Pagina 1 van 1

Statief, kijkshop

Geplaatst: 23 jun 2008 14:03
door ColinC
Hallo beste forumleden.


Ik heb afgelopen zaterdag een statief gekocht bij de Kijkshop.
Echter bleek deze niet voor mijn camera geschikt te zijn dus ik heb gemaild naar de Kijkshop of er wat aan gedaan kon worden? (Retour )
Maar ik had geen doos! Wel zat de plastic omhulsel en de tas die erbij zat nog omheen. Dus ik snapte het probleem niet.
De klantenservice verwees me door naar het filiaal waar ik hem gekocht had en daar kreeg ik vervolgens heel brutaal een antwoord.
Ze reageerde alsof een callcenter haar belde.
Na het gesprek heb ik deze klacht bij de kijkshop ingediend en hun willen niks meer voor me doen.

Wat nu??

Groetjes,
Colin

Re: Statief, kijkshop

Geplaatst: 23 jun 2008 19:43
door alfatrion
Ik heb toevallig hier ook een statief gekocht. Ik mocht de statief niet voor de koop zien, maar de winkel hanteert een niet goed geld terug garantie. Daar maak jij nu aanspraak op.

Ik zou je adviseren om een brief te schrijven. Bewaar een kopie voor jezelf. Je kunt achteraf bewijzen dat de brief is aangekomen door deze aantekent te versturen, maar dat werkt alleen als de brief geaccepteerd word en het kost je bovendien veel geld. Een andere methode is om er voor te zorgen dat je kunt bewijzen dat je de brief hebt verzonden. Daarvoor kun je bijvoorbeeld twee filmpjes maken hoe je de brief in de envelop hebt gedaan en op de post, zorg in beide gevallen dat de envelop herkenbaar in beeld komt.

In de brief geef je aan op welke datum je het product hebt gekocht en op welke datum je gebruik wilde maken van deze garantie. Vervolgens geef je motivatie van de winkelier die dit heeft geweigerd en daar zet je tegenover, afhankelijk van de motivatie, dat dit besluit in strijd is met de redelijkheid en billijkheid aangezien er met het product zelf niks mis is, en/of dat de algemene voorwaarden van de winkel niet van toepassing zijn op de overeenkomst omdat deze niet zijn overhandigt. (Ik ga er van uit dat de koop in een gewone winkel is gesloten.)

Vraag ze om te schriftelijk te reageren op je brief en of ze het product toch willen accepteren. En of ze bij het afwijzen je kunnen door verwijzen naar een geschillencommissie die bevoegd is om een bindende uitspraak over de zaak te doen. Anders zul je naar de rechter moeten.

Wat betreft de doos.... Weet je nog wie je heeft geholpen? Het zou geen kwaad kunnen om naar de manager te vragen en dan mag de winkelbediende bevestigen bevestigen dat ze het zo verkocht heeft. Als jullie daar niet over uitkomen moet je verwachten dat je een vergoeding voor de doos moet betalen.

Re: Statief, kijkshop

Geplaatst: 23 jun 2008 20:22
door ColinC
Sorry als je me verkeerd begrepen hebt.
Maar het probleem was dus dat ik die doos foetsie heb gemaakt.
Ik was die middag in het theater en heb daar de doos bij het oud papier gezet.
Kan ik dan alsnog een vergoeding voor die doos betalen?

Re: Statief, kijkshop

Geplaatst: 26 jun 2008 01:10
door alfatrion
Als je zelf de doos bent kwijt geraakt lijkt me het een ander verhaal. Ik zou zeggen dat de koop dan gewoon een koop is. Als je nog wil ruilen moet je er rekening mee houden door de bepakking te bewaren. Je zou dan meer aan hebben om het product via bijvoorbeeld Markplaats te verkopen.

Re: Statief, kijkshop

Geplaatst: 26 jun 2008 09:41
door Dirkie
Kan ik dan alsnog een vergoeding voor die doos betalen?
Draai het eens om. Zou jij een product kopen, dat niet meer in de originele verpakking zit en wat dus gebruikt is. Waarschijnlijk niet. Doordat de verpakking er niet meer is, is het produkt eigenlijk onverkoopbaar geworden. De Kijkshop zal het risico niet willen lopen om met het product te blijven zitten, omdat het uiteindelijk in de uitverkoopbak zal belanden en dus met verlies verkocht moet worden.

Re: Statief, kijkshop

Geplaatst: 07 jul 2008 11:13
door Captain Pervert
Ik snap trouwens niet dat een camera niet op een statief past. Daar zit een M4 schroef op en iedere normale camera heeft een M4 schroefdraadaansluiting aan de onderkant?

En de doos wegmaken is natuurlijk jammer, ik begrijp niet dat je niet inziet dat de Kijkshop het product niet wil terugnemen omdat er simpelweg niets mis is met het product. Niet goed geld terug, maar dan moet het product wel verkoopbaar zijn en zonder doos wil niemand het hebben.

Re: Statief, kijkshop

Geplaatst: 12 jul 2008 22:59
door ColinC
Show model? Extra doos?

Nee deze paste niet.
Kijk een statief heeft 2 schroeven of tenminste 1 schroef en nog iets wat uitsteekt ervoor.

Ik heb een camera die zoiets niet accepteert waardoor ie er meteen afvalt en niet vastgezet kan worden.
ik zoek dus zoiets zonder dat voorste schroefje.

Re: Statief, kijkshop

Geplaatst: 12 jul 2008 23:08
door 604ssb
Het is eigenlijk heel simpel en daardoor begrijp ik met name de reactie van "alfatrion" niet!

Koop is koop! Kijkshop is niet verantwoordelijk voor het feit dat jijzelf niet van te voren hebt (laten) controleren of het statief geschikt is voor jouw camera. Dat je dat statief terug wil brengen kun je altijd proberen, maar het is terecht dat de winkelier het incomplete artikel niet terugneemt. Dat is hij zowieso niet verplicht, terugnemen is service, geen recht!

Re: Statief, kijkshop

Geplaatst: 13 jul 2008 14:21
door ColinC
Je kan ook echt zien of hij voor je camera geschikt is??
Er stonden geen specificaties bij en hij lag plat in de vitrine waardoor je de bovenkant niet kon zien!


Inmiddels is hij trouwens via Marktplaats verkocht.

Re: Statief, kijkshop

Geplaatst: 31 jul 2008 11:25
door ridder80
als je echt slim was nam je van te voren je camera mee naar de kijkshop.
beetje dom

Re: Statief, kijkshop

Geplaatst: 31 jul 2008 13:54
door Dirkie
Er stonden geen specificaties bij en hij lag plat in de vitrine waardoor je de bovenkant niet kon zien!
Kortom, je kon dus niet zien, wat je wilde gaan kopen. Mijn oplossing zou dan zijn om even te vragen aan de dame/heer achter, of ik het statief mag bekijken. Dat lijkt me toch geen probleem in de Kijkshop. En als dat wel een probleem is, dan zou ik het niet kopen.

Re: Statief, kijkshop

Geplaatst: 31 jul 2008 19:24
door ColinC
Ridder80 omdat ik tegenin ga in JOUW topic.
Hoef je niet zo raar te doen in MIJN topic.


@dirkie: Ja. Zal ik ook op letten voortaan.

Re: Statief, kijkshop

Geplaatst: 31 jul 2008 20:41
door alfatrion
604ssb,

Ruilen is bij de kijkshop (de winkel) een recht omdat dit contractueel is overeengekomen. Dat de doos ontbreekt maakt het artikel nog niet incompleet. Het zou redelijk eenvoudig moeten zijn om aan een vervangende doos te komen. Dit kost uiteraard was en die schade moet de koper dan ook vergoeden.

Re: Statief, kijkshop

Geplaatst: 01 aug 2008 11:11
door ColinC
Blijkbaar gaat dat hier niet anders had ik dat wel gedaan.