Pagina 1 van 1
postbank en fouten
Geplaatst: 30 jun 2008 17:44
door maranda
eens in de 3 maanden mag men niet rood staan bij de postbank
ook deze maand mocht ik niet roodstaan, dus heb ik mijn rekening met moeite aangevuld en stond dus niet rood! dit heb ik gedaan op zaterdag, zodat het geld er tenminste alvast op stond
vandaag, maandag, ga ik kijken bij de postbank en wat zie ik, dat ze gewoon alle automatische incasso's hebben doorlaten gaan, terwijl ze wisten dat ik niet rood mag staan, en dus ook kunnen zien dat ik daaraan heb voldaan
nadat ik de postbank heb gebeld, krijg ik als antwoord, dat automatische incasso's gewoon door worden gelaten, en dat ik al deze bedrijven van te voren had moeten bellen dat ze een paar dagen later pas mochten gaan afschrijven omdat ik bij de postbank 24 uur (een werkdag) niet rood mag staan.
dit is toch van de gekke, dat ik alle bedrijven moet gaan bellen, terwijl de postbank de eis stelt dat mensen eens in de 3 maanden niet rood mogen staan?
normaal gesproken houden ze mijn rekening (dicht) en kan ik mijn plicht, 1 werkdag niet roodstaan, gewoon netjes uitvoeren
door dit soort dingen kan ik dus nu 3 maanden niet roodstaan, waardoor ik dus in de problemen kom met oa ziekenfonds, huur, gas en licht en ga zo maar door.
ik heb ook een tijd terug bij de postbank een doorlopend krediet aangevraagd, van 1500 euro, zodat het makkelijker was om niet rood te staan
ook hier ging de postbank ZELF de fout in door mij een verkeerd contract toe te sturen, waarna ik ze heb gebeld, en zij mij beloofden voor de *niet roodstaan termijn* het goede contract toe te sturen.
hierbij zijn zij in gebreke gebleven, en het contract kwam dus te laat.
ik heb toen ook de postbank gebeld, van.. wat nu? door jullie fout, kon ik niet optijd mijn rekening aanvullen.
als antwoord kreeg ik, mevrouw, u heeft nu een doorlopend krediet van 1500 euro. waarvan u de drie maanden dat u nu niet rood mag staan de huur etc van kunt betalen, dus valt de schade toch nog mee????
nee!! daar heb ik mijn doorlopend krediet niet voor afgesloten, deze was afgesloten om het niet rood staan telkens mee aan te vullen, en daarna weer netjes terug te storten, het is jullie fout, dus lijkt mij logisch dat jullie je fout netjes goed maken, als ik een fout maak, moet ik deze ook oplossen.
als antwoord kreeg ik toen, sorry mevrouw daar kunnen wij niets aan doen, fouten worden nu eenmaal gemaakt, wij kunnen deze fout niet herstellen.
kan ik nu ergens terecht om mijn recht te halen?
want als ik 3 maanden mijn huur niet betaal, omdat ik nu 3 maanden niet rood mag staan word ik mijn huis uit gezet
ook kan ik mijn ziekenfonds niet betalen, ben cronisch ziek heb mijn medicijnen nodig, en moet volgende maand geopereeerd worden, maar als je geen ziekenfonds betaald ben je onverzekerd, dus......
mijn auto moet deze maand voor de 9e gekeurd worden., daar had ik geld voor apart gelegd, gaat nu dus ook niet door, wie gaat doe boete betalen als ze zien dat mijn auto niet apk gekeurd is?
en dit alles, door fouten van DE POSTBANK!
aub help mij
met vriendelijke groet
maranda
Re: postbank en fouten
Geplaatst: 30 jun 2008 19:02
door Jan1
kan ik nu ergens terecht om mijn recht te halen?
Dat denk ik niet, in dit geval heeft u denk ik geen recht, u kunt beter de automatische incasso tijdelijk stopzetten, dan heeft u zelf in de hand om het tijdstip betaling te bepalen. Tijdelijk, om als u uw financiën op regel heeft, de automatische incasso weer toe te staan, dit is toch altijd goedkoper dan zelf overmaken. Sterkte en succ6.
Re: postbank en fouten
Geplaatst: 01 jul 2008 10:27
door Dirkie
dat ze gewoon alle automatische incasso's hebben doorlaten gaan, terwijl ze wisten dat ik niet rood mag staan,
U heeft zelf toestemming gegeven aan de bedrijven om de incasso uit te voeren. De Postbank heeft hiet in feite niets mee te maken. Het is dus logisch dat U aan die bedrijven moet vragen om de incasso niet uit te voeren. Dat kan de Postbank niet eens.
En ze weten inderdaad, dat U niet rood mag staan. Dat is een van hun eigen voorwaarden om gebruik te maken van de faciliteit om een tijdje rood te mogen staan op je giro. U dient zelf te zorgen dat u deze termijn niet overschrijdt. Doet U dat toch, dan wordt deze faciliteit voor enige tijd stop gezet.
En helaas voor U is de Postbank een gewoon bedrijf, dat net als ieder bedrijf winst moet maken om te overleven. Voor uw persoonlijke financiële situatie hebben ze echt geen belangstelling. Daarvoor moet U bij een bureau voor schuldensanering o.i.d. zijn.
En het antwoord op uw laatste vraag
wie gaat doe boete betalen als ze zien dat mijn auto niet apk gekeurd is?
is het antwoord ook vrij simpel. Dat moet uzelf doen, want het is uw auto.
En de Postbank maakt genoeg fouten, maar in dit geval denk ik, dat ze geen fout gemaakt hebben, maar volledig in hun recht staan, hoe erg dit voor U ook is.
Re: postbank en fouten
Geplaatst: 01 jul 2008 10:43
door svdmeer
Ik maak uit je verhaal op dat je langere tijd rood staat. Naar mijn idee ligt het probleem niet bij de Postbank, maar heb jij een structureel probleem. Het is namelijk veel belangrijker hoe het komt dat je zo lang rood staat en amper in staat bent om weer een dag in de plus te staan. Mocht je momenteel niet in staat zijn om een dusdanig ruim bedrag op je Postbankrekening te storten dat je niet meer rood staat en al je vaste lasten kunt betalen zonder rood te staan, dan denk ik dat je moet zoeken naar een mogelijkheid om elders geld vandaan te halen, in het uiterste geval lenen (rood staan is zeer duur).
Ik vind dit juist geen probleem van de Postbank. Het stoppen van automatische incasso's geeft weer andere problemen en Postbank kiest er voor om die wel door te laten gaan.
Re: postbank en fouten
Geplaatst: 01 jul 2008 12:48
door Peter-O
@ Maranda,
Ik kan het helaas voor jou NIET anders dan eens zijn met
svdmeer.
ROODSTAAN = DUUR en het is duidelijk dat je "stevig" geld probleem hebt. (je bent écht niet de enige in nederland
)
Door al dat ROODSTAAN zal je situatie ECHT niet verbeteren,
je bent aan het DOORSCHUIVEN en dat is niet gezond.
Begin met BESPAREN op dingen die NIET hoeven...
GOOI POSTBANK ERUIT en neem een GRATIS bank
je krijgt in jouw situatie géén rente vergoeding..
maar wél gratis passen... en bellen naar de bank.
het is een kléin beginnetje
maar je MOET ergens beginnen voordat het ECHT fout gaat
succes...
Re: postbank en fouten
Geplaatst: 01 jul 2008 14:48
door VENCO dropje
Dat je bij Postbank eens in de 3 maanden niet rood mogen staan is niet een Postbank regel maar is gewoon door onze overheid bij regelgeving afgedwongen bij alle banken. Dus daar daar valt Postbank niets te verwijten.
Advies (ook al verwoord in de voorgaande reactie): stel een incasso blokkade in op je rekening (dit laten doen door de Postbank), als je financieel weer gezond bent, laat dan de blokkade weer weghalen. Wel...blijf je uiteraard verplicht je betalingen te doen aan je leveranciers.
Wat je Postbank wel kunt verwijten is dat zij een fout hebben gemaakt in het tijdig afsluiten van een doorlopend krediet (of het terecht is kan ik niet opmaken). De rente op een doorlopend krediet is meestal goedkoper dan de "roodstaan" rente op een betaalrekening.
- Doorlopend Krediet Postbank: 10.000 euri: 8,6%
- Betaalrekening Postbank: Roodstand: 14,7% (ongeoorloofd: 18%): Effectieve rente op jaarbais
Je kan Postbank vragen het verschil (over een bepaalde tijd tussen datum (on)geoorloofd roodstand en datum waarop het doorlopend krediet had moeten zijn afgesloten) te verrekenen. Als Postbank niet mee wil werken (en je klacht is terecht) dan zou je kunnen overwegen naar een andere bank te gaan.
@ Peter-O: probeer nu eens niet direct reclame te maken voor je bank. Als maranda een basispakket heeft bij de Postbank dan betaal je 12,50. Dat is een "druppel" op de "plaat", moet ze anders weer de moeite gaan doen (overstappen, etc..) en een creditsaldo heeft ze voorlopig toch niet. Ja, ze kan ook voor roodstaan en een doorlopend krediet naar jouw bank (helaas erg lastig te achterhalen wat de actuele rentestanden zijn bij deze bank, tenminste als ik de juiste voor me heb).
Re: postbank en fouten
Geplaatst: 01 jul 2008 18:41
door maranda
Idd ben het met jullie eens
en ik heb ook in mijn mail geschreven, dat ook daar de postbank de fout is ingegaan
ik heb, een tijdje geleden, om het geval niet roodstaan, een doorlopend krediet aangevraagd bij de postbank.
kreeg keurig een oferte thuis gestuurd., alleen was het een foute oferte.
dus heb meteen met de postbank gebeld, en uitgelegd dat ik een doorlopend krediet via een medewerker had aangevraagd. zodat ik, op de momenten dat ik niet rood mocht staan, dat geld kon gebruiken, en daarna weer terug kon storten (dit was mij zelf door een medewerker van de postbank voorgelegd, dat dit veel makkelijker was met zo een doorlopend krediet).
kreeg te horen, oh sorry mevrouw onze fout, er gaat vandaag nog een GOEDE oferte de deur uit....
mijn antwoord, ok, als jullie dat dan maar doen, want het moment van niet roodstaan komt er weer aan.
kreeg als antwoord, mw maak u niet druk, het komt allemaal goed.
vertrouwende hierop heb ik gewacht op de GOEDE oferte, die 3 dagen later binnen kwam, heb het meteen ondertekend en dezelfde dag terug gestuurd.
en ja hoor, het kwam dus wel te laat binnen, en..... mocht ik 3 maanden niet roodstaan, omdat ik te laat gebruik kon maken van het doorlopend krediet.
heb toen weer de postbank gebeld.... met de vraag, wiens fout het was, en ze gaven ook toe dat het hun fout was, maar die fout niet terug konden draaien.
maar ook nu weer hadden ze DE oplossing, ik kon toch in de drie maanden dat ik niet rood mocht staan, het geld van het doorlopend krediet aanspreken, zodat ik in ieder geval mijn huur, ziekenfonds etc daarvan kon betalen.
sja, zal wel moeten he had geen keus, dus. ..... daar ging mijn doorlopend krediet op aan andere dingen. ipv waar het bestemd voor was, ... opnemen om 24 uur niet rood te staan, en daarna weer terug storten!!
dus... ook deze optie heb ik gebruikt, (dit in antwoord op een van de hieronder geschreven suggesties)..... maar ook weer door een fout van de postbank, kan ik dit doorlopend krediet niet gebruiken waarvoor het eigenlijk was.
Re: postbank en fouten
Geplaatst: 01 jul 2008 22:54
door VENCO dropje
Maranda, je kunt beter een doorlopend krediet hebben dan structureel geoorloofd roodstaan op je betaalrekening. Als je even 24 uur niet rood wil staan op je betaalrekening om daarna weer rood te gaan staan, dan kun je beter een doorlopend krediet afsluiten. De rente van een doorlopend krediet is altijd beter dan een "rood" rente op je betaalrekening.
Re: postbank en fouten
Geplaatst: 02 jul 2008 09:00
door Peter-O
@ Venco dropje
probeer nu eens niet direct reclame te maken voor je bank.
Nou moe?? ik nóem helemaal geen naam...
jouw bank (helaas erg lastig te achterhalen wat de actuele rentestanden zijn bij deze bank, tenminste als ik de juiste voor me heb).
Het is zelfs zó vaag dat je moet gissen over wélke van de GRATIS banken ik het heb...
Dus je wéét dat er méér banken zijn die GRATIS zijn...
en dat mag ik niet vertellen aan iemand die dat HARD nodig heeft??
Re: postbank en fouten
Geplaatst: 04 jul 2008 10:28
door CB
Geplaatst op 01 Jul 2008 11:48 door Peter-O
--------------------------------------------------------------------------------
@ Maranda,
het is een kléin beginnetje
maar je MOET ergens beginnen voordat het ECHT fout gaat
Inderdaad een goed advies.
Je kunt ook je probleem volledig oplossen. Geef niet meer uit dan je verdient, dan is je probleem met rood staan opgelost en wordt een doorlopend krediet overbodig. Bespaard je het betalen van rente voor het rood staan en de rente voor het doorlopend krediet.
Deze rente kun je dan sparen.
Re: postbank en fouten
Geplaatst: 04 jul 2008 11:31
door maranda
zoals ik al schreef, ging het ook al fout met het doorlopend krediet bij de postbank, dat heb ik hieronder omschreven
ergens een lening of doorlopend krediet krijgen zit er verders voor mij niet in omdat ik 2 verschillende inkomens heb, 65% partnerallimentatie, en 35% wao (100% afgekeurd)
voor de belasting wordt partnerallimentatie wel als inkomen gezien en betaal ik 1/3% over mijn maandbedrag.
als ik een lening of wat dan ook ergens wil afsluiten wordt deze allimentatie NIET als inkomen gezien
over het uitgeven:
enige wat ik extra uitgeef, buiten mijn vaste lasten die iedereen heeft
zijn 1 lot voor de postkodeloterij, en hondenvoer voor mijn viervoeter.
verders leef ik met 2 studerende kinderen, die buiten schooltijden stage moeten lopen, en een klein bijbaantje nog hebben in de tijd die ze nog over hebben, om de 71 euro die ze van de IB groep krijgen aan te kunnen vullen om hun ziekenfonds te betalen, hun eventuele eigen bijdrage te betalen bij ev. dokterbezoek (ook studenten moeten eerst 150 euro eigen bijdrage betalen), en ze houden dan net iets over om 1 keer in de maand een keer met vrienden uit te gaan.
dus alle boodschappen komen op mij neer, deze zijn 80 euro in de maand, waar ik alle boodschappen van moet doen.... dus ergens op besparen??
ben benieuwd .....
Re: postbank en fouten
Geplaatst: 04 jul 2008 11:53
door Jan1
ergens op besparen??
ben benieuwd ..
Het beste is onmiddellijk stoppen met de Postcodeloterij, en verzekerden in Nederland betalen GEEN kosten voor doktersbezoek.
Re: postbank en fouten
Geplaatst: 12 jul 2008 00:49
door leeson
hoe penibel de situatie ook mag zijn, waarom moet je hier de bank de schuld van geven. het is me een volstrekt raadsel waarom je een bank de schuld geeft van je hachelijke situatie.
neem contact met alle bedrijven op die incasseren en laat ze de incassos stopzetten'.
Tegenwoordig mekkert de consument op alles wat in !hun! ogen slecht is. de staat plukt de automobilist> weer een boete voor te hard rijden.
wie rijdt er dan te hard.
mevrouw maranda, regel uw zaken goed en erken uw situatie en probeer nu eens geen gelijk te halen. waarom moet je je gelijk hebben?
succes met alles