Taxatiekosten
Geplaatst: 27 jun 2008 21:47
Na 5 mnd ons huis te hebben aangeboden via NVM makelaar A kwamen er steeds meer ergenissen bij ons mbt de dienstverlening van de makelaar. Hierdoor hebben wij de opdracht ingetrokken en het huis te koop staan via NVM makelaar B.
We waren ons bewust van het feit dat we getekend hadden voor 10% van de courtage van de verkoopprijs op dat moment (intrekkngskosten).
Omdat wij vonden dat de dienstverlening afweek van hetgeen ons destijds was toegezegd, hebben we even gewacht met de betaling om te kijken of er nog iets viel te onderhandelen. Dit hebben we telefonisch geprobeerd. Echter bij de eerste aanmaning zat ook ineens een eerste aanmaning van de taxatiekosten. Dus ipv 1 factuur ineens 2. Onderhandelen was dus uit den boze. Tijdens het gesprek mbt het geven van de verkoopopdracht hebben we een ronde door het huis gemaakt met de makelaar en deze heeft toen samen met ons een prijs bepaalt. Voor de bank moest er nog een taxatierapport komen. Dit destijds telefonisch met A besproken en deze ging het regel. Over taxatiekosten werd met geen woord gerept! Nu, wij aangaven toch wel problemen te hebben met de hoogte van de intrekkingskosten, komt er dus ineens een rekening bij met de tekst: Conform afspraak.
Ik heb dit nog eens goed nagekeken in onze papieren en ben er zeker van dat over heel deze kosten niets wordt vernoemd. Hoe ga ik hier mee om?
We waren ons bewust van het feit dat we getekend hadden voor 10% van de courtage van de verkoopprijs op dat moment (intrekkngskosten).
Omdat wij vonden dat de dienstverlening afweek van hetgeen ons destijds was toegezegd, hebben we even gewacht met de betaling om te kijken of er nog iets viel te onderhandelen. Dit hebben we telefonisch geprobeerd. Echter bij de eerste aanmaning zat ook ineens een eerste aanmaning van de taxatiekosten. Dus ipv 1 factuur ineens 2. Onderhandelen was dus uit den boze. Tijdens het gesprek mbt het geven van de verkoopopdracht hebben we een ronde door het huis gemaakt met de makelaar en deze heeft toen samen met ons een prijs bepaalt. Voor de bank moest er nog een taxatierapport komen. Dit destijds telefonisch met A besproken en deze ging het regel. Over taxatiekosten werd met geen woord gerept! Nu, wij aangaven toch wel problemen te hebben met de hoogte van de intrekkingskosten, komt er dus ineens een rekening bij met de tekst: Conform afspraak.
Ik heb dit nog eens goed nagekeken in onze papieren en ben er zeker van dat over heel deze kosten niets wordt vernoemd. Hoe ga ik hier mee om?