gegaan met wat de bezorger mij voorlas en heb ik het formulier ondertekend. Helaas heb ik vertrouwd op wat de bezorger zei en niet het formulier nog nagelezen... hier stond blijkbaar ook op dat ik akkoord ging met een nieuwe levering.
Door de bezorgers werd mij verteld dat er binnen vijf werkdagen contact met mij werd opgenomen. Dat moest ik afwachten.
Maandag 9 juni 2008 hebben ze eenmalig geprobeerd telefonisch contact met mij op e nemen(want de vijf werkdagen waren al verstreken).
Woensdag 11 juni 2008 heb ik zelf maar contact gezocht met de klantenservice. Uiteraard heb ik mijn hele verhaal uit de doeken gedaan. Echter mij werd verteld dat de meubels opnieuw besteld werden en dat ik dit als oplossing van mijn klacht mag beschouwen. Verder werd ik meer malen voor leugenaar uitgemaakt.
Dit zou betekenen dat ik na in totaal 28 weken wachten op een salontafel en televisiemeubel, weer zou moeten wachten. Daarnaast, zoals u zich wellicht kunt voorstellen is mijn vertrouwen in Goossens Wonen ernstig beschadigd.
Ik wil niet nogmaals wachten en heb schriftelijk Goossens laten weten dat ik de koopovereenkomst wil ontbinden.
Op woensdag 13 juni heb ik weer telefonisch contact gehad met Goossens. Dit kwam er op neer dat zij van mening zijn dat ik de koop annuleer, ze leggen e.e.a. daarom voor aan hun juridische afdeling. Verder werd er gedreigd met de betaling van 50 procent van het totale bedrag en als ik geluk had maar 30 procent.
Uiteindelijk heb ik het gesprek beeindigd omdat de vertegenwoordiger van Goossens dit bleef herhalen en mij meer malen voor leugenaar uitmaakte.
Dus nu zit ik met een probleem. Ik wil niets maar dan ook niets meer met Goossens te maken hebben. Nooit meer... heeft iemand een tip voor mij?