AEG 74819 wasmachine vernielt beugel bh's in wasnetjes
Geplaatst: 24 jun 2008 15:29
Ik heb een wasmachine van AEG L74819 en deze is nu voor de tweede keer stuk binnen het jaar van aanschaf.
Hij vernielt beugel bh's terwijl deze gewoon in een wasnetje worden meegewassen.
Wanneers dit gebeurd wordt ook de rubber ring tussen trommel en deur (machet) beschadigd.
Machine gekocht 07-2007, eerste keer stuk in oktober 2007. 2 dure bh's kapot, 2 wasnetjes kapot en machet moest vervangen worden (overigens niet door of lek).
Monteur van AEG/Electrolux heeft de machet gewoon onder garantie vervangen.
Ik heb de monteur gevraagd wat ik kon doen om dit in de toekomst te voorkomen en hij zei: "Een nieuw netje kopen!"
Dus wij dachten dat het de eerste keer gewoon brute pech was en dat het niet meer zou voor komen.
Vorige week was het weer mis. Twee BH's, twee wasnetjes en de manchet weer beschadigd. AEG weer gebeld en omdat het de vorige keer onder garantie is gemaakt, dacht ik dat het deze keer hetzelfde zou gaan.
Ik kwam helaas bedrogen uit, de AEG monteur zei dat het een gebruikersfout is terwijl hij dat niet kon bewijzen. Hij adviseerde mij om gewoon zo door te wassen want een machet vervangen zou op 140euro uitkomen en omdat de manchet niet door of lek is maar alleen beschadigd.
Ik was hier natuurlijk niet blij mee maar daar kan de monteur natuurlijk niets aan doen. Hij adviseerde mij om contact op te nemen met hun afdeling Consumenten Belangen.
Ondertussen presenteerde de monteur een rekening van 64 euro voor de voorrijkosten en 15 minuten werkt (minst mogelijke verzekerde hij).
Ik toch maar betaald want bakkeleien met een monteur die gewoon zijn werk zo goed mogelijk probeert te doen, is niet mijn ding.
Afijn ik de afdeling Consumenten Belangen gebeld maar ook daar beweerden ze dat het een gebruikers fout is, zonder daar een goede redenering voor te geven of het probleem verder te willen onderzoeken.
In de handleiding van de wasmachine staat dat beugel bh's in een wasnetje gewassen moeten worden, wat wij ook altijd doen.
Misschien doet u hem te vol, was bijvoorbeeld een van de reacties.
Het enige wat volgens haar (telefooniste van Electrolux Consumenten Belangen) nog rest is, om dit schriftelijk in te dienen bij de afdeling Consumenten Belangen (email of per post), dan zal het worden beoordeeld.
Wij wassen alle broeken binnenstebuiten en met de gulp dicht, t-shirts en truien binnenstebuiten, vesten binnenstebuiten met de rits dicht.
We doen de machine niet te vol en beugel bh's altijd in een wasnetje.
Service label wasmachine: 914903304
Mijn vraag is dus eigenlijk of dit vaker voor komt?
Als ik niets verkeerd doe waarom gebeurt dit dan?
Waarom moet ik voor de kosten opdraaien als ik niets verkeerd doe?
Heb ik recht op vergoeding van de BH's (totale kosten ~300euro)?
Is er iemand die me kan adviseren hiermee?
Groeten Henk.
Hij vernielt beugel bh's terwijl deze gewoon in een wasnetje worden meegewassen.
Wanneers dit gebeurd wordt ook de rubber ring tussen trommel en deur (machet) beschadigd.
Machine gekocht 07-2007, eerste keer stuk in oktober 2007. 2 dure bh's kapot, 2 wasnetjes kapot en machet moest vervangen worden (overigens niet door of lek).
Monteur van AEG/Electrolux heeft de machet gewoon onder garantie vervangen.
Ik heb de monteur gevraagd wat ik kon doen om dit in de toekomst te voorkomen en hij zei: "Een nieuw netje kopen!"
Dus wij dachten dat het de eerste keer gewoon brute pech was en dat het niet meer zou voor komen.
Vorige week was het weer mis. Twee BH's, twee wasnetjes en de manchet weer beschadigd. AEG weer gebeld en omdat het de vorige keer onder garantie is gemaakt, dacht ik dat het deze keer hetzelfde zou gaan.
Ik kwam helaas bedrogen uit, de AEG monteur zei dat het een gebruikersfout is terwijl hij dat niet kon bewijzen. Hij adviseerde mij om gewoon zo door te wassen want een machet vervangen zou op 140euro uitkomen en omdat de manchet niet door of lek is maar alleen beschadigd.
Ik was hier natuurlijk niet blij mee maar daar kan de monteur natuurlijk niets aan doen. Hij adviseerde mij om contact op te nemen met hun afdeling Consumenten Belangen.
Ondertussen presenteerde de monteur een rekening van 64 euro voor de voorrijkosten en 15 minuten werkt (minst mogelijke verzekerde hij).
Ik toch maar betaald want bakkeleien met een monteur die gewoon zijn werk zo goed mogelijk probeert te doen, is niet mijn ding.
Afijn ik de afdeling Consumenten Belangen gebeld maar ook daar beweerden ze dat het een gebruikers fout is, zonder daar een goede redenering voor te geven of het probleem verder te willen onderzoeken.
In de handleiding van de wasmachine staat dat beugel bh's in een wasnetje gewassen moeten worden, wat wij ook altijd doen.
Misschien doet u hem te vol, was bijvoorbeeld een van de reacties.
Het enige wat volgens haar (telefooniste van Electrolux Consumenten Belangen) nog rest is, om dit schriftelijk in te dienen bij de afdeling Consumenten Belangen (email of per post), dan zal het worden beoordeeld.
Wij wassen alle broeken binnenstebuiten en met de gulp dicht, t-shirts en truien binnenstebuiten, vesten binnenstebuiten met de rits dicht.
We doen de machine niet te vol en beugel bh's altijd in een wasnetje.
Service label wasmachine: 914903304
Mijn vraag is dus eigenlijk of dit vaker voor komt?
Als ik niets verkeerd doe waarom gebeurt dit dan?
Waarom moet ik voor de kosten opdraaien als ik niets verkeerd doe?
Heb ik recht op vergoeding van de BH's (totale kosten ~300euro)?
Is er iemand die me kan adviseren hiermee?
Groeten Henk.