LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Forum met ervaringen en klachten OnsBrabantNet

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
Tobo01

Forum met ervaringen en klachten OnsBrabantNet

Ongelezen bericht door Tobo01 »

Vanwege de ervaringen met OnsBrabantNet heb ik een forum opgericht waar men terecht kan met ervaringen en klachten over OnsBrabantNet.

http://onsbrabantnetniet.messageboard.nl

Het blijkt dat OBN overal dezelfde tactiek toepast. Zeggen dat men 50% van de beschikbare aansluitingen moet halen. Aan het ein de wordt dan telkens de inschrijvingstermijn verlengd. Vervolgens gaat men aan de slag, en weet men geen enkele planning waar te maken.

Ook de beloofde snelle service is niet waar. Heb je problemen op vrijdagmiddag, dan worden deze gewoon naar de maandag toegeschoven.

Op dit board gaan we ook antwoorden proberen te geven over geschikte hardware voor een dergelijk snel netwerk. Als het allemaal klaar is dan is het wel leuk om 100 Mb up/download te hebben.

Groeten,

Ton Bogers

Jan Teepe

Re: Forum met ervaringen en klachten OnsBrabantNet

Ongelezen bericht door Jan Teepe »

Het bljkt, dat de geleverde apparatuur van OBN nogal storingsgevoelig is. Na het doorslaan van een stop bleek de voeding van het modem defect. Normaliter zou dit niet zo'n groot probleem hoeven te zijn. Ware het niet, dat OBN niet over juiste servicepoints blijkt te beschikken. De klachtenservice niet communiceert met de klantenservice. De medewerkers bij de klantenservice hun positie niet kennen en niet communicatief vaardig zijn. En er schijnbaar geen functionerende managementlijnen bij OBN zijn. Dit alles met het gevolg, dat wij alleen door het uitvallen van een sympele trafo nu al 13 dagen zonder tv ontvangst zitten. Voor ons een wanprestatie van OBN en reden om ons niet langer gebonden te voelen aan de minimale contractduur van 1 jaar met OBN. Ons Brabant Net. Echt niet van ons. Houdt het maar voor uzelf.

Martens77

Ongelezen bericht door Martens77 »

Helaas, de horror is bewaarheid geworden. Spijt spijt spijt dat ik bij UPC weg ben gegaan.....

Omdat er een boel bij komt kijken een verkoper in huis gehaald en alles doorgesproken. Er kan een boel fout gaan, dus proberen te voorkomen als het kan... Omdat het gehele huis van coax is voorzien die specifiek doorgesproken met de verkoper: geen probleem meneer. Kan ik ook opnemen en dergelijk ja meneer.

Goed en wel de boel ondertekend en hoppa. Helaas.......

Er blijkt een utp bekabeling noodzakelijk te zijn..... Dit diverse malen doorgesproken maar opeens zijn ze bikkelhard; alles wat die verkoper heeft besproken had moeten worden opgeschreven. Zo niet; pech voor u meneer. Schaft u maar een powerline systeem aan.......
Oja, waar blijft die opnamebox? Nee meneer die moet u erbij kopen ; 150 euro....... Ook hier weer; had alles van de verkoper maar opgeschreven. Zo niet, vette pech.

Enfin, dan maar die powerline adapters aanschaffen. Meteen flinke jongens zodat er meer dan genoeg bandbreedte voorhanden is.
Resultaat; het beeld blijft gewoon hangen. Niet soms, nee erg vaak ( om de 10 minuten). Opnieuw gebeld met de jongens van onsbrabantnet. Ja meneer het signaal naar uw aminobox is zwak, terwijl wij een sterk signaal geven. O u heeft powerline?, tsja, dat is niet onze verantwoordelijkheid meneer. ?????? Nu opeens niet meer ? Hallo geachte helpdesk, wat zal ik dan doen met die powerlineadapters die we op uw advies hebben moeten kopen, soep van trekken????

Daarna wordt je gewoon afgekapt en komt er alleen de standaard zin uit; de binnenbekabeling is UW verantwoordelijkheid.........

Sorry hoor, voor mij nooit geen onsbrabantnet meer. Lijkt me een gevalletje te veel hooi op de vork/ laten we kijken hoe we snel geld kunnen maken........

Schaam me dood dat ze in Eindhoven zitten, zulke prutsers horen niet thuis in techcity numero uno. Schande.......

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

Maar... gewoon lezen ipv een verkoopgrage verkoper aanspreken is blijkbaar kei-moeilijk daar in Eindhoven. En een beetje info via Google is ook niet zo moeilijk. Ook weet iedereen dat de provider tot en met de modem levert. Daarna begint je eigen netwerk en ja.. "eigen" betekent dat je er zelf verantwoordelijk voor bent. Werkt er iets niet goed, kun je de provider om advies vragen, je kunt niet van ze verlangen dat ze jouw probleem komen oplossen.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Prolix schreef:Maar... gewoon lezen ipv een verkoopgrage verkoper aanspreken is blijkbaar kei-moeilijk daar in Eindhoven. En een beetje info via Google is ook niet zo moeilijk. Ook weet iedereen dat de provider tot en met de modem levert. Daarna begint je eigen netwerk en ja.. "eigen" betekent dat je er zelf verantwoordelijk voor bent. Werkt er iets niet goed, kun je de provider om advies vragen, je kunt niet van ze verlangen dat ze jouw probleem komen oplossen.
De verkoper neemt de situatie op incl de aanwezige bekabeling, indien die brave borst zegt dat alles oke is moet je dat ontkennen?.

Tot aan de modem levert ?, onjuist OBN trekt ook een kabel door de kruipruimte tot aan het afnamepunt, voorstaande wel voor de handtekening zetten over een te komen en papier zetten.
OBN is een kwakkend bedrijf dat zich zelfs in Midden Limburg op de markt stort :mrgreen:

Prolix

Ongelezen bericht door Prolix »

Ik trek je bewering in twee en laat zien dat je weer totale onzin uitkraamt. Waarom jij nog steeds geen ban hebt hier begrijp ik niet, maar goed.
Har06 schreef: De verkoper neemt de situatie op incl de aanwezige bekabeling, indien die brave borst zegt dat alles oke is moet je dat ontkennen?
Idd, je weet dat jouw situatie anders is als die van je buren en van de mensen drie straten verder. En toch komt die verkoper met hetzelfde contract. En er staat NIETS over jouw specifieke situatie en wat de man heeft gedaan. Zou eigenlijk wel moeten, maar dan kun je minder verkopen.
Har06 schreef:Tot aan de modem levert ?,
Jaja, een modulator/demodulator. Da's zo'n apparaat dat aan het kabeltje van de provider "hangt". Het "afnamepunt" want vanaf daar kun jij je eigen netwerk beginnen
Har06 schreef:onjuist OBN trekt ook een kabel door de kruipruimte tot aan het afnamepunt,
Tja, dat zei ik net, maar jij vond van niet en daarom zeg je hetzelfde?
Har06 schreef:voorstaande wel voor de handtekening zetten over een te komen en papier zetten.
OBN is een kwakkend bedrijf dat zich zelfs in Midden Limburg op de markt stort :mrgreen:
Dit is niet in het nederlands geschreven, ikke nie begrijp nie

liveandlearn

Ongelezen bericht door liveandlearn »

Ik heb een overeenkomst met onsbrabantnet gehad (nou ja dacht ik). Deze heb ik netje schriftelijk opgezegd en zowel aangetekend als reguliere post verstuurd naar onsbrabantnet. Nu beweren ze die nooit gehad te hebben en dat ik nog steeds klant van hun ben. Ik heb nu allang KPN alles in 1. Maar ze blijven facturen sturen. Een helpdesk van niets de eerste lijns weten geen zak en mogen niets. Ook noteren ze niet want van de afgelopen 12 maanden zijn van de meer dan 20 gesprekken slechts 3 notities terug te vinden. Ik wil van ze af en er zelf nooit meer iets mee te maken hebben. Ik heb ondertussen al bijna 10 mensen laten overstappen van onsbrabantnet. Wat een zo'n slecht bedrijf met zo'n slechte service wens je niemand toe.
Hoe kom ik van deze "oplichters af?"

Ze kunnen niet eens een rechtsgeldige overeenkomst overleggen. Behalve die van mijn internetverbinding die ik inderdaad gehad heb. Maar niks van een alles in 1 pakket

Gesloten