Pagina 1 van 2

AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 21 jun 2008 14:17
door dr.dre
Ook ik was eens de trotse bezitter van een AEG wasautomaat uit de topklasse serie (regina 1600 update)
Helaas ging de motor binnen 3 jaar al kapot.
Monteur er bij laten komen en zijn diagnose luide dat er een lamel van de motor zou zijn verbrand. De reparatie hiervan zou uitkomen op 210 euro ex btw en montage. Van een coulance regeling was geen sprake omdat de machine hievoor al te oud zou zijn.
Je zou toch mogen verwachten van een machine die €1188,- heeft gekost dat daarvan de gemiddelde levensduur hoger dan 3 jaar zou zijn
Wij waren dan ook hevig teleurgesteld in het merk AEG en het bijzonder de service hiervan.
Wij hebben dan ook besloten ook de wasmachine niet te laten repareren, en over te gaan tot de aanschaf van een nieuw wasautomaat
Dat we dan wel nog even de voorrijkosten van ruim 70 euro moesten betalen kon er ook nog wel bij.
U begrijpt misschien wel dat de slogan AEG laat je niet in de steek een wel heel bittere betekenis heeft gekregen voor ons :cry: :cry: :cry:

We hebben inmiddels een eenvoudige echte wasmachine (er is geen betere) met 10 jaar "all-in,, garantie voor 150 euro extra voor nagenoeg dezelfde prijs als die van AEG uit het topserie........

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 21 jun 2008 19:05
door Toolboy
Geachte .
Meer info is nodig om dit geval te kunnen beoordelen.
Hoe vaak en hoe lang werd er bv achter elkaar gewassen.
Werd de machine niet te vol gepropt enz.
Graag wat meer info.

T

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 21 jun 2008 20:30
door dr.dre
Probleem zit hem in het feit dat AEG geen eigen motoren meer maakt maar goedkope italieaanse meuk (merloni group??) gebruikt die dus in de praktijk zeer snel defect gaan.
Dit heb ik vernomen van een witgoed monteur die dit euvel al verschillende malen is tegengekomen en die dus weet waar die over praat.

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 21 jun 2008 21:35
door Toolboy
Nope niet waar.
Mag ik het e nr van uw machine svp.
Groet T

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 22 jun 2008 10:31
door dr.dre
Ja hoor, moet je alleen even naar het recycle bedrijf op de Tractieweg in Utrecht, of dacht je dat ik al mijn kapotte apparatuur op zolder bewaarde ofzo?

[Bericht aangepast door Moderator (persoonlijke aanval)]

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 22 jun 2008 10:43
door Toolboy
Tjeemig de peemig.

Zo`n reactie terwijl ik van dienst probeer te zijn.
U maakt hier aeg zwart terwijl u geen enkele kennis in huis heeft.
AEG maakt geen gebruik van merloni motoren.

Fijne dag verder.
T

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 22 jun 2008 11:33
door Olofsenjan
Dit verhaal klopt helemaal.
Wij hebben precies hetzelfde meegemaakt.
AEG LAAT JE WEL IN DE STEEK

Fam.Olofsen
Steijl

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 22 jun 2008 12:31
door Toolboy
M`n laatste reactie op deze posting.

AEG maakt geen gebruik van Merloni motoren.
Merloni maakt zelfs geen motoren.
Een typisch geval van iemand die weet dat die zelf fout zit en dan de producent de schuld geeft.

Daarnaast is wijsneus de naam van de topicstarter(klik maar op z`n envelopje)

T

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 22 jun 2008 13:23
door Olofsenjan
Hallo Toolbox,

Ik heb het niet over je Merloni-motor.
Waar ik het over heb is dat mijn ervaring met AEG precies hetzelfde is,
als de kop van het verhaal
Slechte service !
Wel betalen voorrijkosten, maar geen reparatie!
Ook een machine van een paar jaar oud.
AEG Laat je wel in de steek !

Fam. Olofsen
Steijl

:( :(

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 23 jun 2008 16:53
door plumber
Geplaatst op 22 Jun 2008 11:31 door Toolboy


--------------------------------------------------------------------------------

M`n laatste reactie op deze posting.

AEG maakt geen gebruik van Merloni motoren.
Merloni maakt zelfs geen motoren.
Een typisch geval van iemand die weet dat die zelf fout zit en dan de producent de schuld geeft.

Daarnaast is wijsneus de naam van de topicstarter(klik maar op z`n envelopje)

Ben het niet met jou reactie eens Toolboy. De topicstarter geeft aan
het niet eens te zijn met de service en jij wilt alles weten over het
wassen wat hij doet.Als witgoedmonteur weet je dondersgoed dat
een motor het binnen een week kan begeven maar je kan er ook
20 jaar mee draaien.Dus hoe vaak er ook gewassen wordt een motor
van die prijsklasse die binnen drie jaar stuk gaat mag best wel
coulance op toegepast worden.Overigens gaat het volgens mij bij de T.S.
niet eens om geld want hij heeft nu een Miele die duurder is maar de
AEG is dus wel weer een klant kwijt.

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 23 jun 2008 21:43
door Toolboy
m`n laatste reactie is verwijdert.
Ik verwijder nu ook.

Groet T

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 23 jun 2008 22:42
door plumber
Een typisch geval van iemand die weet dat die zelf fout zit

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 14 jul 2008 11:22
door mixer
Ik heb jaren een AEG gehad Lavatherm meen ik een half automaat, er is een keer een ring vervangen en daarna heb ik een Miele halfautomaat gehad, die uit de handel is gehaald vanwege de vele pech die mensen hadden en ik heb ook met die machine minstens 15 jaar gedaan evenald de AEG.
Nu heb ik een AEG 57808 en mijn dochter heb ik een nog luxere gegeven met zo'n display waar je ook geheugens in kunt programmeren. Nog mooier dus en dan met 1800 toeren want dat vond ik belangrijk, dat spaart droogkosten uit.
Ik heb ook een AEG stofzuiger vampyre. Ook prima.
Ik deed wel een jaar met die zak, dat kan natuurlijk niet, dus toch maar eens kijken, was de zak door glasstukken gescheurd dus alle vuil kwam erachter. Gelukkig doet hij het weer goed.
Ben echt een AEG fan. Ook altijd goeie monteurs gehad. Door de telefoon zeggen wat er mis is en dan nemen ze gelijk het onderdeel mee.

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 14 jul 2008 11:29
door mixer
Heb me vergist, het type is van de droogtrommel, het is een Öko-Lavamat 88740

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 11 aug 2008 15:13
door smonty
Ik ben het helemaal met je eens dr Dre. Ik heb ook zeer slechte ervaring met AEG en fabrikant Electrolux.

Ik heb vorig jaar een AEG Lavamat wasmachine gekocht en binnen een paar maanden had ik er problemen mee. Het ergste was wel contact met de fabrikant Electrolux. Ik werd heel onvriendelijk behandeld, dat de wasmachine het niet deed zou wel aan mij liggen omdat ik de filter niet schoongemaakt zou hebben etc. Ik heb alles nagekeken en de wasmachine deed het nog steeds niet. Dus heb ik weer gebeld met de fabrikant en na veel moeite en dreigement (dat ik voor de kosten zou opdraaien als het mijn schuld was) kwam er een onvriendelijke monteur. Hij gaf toe dat de moduul en motor niet goed waren en heeft ze vervangen. Ik kon mijn klacht indienen bij de afdeling " consumentenbelangen" van AEG. Die reageerden heel onbegripvol. Ze zeiden in hun brief kortgezegd: " Uw wasmachine doet het weer dankzij de monteur en u moet niet verder zeuren". De afdeling consumentenbelangen is er niet om de belangen van consumenten te behartigen, maar het is een schijnafdeling die ze hebben opgezet om consumenten niet naar rechtsbijstandsverzekeraard te laten gaan. Ze dienen de belangen van Electrolux. Ik wil eenieder die een probleem met een Electrolux product heeft dan ook te waarschuwen om zich niet bij deze afdeling te melden.

Weer na een paar maanden heb ik problemen met de wasmachine. Weer wordt ik " bedreigd" met de kosten van eventueel mij fout. Er is een monteur langsgeweest en die heeft de kosten van zijn resitijd/bezoek gefactureerd aan mij. Terwijl ik de wasmachine pas 1,5 jaar heb. Ik heb sowieso 2 jaar fabrieksgarantie.

Dit is de ergste ervaring die ik heb met een product en ik zal ook NOOIT meer van mijn leven een product van AEG/Electrolux aanschafffen. Ik wil iedereen er dan ook voor waarschuwen. Want mocht je met een gebrekkig product zitten, dan is het jouw schuld en helpen die garanties niets.

Ik hoorde van een winkel in electronische apparaat dat AEG/Electrolux sinds 2 jaar een fabriek heeft in Spanje en een groot deel van de wasmachines en andere producten daar worden gemaakt en niet in Duitsland. Ze leveren de laatste jaren dus ook een mindere kwaliteit en veel consumenten weten dat niet.

Ik hoop dat jullie hiermee gewaarschuwd zijn en niet aan Electrolux/AEG beginnen.

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 11 aug 2008 15:13
door smonty
Ik ben het helemaal met je eens dr Dre. Ik heb ook zeer slechte ervaring met AEG en fabrikant Electrolux.

Ik heb vorig jaar een AEG Lavamat wasmachine gekocht en binnen een paar maanden had ik er problemen mee. Het ergste was wel contact met de fabrikant Electrolux. Ik werd heel onvriendelijk behandeld, dat de wasmachine het niet deed zou wel aan mij liggen omdat ik de filter niet schoongemaakt zou hebben etc. Ik heb alles nagekeken en de wasmachine deed het nog steeds niet. Dus heb ik weer gebeld met de fabrikant en na veel moeite en dreigement (dat ik voor de kosten zou opdraaien als het mijn schuld was) kwam er een onvriendelijke monteur. Hij gaf toe dat de moduul en motor niet goed waren en heeft ze vervangen. Ik kon mijn klacht indienen bij de afdeling " consumentenbelangen" van AEG. Die reageerden heel onbegripvol. Ze zeiden in hun brief kortgezegd: " Uw wasmachine doet het weer dankzij de monteur en u moet niet verder zeuren". De afdeling consumentenbelangen is er niet om de belangen van consumenten te behartigen, maar het is een schijnafdeling die ze hebben opgezet om consumenten niet naar rechtsbijstandsverzekeraard te laten gaan. Ze dienen de belangen van Electrolux. Ik wil eenieder die een probleem met een Electrolux product heeft dan ook te waarschuwen om zich niet bij deze afdeling te melden.

Weer na een paar maanden heb ik problemen met de wasmachine. Weer wordt ik " bedreigd" met de kosten van eventueel mij fout. Er is een monteur langsgeweest en die heeft de kosten van zijn resitijd/bezoek gefactureerd aan mij. Terwijl ik de wasmachine pas 1,5 jaar heb. Ik heb sowieso 2 jaar fabrieksgarantie.

Dit is de ergste ervaring die ik heb met een product en ik zal ook NOOIT meer van mijn leven een product van AEG/Electrolux aanschafffen. Ik wil iedereen er dan ook voor waarschuwen. Want mocht je met een gebrekkig product zitten, dan is het jouw schuld en helpen die garanties niets.

Ik hoorde van een winkel in electronische apparaat dat AEG/Electrolux sinds 2 jaar een fabriek heeft in Spanje en een groot deel van de wasmachines en andere producten daar worden gemaakt en niet in Duitsland. Ze leveren de laatste jaren dus ook een mindere kwaliteit en veel consumenten weten dat niet.

Ik hoop dat jullie hiermee gewaarschuwd zijn en niet aan Electrolux/AEG beginnen.

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 11 aug 2008 20:15
door audiofreak1
De fabriek in duitsland heeft betrekking op Bosch/Siemens en niet op AEG. Wordt het niet tijd dat de winkel waar je de AEG hebt gekocht voor jou in de bres springt? Als het een service verlenend bedrijf is zal het geen probleem zijn.

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 11 aug 2008 21:51
door Toolboy
@ audio.Ter informatie :siemens /bosch heeft ook een productielijn in spanje.
Groet T

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 11 aug 2008 23:05
door audiofreak1
Bedoelde ook Spanje i.p.v. duitsland. Sorry voor het verkeerde schrijven.

Re: AEG wasautomaten zijn slecht en de service al helemaal....

Geplaatst: 12 aug 2008 09:39
door smonty
Audiofreak, de winkel verwees mij naar fabrikant omdat ik fabrieksgarantie zou hebben en het is een praktisch nieuw wasmachine. Maar eigenlijk moet de verkoper dit oplossen met AEG en niet ik. Ik heb daarom mijn rechtsbijstandverzekeraar ingeschakeld. Maar deze slechte ervaring met AEG Electrolux zal mij wel altijd bijblijven en ik zal daarom ook nooit meer iets van Electrolux aanschaffen, want de zogenaamde garantie die ze verlenen is allemaal schijn. Je bent als koper altijd degene die uiteindelijk voor de kosten moet opdraaien en het wordt een vermoeiend ' gevecht" met Electrolux. Ze zijn echt serviceloos.

En trouwens heeft AEG /Electrolux sinds 2 jaar ook een productielijn in Spanje. Vooral de goedkopere varianten komen dus allemaal uit Spanje. Dat heeft een verkoper van een groot bruin/witgoed aan mij verteld. Hij is goed op de hoogte van alle modellen en de onderdelen.

Dat Bosch en Siemens het ook hebben, heb ik nog nooit gehoord. Het is juist AEG die dat heeft in Spanje. Maar het is nog niet zo bekend bij de meeste mensen, omdat ze het sinds 2 jaar in Spanje producuren vanwege kostenoogpunt (en daardoor mindere kwaliteit voor consument) hebben.