Pagina 1 van 2

Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 13 jul 2008 12:04
door ridder80
Hij is helaas kapot, ik heb een vraag wat is het nummer van dat merk, ik kan er toaal niks over vinden in de handleideng en op internet?
wie kan mij helpen?
mvg elwin

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 13 jul 2008 12:19
door Remster
Denk dat je het beste even contact op kunt nemen met het bedrijf waar je 'm hebt gekocht. Ook ivm. een eventuele garantieclaim.
Als de schade buiten de garantie valt kun je je afvragen of de reparatiekosten nog afwegen tegen de aanschafprijs. Een merk als Marquant maakt in principe gewoon 'wegwerpapparatuur'.

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 13 jul 2008 12:20
door gravedigger
Ik heb destijds een wereldontvangertje van dat merk gekregen. Importeut was toentertijd Yoko in Halfweg. Probeer eens
Tel: +31(0)20-4978148

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 26 jul 2008 13:26
door seagoing racer2
Probeer eerst maar je DVD ´s die je hebt uitgeleend aan de chauffeur van de minister terug te krijgen, dan kun je het appaaraat uitproberen.

Gebruik dan je diploma om het apparaat te beveiligen. Je hebt toch de eerstkomende 4 jaar niks te doen ....

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 26 jul 2008 23:33
door BBCS
Importeut was toentertijd Yoko in Halfweg.
Zegt genoeg.

Neem je verlies en vergeet het gewoon.

Koop gewoon een nieuwe.


Ik weet het, het is een botte reactie, maar je moet niet denken dat alle merken te repareren zijn.

Er zijn merken die als ze kapot gaan dat er geen reparatieonderdelen voor te verkrijgen zijn en er zijn ook merken die hun producten als die kapot gaan NIET repareren.

Yoko was zo'n merk.

Dus:

Ga uithuilen, neem je verlies en koop gewoon een nieuwe.
Iets anders zit er toch niet op.

Dit valt gewoon onder de categorie wegwerpproducten.

Die zijn niet te repareren, gaan ze kapot, dan gooi je ze weg en koop je een nieuwe.

(begin spotmodus).

Alleen schijnen sommige mensen dat tegenwoordig moeilijk te kunnen begrijpen. (einde spotmodus).

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 27 jul 2008 08:46
door gravedigger
BBCS
Om deze totale off-topic reactie heeft TS niet gevraagd. Je geeft er steeds meer blijk van, vroeger op school geen begrijpend Nederlands te hebben geleerd. Er ia alleen gevraagd om een nummer. Meer NIET!!

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 27 jul 2008 08:57
door Guardian72
@ TS:
Als ik google op Marquant - komt deze website als eerste tevoorschijn:
http://www.allied-electronics.nl/project3/index.html

Mischien is dit de juiste?

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 27 jul 2008 09:22
door BBCS
BBCS
Om deze totale off-topic reactie heeft TS niet gevraagd. Je geeft er steeds meer blijk van, vroeger op school geen begrijpend Nederlands te hebben geleerd. Er ia alleen gevraagd om een nummer. Meer NIET!!
Hmmm, volgens mij vindt jij het normaal dat zelfs wegwerpproducten gerepareerd moet kunnen worden en als dat niet kan dat de verkopende partij aangepakt moet worden.

Sommige producten kunnen niet gerepareerd worden, en daarom moet je niet de onderste steen boven halen om het product toch gerepareerd te krijgen.

Vandaar mijn reactie.

Dus:

Bij sommige merken moet je niet de onderste steen boven krijgen om het product toch gerepareerd te krijgen.
Als het product kapot is, gooi je die weg en je koopt een nieuwe.
Dat is dus de eigenschap van wegwerpproducten.

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 27 jul 2008 23:25
door Big-V
Bij sommige merken moet je niet de onderste steen boven krijgen om het product toch gerepareerd te krijgen.
Als het product kapot is, gooi je die weg en je koopt een nieuwe.
Dat is dus de eigenschap van wegwerpproducten.
Een portable DVD-speler is geen wegwerpproduct.

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 27 jul 2008 23:38
door BBCS
Een portable DVD-speler is geen wegwerpproduct.
Bij sommige merken wel.

Als jij een portable DVD-speler van het merk Yoko gaat kopen en die gaat kapot, dan doe je geen moeite om die portable DVD-speler gerepareerd te krijgen, maar die gooi je dan weg en je koopt een nieuwe.

Merken zoals Yoko die zijn niet te repareren, maar die gooi je weg als ze kapot gaan.

En producten van merken die niet te repareren zijn, vallen onder de noemer wegwerpproducten.

TV's van Yoko precies hetzelfde.

Die zijn niet te repareren.

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 27 jul 2008 23:40
door Big-V
Merken zoals Yoko die zijn niet te repareren, maar die gooi je weg als ze kapot gaan.

En producten van merken die niet te repareren zijn, vallen onder de noemer wegwerpproducten.
Als iets niet onder garantie gerepareerd kan worden, dient het te worden vervangen door een vergelijkbaar product.

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 28 jul 2008 00:08
door BBCS
Als iets niet onder garantie gerepareerd kan worden, dient het te worden vervangen door een vergelijkbaar product.
Niet bij de merken zoals Yoko.

Ik weet wat je bedoeld, maar in de praktijk gaat dat niet op.

Er zijn merken die producten zo goedkoop op de markt zetten, dat ze én bijna geen garantie hebben én niet gerepareerd kunnen worden.

Dus als ze kapot gaan gooi je ze weg en koop je gewoon een nieuw product.


Er zit een groot verschil in je rechten kennen en je rechten krijgen.
En bij dergelijke merken krijg je je recht gewoon niet.
En de winkels waar je dergelijke merken koopt ook niet.

Dat die merken zo goedkoop zijn moet toch ergens vandaan komen.

Je moet wel heel stom en dom zijn om dat niet te kunnen begrijpen.

Stel voor dat zo'n speler bij de meeste €100,- kost en zo'n goedkoop merk kost dan €25,-
Dan weet je dat je niet diezelfde kwaliteit van dat goedkope zooi kunt verwachten als van die dure spelers.

Nogmaals:
Je moet wel heel stom en dom zijn om dat niet te kunnen begrijpen.

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 28 jul 2008 00:29
door alfatrion
Als niet krijgt waar je recht op heb dan speek je rechtsbijstand verzekering aan en die sleept dat de winkelier voor de rechter. Iets zegt mij dat het niet erg lucratief is om het op een rechtzaak aan te laten komen waarvan je bij voorbaat al weet dat je die gaat verliezen.

De hoogte van de aankoopprijs is niet doorslaggevend voor de vraag of iets van kwaliteit is. Bij een merk als Philips betaal je voor het merk.

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 28 jul 2008 00:41
door BBCS
Dat je ook voor het merk betaald bij sommige merken snap ik ook wel.

Maar daar gaat het niet om.

Tevaak hoor je dat het niks uitmaakt wat de prijs is, maar dat je van een product hetzelfde mag verwachten ongeacht de aanschafprijs, type, merk, enz.

Dus in de praktijk betekent dat, dat je van een Yoko TV hetzelfde kunt verwachten als van een Sony TV.

Hetzelfde geldt ook voor die draagbare DVD-spelers.

En dat is dus niet waar.

Van een Yoko DVD speler mag je niet hetzelfde verwachten als die van een Sony.

En een Sony DVD speler is bijvoorbeeld wel te repareren en een Yoko niet.

En daar gaat het om.

Als een DVD-speler van Sony kapot gaat, laat je die repareren.
Als een DVD-speler van Yoko kapot gaat, laat je die niet repareren (heeft ook geen zin, omdat die niet te repareren zijn) en koop je gewoon een nieuwe.

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 28 jul 2008 00:51
door BBCS
Als niet krijgt waar je recht op heb dan speek je rechtsbijstand verzekering aan en die sleept dat de winkelier voor de rechter. Iets zegt mij dat het niet er lucratief is om het op een rechtzaak aan te laten komen waarvan je bij voorbaat al weet dat je die gaat verliezen.
Kijk, daar wordt ik dus zo kwaad om.

Wie zeurt er om troep?

Wie zeuren dat de kwaliteitsproducten TE DUUR ZIJN????

Als jij als consument zo nodig een Yoko wilt kopen omdat de andere merken VEEL TE DUUR ZIJN, moet je niet zeuren als die producten kapot gaan.

Wel voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten, maar niet de kosten ervan willen betalen.

Ik noem dat muggezifterij.

Als mensen zo nodig goedkope troep willen kopen, moeten ze zelf weten, maar dan moeten ze niet komen te klagen en te zeuren dat de kwaliteit bagger is.

Europa wilt graag dat de fabrikanten en de winkelieren duurzame kwaliteitsproducten gaan leveren.

Maar de consumenten willen dat niet, omdat die producten in hun ogen veel te duur zijn.

Dus wordt de winkelier maar afgestraft omdat hij datgene levert waar de consument om vraagt, of nog beter stampvoetend eist.

Als jij als consument wilt dat je duurzame kwaliteitsproducten koopt, laat dan die goedkope zooimerken links liggen en koop dan ook bij die winkels die kwaliteit leveren en geen zooi.

Wat er nu gebeurd heet marktwerking:
De consument krijgt waar hij om vraagt.

Vraag je om zooi, dan krijg je ook zooi.
Vraag je om kwaliteit, dan krijg je ook kwaliteit.

Maar ga geen zooi kopen en dan kwaliteit verwachten.
De hoogte van de aankoopprijs is niet doorslaggevend voor de vraag of iets van kwaliteit is.
Je gaat toch niet denken dat Yoko kwaliteit is???

Van een Yoko kun en mag je niet hetzelfde verwachten als van een Sony.

Zo simpel is het.

En de aanschafprijs zegt vaak wel iets over de kwaliteit.

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 28 jul 2008 09:09
door gravedigger
En daar gaan we weer met de volgende zinloze discussie. HIER VROEG TS NIET OM!!!!

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 28 jul 2008 09:19
door BBCS
En daar gaan we weer met de volgende zinloze discussie. HIER VROEG TS NIET OM!!!!
De TS vroeg om een telefoonnummer van de fabrikant, omdat het product kapot is gegaan en dat de TS wilt dat het product gerepareerd moet worden.

En dat kan dus niet.

En ik heb uitgelegd waarom.

Maar als je dan wilt dat die fabrikant hoe dan ook dat kapotte product moet repareren, dan zijn we uitgepraat want dat kan dus niet.

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 30 jul 2008 11:32
door Big-V
Dus als ze kapot gaan gooi je ze weg en koop je gewoon een nieuw product.

Er zit een groot verschil in je rechten kennen en je rechten krijgen.
En bij dergelijke merken krijg je je recht gewoon niet.
En de winkels waar je dergelijke merken koopt ook niet.

Dat die merken zo goedkoop zijn moet toch ergens vandaan komen.

Je moet wel heel stom en dom zijn om dat niet te kunnen begrijpen.
Ik ben het vaker niet met je eens geweest, maar dit slaat werkelijk alles. Wat je hierboven allemaal schrijft is werkelijk de grootst mogelijke onzin!
Het wel of niet krijgen van garantie heeft niets te maken met de winkel waar je een product hebt gekocht of van welk merk het is.
Wanneer je ergens geld aan uitgeeft, mag je verwachten dat je aankoop aan bepaalde eisen voldoet: je hebt recht op een deugdelijk product, ongeacht of het om een product van Yoko, Sony, Akai, Bose of welk ander merk dan ook gaat. Als de fabrikant geen losse onderdelen beschikbaar stelt ter reparatie, heeft de klant gewoon recht op vervanging van het ondeugdelijke product.

Natuurlijk kun je van een product van Sony méér verwachten dan van een product van Yoko, maar dit wil niet zeggen dat de laatste zich aan zijn garantieverplichtingen kan onttrekken. Een TV van Sony zal hoogstens beter beeld geven, beter geluid hebben en eventueel nog extra service bieden. Dit doet niets, ik herhaal, niets af aan je basisrecht op reparatie van een product onder garantie. Wanneer je een product koopt, mag je er van uitgaan dat dit een deugdelijk product is. Blijkt dit niet het geval te zijn, dan heb je recht op reparatie en, indien dit om wat voor reden dan ook niet mogelijk blijkt, vervanging.

Sla je Consumentenrecht voor Dummies er nog maar eens op na.

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 30 jul 2008 12:21
door BBCS
Dit doet niets, ik herhaal, niets af aan je basisrecht op reparatie van een product onder garantie. Wanneer je een product koopt, mag je er van uitgaan dat dit een deugdelijk product is. Blijkt dit niet het geval te zijn, dan heb je recht op reparatie en, indien dit om wat voor reden dan ook niet mogelijk blijkt, vervanging.

Sla je Consumentenrecht voor Dummies er nog maar eens op na.
Voor alle duidelijkheid:

Een recht hebben is iets anders dan het recht krijgen.

Daarnaast:

Van een DVD-speler van Yoko mag en kan je niet hetzelfde verwachten als die van Sony.

De productverwachting en levensduur verschilt per merk en per type.
Wanneer je ergens geld aan uitgeeft, mag je verwachten dat je aankoop aan bepaalde eisen voldoet
Klopt, maar de hedendaagse consument heeft een veel te grote verwachting, met het gevolg dat die consument dan teleurgesteld wordt.

Een ander aspect is dat de fabrikant jou precies kan vertellen wat je van dat product kunt en mag verwachten. De fabrikant bepaald ook de producteigenschappen en de productverwachtingen.
Natuurlijk kun je van een product van Sony méér verwachten dan van een product van Yoko, maar dit wil niet zeggen dat de laatste zich aan zijn garantieverplichtingen kan onttrekken.
Wat is die garantieverplichting?

De fabrikant bepaald zelf de periode waarin zij garantie geven en zij bepalen ook de verwachte levensduur.

Dus als zij aangeven dat op een product maar 1 jaar garantie zit en dat de verwachte levensduur 1 jaar is, dan mogen ze gewoon na 1 jaar alle kosten doorberekenen.

Die verwachte levensduur verschilt dus per merk en per type.

Re: Kapotte Draagbare DVD speler merk Marquant.... geen contact

Geplaatst: 30 jul 2008 13:00
door gravedigger
De fabrikant bepaald zelf de periode waarin zij garantie geven en zij bepalen ook de verwachte levensduur.

Dus als zij aangeven dat op een product maar 1 jaar garantie zit en dat de verwachte levensduur 1 jaar is, dan mogen ze gewoon na 1 jaar alle kosten doorberekenen.

Die verwachte levensduur verschilt dus per merk en per type.
Dat schrijf je nu wel steeds, maar tot nu toe heb je,ondanks alle verzoeken daarom, nog NOOIT een URL of link gegeven die deze stelling ondersteunt. En zolang je die niet geeft, geloof ik er geen barst van.