Pagina 1 van 1

opzeggen ziggo.

Geplaatst: 29 jun 2008 10:43
door youri23
Aangezien ik wat problemen had met mijn digitale tv wou ik ziggo opzeggen. Dat had ik telefonisch gedaan bij een medewerker en die zou dit door voeren. Ecter kreeg ik later een abonnements weiziging dus ik ben weer gaan bellen. Wat bleek er is helemaal niet opgezegd.

Hier de brief die ik naar hun toe stuur ( dit verteld een hoop over hoe het is gegaan tussen ziggo en mij )

Beste medewerker ziggo. 1

Zaterdag 24-05-2008 Heb ik het pakket van ziggo voor 39.95 euro gekocht bij de winkel “expert” ( zie bon ) In die winkel heb ik aangegeven dat ik een
sport 1 abonnement erbij wou hebben. Na 2 weken alle zenders te hebben gekeken ( dit zijn jullie 2 weken proef periode ) had ik ineens geen beeld op zaterdag 07-06-2008. Na een telefoontje aan een van uw medewerkers vertelde hij mij dat mijn voorkeur keuze niet kon zien en dat ik dus eigenlijk geen abonnement had. Maar uw collega verzekerde mij dat hij mijn abonnement opnieuw zou invoeren en dat ik na 24 uur weer beeld zou hebben. Omdat ik wat raar beeld had ( blokjes en strepen en dat terwijl ik goeie kabels heb ) heb ik een monteur besteld zie het voor mij zou bekijken.

28 uur later zette ik mijn digitale decoder aan en kwam ik tot de conclusie dat ik nog steeds geen beeld had. Zondag 08-06-2008 heb ik wederom met uw collega gebeld en die vertelde mij dat het niet mogelijk was om binnen 24 uur tv te hebben maar dat dit 48 uur moest zijn. Die menneer die ik sprak heeft mijn abbement opnieuw doorgevoerd en ik zou nu binnen 48 uur weer tv hebben. Maandag avond 09-06-2008 ( ruim 50 uur later ) keek ik op mijn digitale tv en kwam ik tot de conclusie dat ik nog steeds geen beeld had. Toen ben ik weer gaan bellen en uw collega vertelde mij dat er helaas niks was doorgevoerd en dat zij het wederom opnieuw zou doen. Dit zou mogelijk een wachttijd hebben van 48 uur en daar ging ik niet mee akkoord en heb dan ook direkt telefonisch mijn digitale tv opgezegd. Aan uw collega heb ik verteld dat ik alles op wou zeggen en zij zou dit veranderen. Dit houd natuurlijk ook in dat ik mijn sport 1 opzeg omdat je zonder digitale tv geen sport 1 kan kijken. Tevens heb ik in die 2 weken proefperiode tv gekeken ( gratis ) en daarna heb ik geen digitale tv gezien ook niet na dat ik het heb opgezegd. De afspraak voor een monteur op 23-06-2008 zou ook gelijk opgezegd worden.

Tot mijn verbazing stond er maandag 23-06-2008 een monteur aan de deur die ik besteld zou hebben. Maar omdat ik niet thuis was heeft hij een brief achter gelaten en de optie "U beld ziggo voor een nieuwe afspraak” aangekruisd. Aangezien ik de monteur af had gezegd in het gesprek met uw collega op maandag 09-06-2008 Vond ik het vreemd dat de monteur voor de deur heeft gestaan.

Dinsdag 24-06-2008 Kreeg ik een brief van ziggo met de mededeling dat mijn abbonement was gewijzigd en hier in stond dat mijn nieuwe maand bedrag 30.85 zou zijn. Dit zou een weiziging zijn van 07-06-2008. Omdat ik het op had gezegd maandag 09-06-2008 ben ik gaan bellen met uw collega en die kon mij vertellen dat er helemaal niks opgezegd was en dat alles nog gewoon actief stond. Deze mevr heeft mij alsnog afgesloten en vertelde dat zij dit alles zou noteren in de computer. Overigens vertelde zij mij ook dat ze niet kon vertellen wat voor contrakt ik heb op sport 1. Maar aangezien ik nooit buiten jullie 2 weken gratis proef periode digitale tv heb gekeken en het dan ook nog binnen 2 weken en 3 dagen opzeg verwacht ik dat dan ook alles opgezegd word omdat ik het nooit bekeken heb.
Woensdag 25-06-2008 krijg ik wederom een bericht binnen dat mijn abbonement geweizigd is en dat me nieuwe maand bedrag 30.85 is.

Dan komt er nog eens bij dat ik 2 rekeningen van jullie heb gekregen 1 van 31.85 euro en 1 van 41.31 euro terwijl ik niet buiten de 2 weken gratis heb gekeken.
Ik ben met u eens dat op het moment dat ik 1 2 of 3 dagen wel tv kijk dat ik daarvoor moet betalen maar omdat het niet heb gekeken betaal ik daar ook niet voor.

Ik verwacht dan ook dat ik bijdde rekeningen terug gestord krijg Wat bij elkaar een bedrag van 73.11. Nu heb ik het nog geen eens over de gemaakte bel kosten die ruim over de 50 euro heen zijn gegaan omdat de wachttijd van ziggo absurd hoog is. Ook verwacht ik dat alsnog alle contrakten worden ontbonden zover die nog open staan. Dit heeft als reden dat ik nooit buiten jullie 2 weken proef periode digitale tv heb gekeken en ik het niet eerder op kon zeggen omdat ik moest wachten van jullie collega`s.


Ik hoop dat dit voldoende is naar hun toe anders moet ik verdere stappen ondernemen

Re: opzeggen ziggo.

Geplaatst: 30 jun 2008 21:24
door Wubo
een heel verhaal, zet gewoon neer dat u het schriftelijk heeft opgezegd :shock:

Re: opzeggen ziggo.

Geplaatst: 01 jul 2008 07:56
door youri23
Nou als je het verhaal leest dan kom je er achter dat er een mogelijkheid bestaad dat ze moeilijk gaan doen om op te zeggen ( lees 1 jarig abbonement sport 1? ) daar komt nog eens bij dat ik dat geld terug wil hebben en dat is de reden van zo een groot verhaal. ook wil ik ze duidelijk maken waarom ik dan wel niet opzeg

Re: opzeggen ziggo.

Geplaatst: 31 jul 2008 23:07
door youri23
Geweldig wat ben ik blij dat ik van ziggo af ben.

Na 4 weken en 2 dagen krijg ik een brief binnen dat mijn klacht door is gestuurd naar de klachten afdeling en meer niet :D

Overigens kreeg ik een tijdje geleden al een brief met dat alles is opgezegd vanaf 1 augustus.

Nu betaal ik wel 3 rekeningen in totaal terwijl ik maar 2 dagen buiten de proef periode heb gekeken terwijl ik alleen maar naar zwart beeld zat te kijken omdat me abbonement niet goed door was gekomen. En waarom betaal ik dit dan wel niet? omdat ze het simpelweg gewoon te druk hebben om jou opgez brief te behandelen.

Re: opzeggen ziggo.

Geplaatst: 04 aug 2008 12:31
door queenfan
je kan ook online de digitale tv opzeggen volgens mij.