Na 6 weken pas mededeling ´babykamer niet leverbaar´
Geplaatst: 10 jul 2008 22:43
Eind mei hebben wij een babykamer (ledikant en commode) besteld en een aantal andere artikelen voor de baby-uitzet. Aankomende zaterdag is deze bestelling precies zes weken geleden. Daarom heb ik afgelopen maandag geïnformeerd of de babykamer wellicht al was gearriveerd. Deze was nog niet binnen, maar ze zouden er achteraan bellen. Vandaag kreeg mijn man de winkelier aan de lijn met de mededeling dat de fabrikant niet meer bestaat en de kamer dus niet geleverd kan worden! Wij begrijpen er helemaal niets van dat wij dit pas na 6 weken te horen krijgen ! Normaalgesproken moet dit toch veel eerder bekend worden bij de winkelier ? Bijvoorbeeld als de orderbevestiging uitblijft? Ik heb sterk de indruk dat de verkoper pas deze week is gaan informeren (na mijn telefoontje).
De verkoper stelde voor om ons het showroommodel te verkopen met een korting. Echter, ik heb dit showroommodel destijds goed bekeken en er waren wel een aantal schoonheidsfoutjes zichtbaar. Daarom hebben wij juist besloten om de babykamer nieuw te bestellen. Het bedrag dat de verkoper voor het showroommodel vraagt is mij absoluut te hoog om de volgende redenen:
A. Het meubilair vertoont gebreken (met name de afwerking / lakwerk)
B. Ik word min of meer gedwongen om tot deze aankoop over te gaan omdat er onvoldoende tijd is om een nieuwe, andere kamer te bestellen.
Daar komt nog bij dat we de gehele bestelling al hebben betaald ! Er gold op de dag van de bestelling namelijk 20% korting op het gehele assortiment, wel diende er dan direct betaald te worden. Hiermee zijn wij akkoord gegaan maar dan verwacht ik wel dat de verkoper zijn afspraken netjes nakomt en indien hij dit niet kan mij hier tijdig over informeert en niet pas na zes weken ! Ondertussen staat het geld wel 6 weken lang op zijn bankrekening (dit betekent rentederving voor mij). Ik vertrouw de verkoper ergens niet meer en heb de indruk dat hij alsnog het showroommodel aan mij wil slijten.
Hetgeen ik nu wil is het volgende:
• Is de prijs voor het showroommodel na onderhandeling mij nog steeds te hoog, dan wil ik de gehele koop ontbinden (ook de overige artikelen).
• Het showroommodel accepteren voor een flink lagere prijs dan de verkoper voorstelt.
A. Omdat er sprake is van schoonheidsfouten.
B. Omdat ik niet tijdig ben geïnformeerd en wil dat de verkoper mij op zijn minst een flink eind financieel tegemoet komt, ik heb immers al betaald.
Wat is jullie advies en wat zijn mijn rechten ? Mag ik de gehele koop ontbinden omdat ik niet tijdig ben geïnformeerd? Ik heb de verkoper zelf nog niet gesproken en neem morgen telefonisch contact met hem op.
Ik hoop daarvóór nog wat adviezen van jullie te ontvangen. Alvast hartelijk bedankt !!!
De verkoper stelde voor om ons het showroommodel te verkopen met een korting. Echter, ik heb dit showroommodel destijds goed bekeken en er waren wel een aantal schoonheidsfoutjes zichtbaar. Daarom hebben wij juist besloten om de babykamer nieuw te bestellen. Het bedrag dat de verkoper voor het showroommodel vraagt is mij absoluut te hoog om de volgende redenen:
A. Het meubilair vertoont gebreken (met name de afwerking / lakwerk)
B. Ik word min of meer gedwongen om tot deze aankoop over te gaan omdat er onvoldoende tijd is om een nieuwe, andere kamer te bestellen.
Daar komt nog bij dat we de gehele bestelling al hebben betaald ! Er gold op de dag van de bestelling namelijk 20% korting op het gehele assortiment, wel diende er dan direct betaald te worden. Hiermee zijn wij akkoord gegaan maar dan verwacht ik wel dat de verkoper zijn afspraken netjes nakomt en indien hij dit niet kan mij hier tijdig over informeert en niet pas na zes weken ! Ondertussen staat het geld wel 6 weken lang op zijn bankrekening (dit betekent rentederving voor mij). Ik vertrouw de verkoper ergens niet meer en heb de indruk dat hij alsnog het showroommodel aan mij wil slijten.
Hetgeen ik nu wil is het volgende:
• Is de prijs voor het showroommodel na onderhandeling mij nog steeds te hoog, dan wil ik de gehele koop ontbinden (ook de overige artikelen).
• Het showroommodel accepteren voor een flink lagere prijs dan de verkoper voorstelt.
A. Omdat er sprake is van schoonheidsfouten.
B. Omdat ik niet tijdig ben geïnformeerd en wil dat de verkoper mij op zijn minst een flink eind financieel tegemoet komt, ik heb immers al betaald.
Wat is jullie advies en wat zijn mijn rechten ? Mag ik de gehele koop ontbinden omdat ik niet tijdig ben geïnformeerd? Ik heb de verkoper zelf nog niet gesproken en neem morgen telefonisch contact met hem op.
Ik hoop daarvóór nog wat adviezen van jullie te ontvangen. Alvast hartelijk bedankt !!!