LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] medehuurster worden
medehuurster worden
Ik wil graag medehuurster worden.Ik woon sinds april 2006 bij mijn moeder in,nadat mijn vader in die tijd is overleden.Voor de gezelligheid,samen de huishouding en administratie.Nu heb ik een aanvraag gedaan om medehuurster te worden,maar die werd afgewezen door de woningbouwvereniging.ik ben zelf 36 jaar en alleenstaand.Ik heb een goede baan en naar mijn idee hebben wij nu een duurzame gemeenschappelijke huishouding.We hebben zelfs een gezamelijke rekening..? Er wordt vaak wel gesproken over dat kind/ouder aflopend is,maar ik hoop dat mijn moeder die nu 71 is nog minimaal 15 jaar blijft leven..(Menig relatie tussen partners loopt tegenwoordig stuk in zo'n tijd en die krijgen wel medehuurder toegewezen.)Wie kan mij helpen,wat te doen??[/b][/i]
Re: medehuurster worden
Lijkt me vreemd dat u niet bij uw moeder kunt wonen, u kunt denk ik daar gewoon intrekken en klaar.
Je kunt er wel gewoon inwonen (of er moeten berpekingen in het huurcontract staan oid) maar er is volgens mij is een termijn van 2 jaar, voordat je offiecieel op papier kunt worden bijgeschreven op het huurcontract. Hierbij is wel van belang dat je dit kunt aantonen bijv. d.m.v. inschrijving gemeente.
Dus hoe lang woon je er al? en hoalang sta je ingeschreven bij de gemeente op het adres?
oja het is toevallig toch geen seniorenwoning?
Dus hoe lang woon je er al? en hoalang sta je ingeschreven bij de gemeente op het adres?
oja het is toevallig toch geen seniorenwoning?
Ik sta sinds april 2006 ingeschreven bij de gemeente op het adres van mijn moeder,sinds die tijd woon ik daar ook.Het is ook geen seniorenwoning,mijn ouders/moeder huren het al sinds de huizen zijn gebouwd(36 jaar).Volgens mij kan ik daar gewoon blijven,en doet de woningvereniging gewoon moeilijk omdat ze deze huizen tegenwoordig in de verkoop doen.Ze willen dus liever niet meer verhuren denk ik....weet iemand wat ik nu moet doen..ik ga denk ik maar contact opnemen met een huurbond of het juridisch loket...
ik werk bij een woningcorporatie en heb medehuurzaken behandeld.
Ja, een ouder-kind relatie is aflopend, ook al verwacht jij van niet, kinderen vliegen uit, 1 kenmerk van een duurzaam gemeenschappelijke huishouding is 'gericht op de toekomst'- ook een belangrijke om rekening mee te houden.
Maar als jij in jouw situatie een andere mening bent toegedaan, en de corporatie verleent jou het medehuurschap niet, kun je het geval voorleggen aan een rechter. Misschien moet je eens een advocaat vragen of die er brood inziet. Het juridisch loket lijkt me niet de juiste partij.
Een rechter geeft een bindende uitspraak, ook de corporatie moet zich hierbij neerleggen.
Ja, een ouder-kind relatie is aflopend, ook al verwacht jij van niet, kinderen vliegen uit, 1 kenmerk van een duurzaam gemeenschappelijke huishouding is 'gericht op de toekomst'- ook een belangrijke om rekening mee te houden.
Maar als jij in jouw situatie een andere mening bent toegedaan, en de corporatie verleent jou het medehuurschap niet, kun je het geval voorleggen aan een rechter. Misschien moet je eens een advocaat vragen of die er brood inziet. Het juridisch loket lijkt me niet de juiste partij.
Een rechter geeft een bindende uitspraak, ook de corporatie moet zich hierbij neerleggen.
Kijk hier eens:
http://www.rechtswinkelamsterdam.nl/ind ... &Itemid=34
http://wetwegwijzer.bibliotheek.nl/docs/36.htm
Google eens op medehuurder+kind
Vladja[/url]
http://www.rechtswinkelamsterdam.nl/ind ... &Itemid=34
http://wetwegwijzer.bibliotheek.nl/docs/36.htm
Google eens op medehuurder+kind
Vladja[/url]
ik heb contact gehad met het juridisch loket...zij zeggen dat ik nog 1x een brief moet schrijven naar de woningbouwvereniging met hierin het verzoek om medehuurster te worden.mochten ze het weer afwijzen dat ik dan naar de rechter ga...Ik heb op zich goede redenen dat ik het wel kan worden.ik woon er al ruim 2 jaar.ik sta ingeschreven.we hebben een duurzame gezamelijke huishouding en rekening,enz.Maandag neem ik nog contact op met de woonbond en kijken wat zij zeggen..Heeft iemand nog tips??
-
Ook ik ben bij mijn vriend ingetrokken en kreeg van de woningbouwverening Talis te horen dat ik eerst 2 jaar bij hem gewoond moet hebben voordat ze mij als medehuurder accepteren.
Jacq
Jacq
Dan zeg je toch dat je er al 2 jaar woont.....