LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] apk keuring station dallinga delfzijl

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Dallinga
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2008 09:04

Re: apk keuring station dallinga delfzijl

Ongelezen bericht door Dallinga »

Beste lezers van dit forum,

Tot onze grote spijt hebben wij vernomen dat een klant haar onvrede omtrent onze dienstverlening middels deze site naar buiten heeft gebracht. Hoewel wij het toejuichen dat er consumentenforums zijn waarop men ervaringen kan delen met anderen, blijft het vaak een eenzijdig verhaal. Uitlatingen van mensen worden veelal als waarheid aangenomen, waardoor er geen representatief beeld van de werkelijkheid ontstaat. Naar onze mening is dat bij deze situatie ook het geval. Daarom willen wij graag reageren en onze kant van het verhaal toelichten.

Mevrouw heeft haar Peugeot 205 bij ons ter keuring aangeboden. Tijdens de APK keuring bleek dat het enige afkeurpunt was dat de ruitensproeiers niet werkten. Wij hebben toen gekeken wat het probleem was. De oorzaak van de storing bleek een slechte stekkerverbinding (aansluiting op de pomp) van de ruitensproeierpomp. Wij hebben de ruitensproeierpomp provisorisch aan de praat geholpen om de auto toch voor de APK te kunnen afmelden. Dit hebben we aan mevrouw gemeld en haar geadviseerd om het pompje te vervangen om een goede werking in de toekomst te kunnen garanderen. Hierop heeft mevrouw het pompje bij ons besteld. De diagnose en de (tijdelijke) reparatie hebben wij als service uitgevoerd en zijn nooit kosten in rekening gebracht.

Na binnenkomst van het pompje hebben we mevrouw diverse malen gebeld en heeft mevrouw toegezegd langs te zullen komen voor vervanging van het onderdeel. Mevrouw is echter nooit komen opdagen. Dit zonder enige opgave van reden.

Uiteindelijk hebben we maar de factuur van de door haar bestelde ruitensproeierpomp opgestuurd en op de factuur duidelijk vermeld dat de pomp op werkdagen tussen 8.00 en 16.45 uur af te halen is bij de werkplaats receptie. Dit omdat de werkplaats in het weekend gesloten is. Wel is er in het weekend personeel aanwezig van het autoverhuur bedrijf en de wasstraat. Mevrouw is op zaterdag langsgekomen en heeft gesproken met een medewerkster van de afdeling verhuur. Toch heeft zij geprobeerd het onderdeel in het magazijn te vinden.

Ook heeft mevrouw in het weekend gebeld met het verhaal dat ze een ongeluk had gehad en de auto total-loss was. Echter volgens de gegevens van de RDW rijdt de auto nog gewoon rond en is mevrouw nog steeds eigenaar. Het verhaal van mevrouw is dus aantoonbaar niet waar. We hebben daarom de vordering gehandhaafd.

Een paar dagen later werden we gebeld door de rechtsbijstand verzekering van mevrouw. Dit omdat zij het niet eens was met de rekening van de door haar bestelde pomp. Wij hebben toen uitgelegd hoe de vork in de steel zat. Van de rechtsbijstand verzekering hebben wij niets meer vernomen en nemen derhalve aan dat deze de situatie nu ook begrijpt en verder geen stappen wil ondernemen.

Wij betreuren het dan ook dat mevrouw op deze manier te werk is gegaan, waardoor de betrouwbaarheid van ons bedrijf is geschaad. Daar komt bij dat onze manier van handelen nooit in strijd is geweest met het consumentenrecht of de BOVAG voorwaarden.
Autobedrijf Dallinga keurt jaarlijks ruim 2500 voertuigen. Met zeer veel tevreden klanten.

Met vriendelijke groet,

Autobedrijf Dallinga

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: apk keuring station dallinga delfzijl

Ongelezen bericht door Remster »

Prettig om het verhaal ook van de andere kant te horen.
Dat werpt toch weer een ander licht op de zaak.

Heidi475
Berichten: 12
Lid geworden op: 11 apr 2008 10:42

Re: apk keuring station dallinga delfzijl

Ongelezen bericht door Heidi475 »

Sorry mijn dochter heeft jullie de volgende dag opgebeld om het pompje op te zeggen.
Deze telefooniste zou dit door geven.oen kreeg mijn dochter een rekening weer zitten te bellen Weer die telefooniste [de baas moet het steeds druk hebben...]deze zou weer een aantekening maken.
Echte mijn dochter vertrouwde deze telefooniste niet meer en heeft daarna nog een paar ztten te bellen maar STEEDS die telefooniste weer.Vroeg mijn dochter naar de baas was die er natuurlijk weer niet...
Toen de aanmaning kwam heb ik jullie gebeld Wat kreeg ik te horen Dit was een apart bestelde pompje dus we MOESTEN hem kopen.[baas was er weer niet...]
Toen hebben we hier een stukje geschreven Hier mag je dingen vragen wat we ook deden.
Onze verzekeringagent gebeld en deze vondt het ook echter belachelijk en zou kjijken of das ons kon helpen.
Echter was dit pompje maar 30 euro en de verzekering gaat pas helpen als het bedrag ca 250 euro was.
De goede raad hier heeft ons ook niet geholpen want wij als l;eek wisten NIET WIE ONS KON HELPEN!
Het pompje ligt nu ergens in de schuur omdat jullie ons verplichten om het pompje te kopen.
We hebben betaald en jullie zijn 4 klanten kwijt aan ons.Reken maar dat we bij jullie never nooit meer komen!!

:P Het vreemde was wel toen mijn dochter kwam om te betalen en het pompje meteen mee te nemen dat pompje spoorloos was...

Die maandag daarop zouden jullie onze dochter terug bellen.Mijn dochter heeft toen nog gezegd wanneer jullie konden bellen omdat ze toen ook moest werken en dan niet haar mobiel mag opnemen.Er is toen 1 keer gebeld blijkbaar maar toen was ze aan het werk. Maar alles wat er belde ,toen ze vrij waswaren jullie niet!!
En bellen naar jullie heeft toch geen zin.

Remster
Berichten: 535
Lid geworden op: 04 sep 2005 09:22

Re: apk keuring station dallinga delfzijl

Ongelezen bericht door Remster »

Het schijnt dat in het MKB zo'n 80% van alle klachten veroorzaakt wordt door miscommunicatie (intern en extern) waardoor onjuiste verwachtingspatronen ontstaan.
Dat zal in de autobranche waarschijnlijk niet anders zijn.
In dit specifieke geval lijkt alles daar in ieder geval ook om te draaien.
Leerzaam voor beide partijen lijkt me.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: apk keuring station dallinga delfzijl

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste Heidi,
Toen hebben we hier een stukje geschreven Hier mag je dingen vragen wat we ook deden.
Natuurlijk mogen jullie van alles vragen op dit forum.
Wat echter wel zo fijn is , is als de feiten goed, en zonder verdraaiingen worden weergegeven.

1.jij geeft aan dat je de ruitensproeier zelf hebt gerepareed terwijl Dallinga aangeeft dat zij dit kostenloos voor jouw hebben gedaan, en voor een betere betrouwbaarheid je adviseerden om ook het pompje te vervangen

2. Jij geeft aan dat het pompje spoorloos was, terwijl Dallinga aangeeft dat er in de weekends geen magazijn personeel is om het pompje te pakken, en dat het pompje nooit spoorloos is geweest.

3 Jij vertelt dat je bij telefonisch contact niet verder komt dan de telefoniste, en dat je niet wordt teruggebeld. Iets wat Dallinga in zijn bijdrage niet vermeld, maar zich eigenlijk wel zou moeten aantrekken.

Door feiten zo verdraaid te presenteren wek je de indruk , dat je geen antwoord zoekt, maar alleen een bevestiging dat je zielig bent

Overigens zou ik voor 30 euro altijd een nieuw ruitensproeier pompje hebben gemonteerd. De kosten wegen niet op tegen het ongemak van vieze ruit en een slechte zichtbaarheid, mocht het pompje toch niet helemaal in orde zijn

Gesloten