Pagina 1 van 1

Niet aanmelden Tele2 door te late opzegging vorige bewoner

Geplaatst: 07 jul 2008 11:49
door e-maxxx
Beste Forummers,

Omdat de vorige bewoner van mijn adres zijn abbo van Tele2 niet optijd heeft opgezegd is het voor mij nog steeds niet mogelijk om een nieuw abbo bij Tele2 te krijgen.
Bij Tele2 zeggen ze: Het signaal moet er eerst af alvorens je kan aanvragen. De aanvraag duurt vervolgens een maand.

Ik zit al vanaf 1 juni in mijn nieuwe huis en kan pas aanvragen op 23 july.#$#@@ Zodat ik pas vanaf eind augustus gebruik kan gaan maken van internet en telefoon!

Dit is toch te belachelijk voor woorden.?

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben en die dit opgelost hebben?
Ik wil juist graag het Tele2 abbo omdat het 15 euro kost (aanbieding) voor het 1e half jaar en de snelheid tot 20mb is. Contractovername was ook mogelijk, maar dan kon ik geen gebruik maken van de aanbieding.

Help?

Re: Niet aanmelden Tele2 door te late opzegging vorige bewoner

Geplaatst: 07 jul 2008 12:47
door TdeHond
Afzien van Tele2 en naar kabelprovider verhuizen.

Tele 2 lijkt niet geïnteresseerd te zijn in nieuwe klanten en geeft blijk van een slechte service voordat u zelfs klant bent.

Re: Niet aanmelden Tele2 door te late opzegging vorige bewoner

Geplaatst: 22 jul 2008 23:19
door H van Wingaarden
Dit probleem hoeft niet aan de late afmelding van de vorige bewoner te liggen. Tele2 en de andere telefoonmaatschappijen zijn hier zelf ook schuldig aan. Ik ben zelf 3 maanden bezig geweest om tele2 ertoe te zetten mijn verhuizing te voltooien. Tele2 kreeg het niet voor elkaar op mijn nieuwe adres. Toen heb ik Tele2 schriftelijk opgezegd. Ook dat is blijkbaar misgegaan door Tele2. Het abonnement is buiten mijn weten om nog 3 maanden doorgelopen op mijn oude adres. Ook rekeningen zijn hierheen gestuurd. Al die tijd bleef de lijn bezet en is er geen nieuwe aansluiting mogelijk. Uiteindelijk ben ik er pas nadat een incassobureau is ingeschakeld achtergekomen dat het abonnement doorliep. Bij navraag bij Tele2 bleek dat het nog gekker was, ze hebben mij buiten mijn weten om naar een ander niet bestaand adres verhuisd. Ook hier gingen de rekeningen heen. En hier werd dus blijkbaar ook een lijn bezet.
Ik kan maar een zinnig ding zeggen over Tele2: opzeggen en nooit meer aan beginnen.

Re: Niet aanmelden Tele2 door te late opzegging vorige bewoner

Geplaatst: 24 jul 2008 16:25
door D1RK
Als de lijn niet tijdig word vrijgeven de telecom waakhond OPTA mailen en die zorgen er voor dat U binnen 14 dagen wel is aangesloten,
helaas komt dit wel vaker voor dat ze te laat vrijgeven.

Re: Niet aanmelden Tele2 door te late opzegging vorige bewoner

Geplaatst: 25 jul 2008 08:26
door TdeHond
Quote consuwijzer.nl
De toezichthouders en ConsuWijzer bemiddelen niet in individuele zaken. Ook kunnen wij u niet berichten of uw melding uitmondt in een concrete actie van een toezichthouder en kunnen wij geen uitspraken doen over lopende of op te starten onderzoeken.

Wij vertrouwen erop uw bericht hiermee beantwoord te hebben. Mocht u naar enz.
Als de lijn niet tijdig word vrijgeven de telecom waakhond OPTA mailen en die zorgen er voor dat U binnen 14 dagen wel is aangesloten,
Wel graag juiste info verstrekken!

Re: Niet aanmelden Tele2 door te late opzegging vorige bewoner

Geplaatst: 25 jul 2008 19:55
door D1RK
Na deze standaard antwoord word deze wel meestal doorgezonden,
en ze willen niet teveel klachten bij deze Opta,
en dat helpt dus wel...
Officieel doen ze dus niets tenzij er teveel zouden komen,
en omdat ze naast U ook de provider dit melden dat er een klacht kwam...
daarom werkte het in de praktijk vaak wel!

Dit doen ze om onterechte klachten te filteren want ze mogen aantonen dat ik onzin vertelde en er geen klacht zou zijn!

Re: Niet aanmelden Tele2 door te late opzegging vorige bewoner

Geplaatst: 25 jul 2008 21:12
door TdeHond
Het wordt wel doorgezonden naar Opta, maar uw persoonlijke probleem wordt niet door hen opgelost. Zij bemiddelen niet in b.v. het vrijgeven van de lijn.

Re: Niet aanmelden Tele2 door te late opzegging vorige bewoner

Geplaatst: 23 sep 2008 21:28
door Terminator
Er wordt vrij weinig rekening gehouden met het feit dat een provider, in dat geval wordt dan Tele2 genoemd, niet zomaar een signaal kan leveren als er nog een signaal of telefoonnummer op de aansluiting staat.

Tele2 (en alle andere ADSL leveranciers) zijn afhankelijk van de KPN en als er aangegeven wordt dat er nog een signaal of telefoonnummer op de aansluiting staat is de desbetreffende provider ook met de handen gebonden.

Met een bewijs van "enige bewoner" dus een huur-, koopcontract of bewijs van inschrijving kan je wel aantonen dat jij de rechthebbende van die aansluiting bent, echter zelfs dan kan een dergelijke oplevering nog falen of niet geaccepteerd worden.

Re: Niet aanmelden Tele2 door te late opzegging vorige bewoner

Geplaatst: 24 sep 2008 11:07
door TdeHond
Quote Consuwijzer:
KPN is eigenaar van de telefoonlijnen. KPN moet er dan ook voor zorgen dat uw nieuwe provider uw DSL of ADSL-aansluiting over kan nemen. Uw nieuwe provider regelt dit met KPN. U hoeft daar zelf niets voor te doen. KPN moet zorgen dat uw nieuwe aanbieder de overstap binnen 24 uur kan regelen.