Meubelsuper
Geplaatst: 03 jul 2008 10:39
Het is een lang verhaal maar hopelijk wel duidelijk. Het komt erop neer dat wij ons als een stel criminelen behandeld voelen door de eigenaar van de Meubelsuper in Duiven. Hier het uitgebreidde verhaal:
Afgelopen zaterdag hebben wij bij de Meubelsuper in Duiven een leuke lederen fauteuil gezien. Prijs gevraagd want die hing er niet aan. Foto gemaakt zodat we hem niet zouden vergeten. Daarna nog een aantal andere meubelzaken bezocht (we zijn ons eerste huis aan het inrichten) ook hier foto's van meubels gemaakt met het prijskaartje erop. Gisteren zijn we naar een aantal zaken terug geweest om het een an ander te bestellen of op te halen. Ook naar de meubelsuper omdat we dat fauteuiltje mooi vonden. Er hing nog steeds geen prijskaart op en wij wisten het niet meer na al die meubels en meubelzaken die we inmiddels hadden gezien. We spreken een verkoper aan. Hij zegt €249,- mag u deze (showmodel) meenemen. Deze zag er nog goed uit maar je weet maar nooit. Dus de verkoper ging voor ons in het magazijn kijken. Daar stond er nog 1 in doos. Die wilden wij dan wel kopen. Afijn we gaan een bon opmaken, zegt die verkoper dat de pin automaat niet werkt. Ik ga naar de winkel ernaast om geld te pinnen en mijn vriendin maakt met de verkoper de bon af. Ik kom terug betaal en we nemen het stoeltje mee. We hebben het stoeltje in de auto liggen en mijn vriendin brengt het karretje terug. In de winkel word ze aangesproken door de eigenaar. Het stoeltje kost eigenlijk €398,- of we even de rest van het bedag willen betalen of de stoel terug anders haalt hij de politie erbij. We hadden namelijk volgens hem kunnen weten dat dit stoeltje €398,- kostte omdat we zaterdag ook al waren geweest. Mijn vriendin laat de bon zien waarop staat 1x lederen fauteuil €249,- en zegt dat we al betaald hebben en dat de stoel al in de auto ligt dus dat we daar eigenlijk niks meer mee te maken hebben. De eigenaar bleef bij zijn standpunt en wilde ons ook niet tegemoet komen (bijvoorbeeld het verschil delen) en stuurde de verkoper naar buiten met de opdracht die stoel terug te halen. We wisten op dat moment even niet wat we moesten doen. We waren allebei verbaasd over deze gang van zaken en de starre en niet klantvriendelijke houding van de eigenaar. Uiteindelijk is de stoel uit onze auto getrokken en naar binnen gebracht waar de stoel heel snel het magazijn in verdween. Hierop konden wij ons geld terug krijgen en daar konden we het mee doen!!
Achteraf gezien hadden wij volgens ons de stoel in de auto kunnen houden en gewoon weg kunnen rijden. We hadden immers de bon waar alles op stond en we hadden betaald. De bon hebben we overigens nog steeds en deze is door ons en de verkoper ondertekend. Wij voelen ons erg slecht behandeld en vinden de eigenaar absoluut niet klantvriendelijk. Wij snappen ook dat hij geld moet verdienen om zijn zaak draaiende te houden, maar dit was een fout van zijn verkoper en niet van ons. Ons zie je in ieder geval niet meer terug bij deze winkel, en wij kunnen ook niemand aanraden om daar te gaan kopen.
De Meubelsuper heeft ook geen hoofdkantoor waar we terecht kunnen met dit probleem aangezien het allemaal franchise winkels zijn.
We zijn benieuwd naar de meingen hierover.
Met vriendelijke groet,
Martine en Frank.
Afgelopen zaterdag hebben wij bij de Meubelsuper in Duiven een leuke lederen fauteuil gezien. Prijs gevraagd want die hing er niet aan. Foto gemaakt zodat we hem niet zouden vergeten. Daarna nog een aantal andere meubelzaken bezocht (we zijn ons eerste huis aan het inrichten) ook hier foto's van meubels gemaakt met het prijskaartje erop. Gisteren zijn we naar een aantal zaken terug geweest om het een an ander te bestellen of op te halen. Ook naar de meubelsuper omdat we dat fauteuiltje mooi vonden. Er hing nog steeds geen prijskaart op en wij wisten het niet meer na al die meubels en meubelzaken die we inmiddels hadden gezien. We spreken een verkoper aan. Hij zegt €249,- mag u deze (showmodel) meenemen. Deze zag er nog goed uit maar je weet maar nooit. Dus de verkoper ging voor ons in het magazijn kijken. Daar stond er nog 1 in doos. Die wilden wij dan wel kopen. Afijn we gaan een bon opmaken, zegt die verkoper dat de pin automaat niet werkt. Ik ga naar de winkel ernaast om geld te pinnen en mijn vriendin maakt met de verkoper de bon af. Ik kom terug betaal en we nemen het stoeltje mee. We hebben het stoeltje in de auto liggen en mijn vriendin brengt het karretje terug. In de winkel word ze aangesproken door de eigenaar. Het stoeltje kost eigenlijk €398,- of we even de rest van het bedag willen betalen of de stoel terug anders haalt hij de politie erbij. We hadden namelijk volgens hem kunnen weten dat dit stoeltje €398,- kostte omdat we zaterdag ook al waren geweest. Mijn vriendin laat de bon zien waarop staat 1x lederen fauteuil €249,- en zegt dat we al betaald hebben en dat de stoel al in de auto ligt dus dat we daar eigenlijk niks meer mee te maken hebben. De eigenaar bleef bij zijn standpunt en wilde ons ook niet tegemoet komen (bijvoorbeeld het verschil delen) en stuurde de verkoper naar buiten met de opdracht die stoel terug te halen. We wisten op dat moment even niet wat we moesten doen. We waren allebei verbaasd over deze gang van zaken en de starre en niet klantvriendelijke houding van de eigenaar. Uiteindelijk is de stoel uit onze auto getrokken en naar binnen gebracht waar de stoel heel snel het magazijn in verdween. Hierop konden wij ons geld terug krijgen en daar konden we het mee doen!!
Achteraf gezien hadden wij volgens ons de stoel in de auto kunnen houden en gewoon weg kunnen rijden. We hadden immers de bon waar alles op stond en we hadden betaald. De bon hebben we overigens nog steeds en deze is door ons en de verkoper ondertekend. Wij voelen ons erg slecht behandeld en vinden de eigenaar absoluut niet klantvriendelijk. Wij snappen ook dat hij geld moet verdienen om zijn zaak draaiende te houden, maar dit was een fout van zijn verkoper en niet van ons. Ons zie je in ieder geval niet meer terug bij deze winkel, en wij kunnen ook niemand aanraden om daar te gaan kopen.
De Meubelsuper heeft ook geen hoofdkantoor waar we terecht kunnen met dit probleem aangezien het allemaal franchise winkels zijn.
We zijn benieuwd naar de meingen hierover.
Met vriendelijke groet,
Martine en Frank.