Mediamarkt Amsterdam - Zwijgen ipv Service
Geplaatst: 07 jul 2008 21:21
In Februari heb ik een PC met waterkoeling bij de mediamarkt gekocht (1300 Euro). Eind mei is de waterkoeler kapot gegaan bij de processor en is er grote schade aan de PC onstaan. We hebben de computer toen ter reparatie aangeboden en begin juni hebben we een brief ontvangen dat deze reparatie niet onder de garantie valt van de Mediamarkt. Toen ik de service center hierover om verduidelijking vroeg is mij verteld dat "externe factoren" niet onder de garantie vallen (punt 12) van de garantie bepalingen die ik ergens op de mediamarkt site kon vinden.. Verder uitleg kon en wou men mij niet geven.
Op 9 juni heb ik via de Mediamarkt Amsterdam via hun "service" website enkele vragen gesteld mbt tot de bovengenoemde reparatie.
Dezelfde dag kreeg ik bevestiging van twee! medewerkers dat zij er meteen aan zouden gaan werken. Op 26 Juni heb ik beide dames gevraagd om mij een indicatie te geven hoe lang zij nog nodig hebben om een antwoord te leveren. Tot op heden heb ik geen reactie mogen ontvangen.
Op 30 juni heb ik een tweede e-mail verstuurd via de website om te vragen om uitleg. Weer geen antwoord.
Op 4 juli heb ik via:
1. de contact pagina en info e-mail adres van de media-saturn groep (moeder bedrijf mediamarkt),
2. Beide dames die mijn vraag zouden behandelen
Wederom een verzoek verstuurd tot beantwoorden van mijn vragen en uitleg waarom de Mediamarkt Amsterdam me geen antwoord wil geven.
Middels de ontvangsbevestiging weet ik dat de e-mail is gelezen maar nog steeds geen antwoord, alhoewel ik om bevestiging van mijn schrijven heb gevraagd.
Nu heb ik twee vragen:
1. Wat kan ik verder ondernemen om de Mediamarkt te dwingen om mij op z'n minst uit te leggen waar zij op baseren dat de reparatie niet onder de garantie valt? Ik werk tans in het buitenland en kan en wil dus niet uren aan de telefoon hangen met een service desk medewerker die me alleen verteld dat het klopt dat het niet onder de garantie valt omdat dat ook zo op haar computer scherm staat. Met iemand anders in contact komen is blijkbaar geen optie. Maar wat dan wel?
2. Hebben andere mensen problemen gehad met de waterkoeling (gigabyte galaxy) die in de Packard Bell X1200 is ingebouwd? Als ik de mediamarkt niet kan overtuigen de computer te repareren moet ik beslissen of ik zelf de 835 euro betaal. Maar hoe groot is de kans op herhaling? Op internet heb ik meerdere verhalen gevonden van perspex koelblokken die lek zijn geraakt als gevolg van temperatuur verschillen. Tevens heb ik begrepen dat als de externe koeler van aluminium is gemaakt en de CPU koelblok van koper is gemaakt dit kan leiden tot corrosie (als gevolg van redox reacties). Op:
http://www.xtremesystems.org/forums/sho ... p?t=114053
heb ik zelfs gelezen dat iemand 3 van deze kits heeft ingebouwd en dat alle 3 lek zijn gegaan!!!
Graag jullie advies!
[/url]
Op 9 juni heb ik via de Mediamarkt Amsterdam via hun "service" website enkele vragen gesteld mbt tot de bovengenoemde reparatie.
Dezelfde dag kreeg ik bevestiging van twee! medewerkers dat zij er meteen aan zouden gaan werken. Op 26 Juni heb ik beide dames gevraagd om mij een indicatie te geven hoe lang zij nog nodig hebben om een antwoord te leveren. Tot op heden heb ik geen reactie mogen ontvangen.
Op 30 juni heb ik een tweede e-mail verstuurd via de website om te vragen om uitleg. Weer geen antwoord.
Op 4 juli heb ik via:
1. de contact pagina en info e-mail adres van de media-saturn groep (moeder bedrijf mediamarkt),
2. Beide dames die mijn vraag zouden behandelen
Wederom een verzoek verstuurd tot beantwoorden van mijn vragen en uitleg waarom de Mediamarkt Amsterdam me geen antwoord wil geven.
Middels de ontvangsbevestiging weet ik dat de e-mail is gelezen maar nog steeds geen antwoord, alhoewel ik om bevestiging van mijn schrijven heb gevraagd.
Nu heb ik twee vragen:
1. Wat kan ik verder ondernemen om de Mediamarkt te dwingen om mij op z'n minst uit te leggen waar zij op baseren dat de reparatie niet onder de garantie valt? Ik werk tans in het buitenland en kan en wil dus niet uren aan de telefoon hangen met een service desk medewerker die me alleen verteld dat het klopt dat het niet onder de garantie valt omdat dat ook zo op haar computer scherm staat. Met iemand anders in contact komen is blijkbaar geen optie. Maar wat dan wel?
2. Hebben andere mensen problemen gehad met de waterkoeling (gigabyte galaxy) die in de Packard Bell X1200 is ingebouwd? Als ik de mediamarkt niet kan overtuigen de computer te repareren moet ik beslissen of ik zelf de 835 euro betaal. Maar hoe groot is de kans op herhaling? Op internet heb ik meerdere verhalen gevonden van perspex koelblokken die lek zijn geraakt als gevolg van temperatuur verschillen. Tevens heb ik begrepen dat als de externe koeler van aluminium is gemaakt en de CPU koelblok van koper is gemaakt dit kan leiden tot corrosie (als gevolg van redox reacties). Op:
http://www.xtremesystems.org/forums/sho ... p?t=114053
heb ik zelfs gelezen dat iemand 3 van deze kits heeft ingebouwd en dat alle 3 lek zijn gegaan!!!
Graag jullie advies!
[/url]