LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mijn NUON Jaarrekening verhaal :)

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
LoRoCa

Mijn NUON Jaarrekening verhaal :)

Ongelezen bericht door LoRoCa »

Mijn ellende begon vorig jaar, maar was stiekem eigenlijk al een jaar eerder begonnen.

In 2006 ben ik verhuisd naar de omgeving Haarlemmermeer.
Ik had mijn electriciteit bij Nuon, mijn gas nog niet.
De eerste dag in mijn nieuwe woning meteen ook geregeld.
Na een maand kreeg ik een jaar afrekening.
Toen kreeg ik in ene rekeningen van RWE onder de juiste achternaam, maar foute voorletters.
Nooit betaald natuurlijk, want ik zat bij NUON.
Totdat ik een aanmaning kreeg. Ik meteen gebeld en gevraagd wie zij waren.
Ze hebben me uitgelegd dat NUON geen gas levert in de Haarlemmermeer.
Beetje raar verhaal natuurlijk, want wat heeft NUON mij dan een maand gegeven?!? Lucht?
Na een jaar kon ik weer weg bij die gasten aangezien NUON opeens wel gas kon leveren en eigenlijk altijd gas kon leveren.
Ik heb keurig alle eindstanden doorgegeven aan de desbetreffende partijen. Van RWE een jaar afrekening gehad met de juiste standen.

Nu komt het.
In januari van dit jaar kreeg ik van RWE zo'n meterstanden kaart. Ik zat niet op te letten heb deze ingevuld en toen dacht ik. Oh nee, stom. Ik zit bij NUON. Ik wachten op een Meterstandenkaart van Nuon, maar die kwam nooit.
In april van dit jaar krijg ik opeens een jaarafrekening met de raarste standen ooit.
De beginstand van 2007 (toen ik weer terug was bij NUON) was de eindstand van 2006 (toen ik weg was bij NUON)
Daar boven op waren de standen geschat door NUON zelf met een eigen berekening. Ik dacht, ****, ik had dus toch de gasstanden moeten doorgeven aan hun.
Ik bellen met ze eind april van dit jaar.
Ze vertelden mij dat ik correct had gehandeld en dat de standen van het gas moeten worden doorgegeven via RWE en dat ik van hun geen standenkaart krijg van het gas.
Het gekke is dat er wel een meterstandenopnemer is geweest van NUON voor het electriciteitsgedeelte, maar niet voor het gas. Als zo'n man er toch is kan ie toch meteen beide standen opnemen.

Dit was de voorgeschiedenis. Nu de huidige stand van zaken.
Ik ben inmiddels nu 3 maanden bezig om de standen goed te krijgen.
Totaal heb ik al zo'n 3 uur gebeld met die club tegen 10 cent per minuut (Oxxio heeft overigens een gratis 0900 nummer!)
Ik heb vele mensen gesproken. Zelfs mensen die de hoorn erop gooide toen ik vroeg wat hun naam was. Lekker klantvriendelijk.

Ook ben ik geholpen door hele goede medewerkers.
Eentje er van heeft in ieder geval de geschatte eindstand gecorrigeerd naar een juiste eindstand.
Het aantal euros is dus al omlaag gegaan van zo'n 1300 euro naar 700 euro. Nu de begin stand nog.
Ik heb deze week ook al 2x gebeld en ik sta nu op terugbellen bij hun.
18 juni is de verval datum van de rekening, dus ik ga morgen weer bellen en als ze me dan niet kunnen helpen dan ga ik zorgen dat ze het geld er niet af kunnen halen.

Het probleem is het wijzigen van de beginstand. Ze begrijpen hun eigen facturen niet en ze vertellen me dat ze de beginstand niet kunnen wijzigen want dan moeten ze alles herrekenen over 2 jaar. Ze praten zelfs over een jaarrekening van vorig jaar die helemaal niet bestaat omdat ik bij het RWE zat.

Heeft er iemand nog advies voor mij.
Het liefst zou ik rond een tafel willen zitten bij NUON met mijn papieren en laten zien wat hun niet snappen en wat ze moeten corrigeren, maar tot nu toe gaat niemand in op een face to face afspraak (telefoon is voor hun veiliger natuurlijk :lol: )

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

flappie

Re: Mijn NUON Jaarrekening verhaal :)

Ongelezen bericht door flappie »

Netbeheer Haarlemmermeer is de netbeheerder voor het product gas in jou regio. De facturatie van transport hebben ze uitbesteedt bij RWE. Ook de meetdienst is uitbesteedt aan RWE.

Voor electra is jou netbeheerder continuon.

Voor meterstanden gas bij RWE en bij stroom bij continuon.

Deze splitsing heb je op meerdere regio's in nederland. Vooral in het oosten van het land komt dit voor.

Inlander

Ongelezen bericht door Inlander »

Ik vind Nuon administratie echt vervelend. Ik heb overgeschakeld naar andere energieleverancier.
Ik heb bevestiging briefjes van zowel de nieuwe leverancier en NUON dat ik ben overgeschakeld naar de nieuwe leverancier per 10 juni 2008. Surprise surprise,krijg ik een factuur van juli 2008 van Nuon en de nieuwe leverancier.Ik belde de klantenservice NUON en ze hebben tegen mij gezegd dat dat is deel van eindafrekening die ik moet nog betalen. Ik denk dat het niet het geval was want het is precies de maandelijk kosten voor electriciteit. En op Juli krijg ik nog een factuur eindafrekening die ik moet 107 euro betalen als boete voor switchen naar andere leverancies van wege drie jaar contract. Ik heb nooit 3 jaar contract getekend en waarom ik nog boete betalen. Ik heb weer klaten service van NUON gebeld en kreeg ik antwoord dat ik moest een klachten indienen. Ik heb die gedaan maar moest nog 10 dagen tot reactie van hen krijgen.
Nu moet ik alles eerst betalen om extra bedrag betalen te voorkomen

Ik denk dat NUON gewoon het slechtste leverancier. No wonder .....

DMG

Ongelezen bericht door DMG »

Laatste voorschot van juli is meegenomen in de eindafrekening en maakt dus onderdeel uit van het totale bedrg dat u terugkrijgt of dient bij te betalen. De berekening van het eindbedrag is dus na betaling van het voorschot van juli. Dit is puur iets administratiefs; u betaalt niets te veel.

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste LoRoCa

Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de wijze waarop de beginmeterstanden gecorrigeerd moeten worden.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om in deze kwestie een oplossing te vinden en op korte termijn een juiste jaarafrekening te kunnen sturen. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de te nemen moeite.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Juliette1

Ongelezen bericht door Juliette1 »

beste nuonmedewerker,

Ook hier kampen wij met twee jaarafrekingen die niet kloppen !
hoe kan het zijn dat wij ( 3 klanten van noun uit dezelfde straat een allebei een eindafrekening van rond de 900 euro krijgen terwijl er verder niks aan de situatie is veranderd, alleen dan over zijn gegaan van de gezamelijke afrekening van wooncooperatrie naar de nuon
waar we immers nog een nieuwe hoogrendements ketel kregen.

wij vinden het een schande !
en het erge is je word nog niet seriues genomen !!!

Vattenfall Webcare
verified

Ongelezen bericht door Vattenfall Webcare »

Beste Juliette,

Uit uw reactie op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is ontstaan over de jaarafrekening.

Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen. Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen? Alvast bedankt voor de moeite.

Uw contractrekening begint met (000)300 en staat bijvoorbeeld op acceptgiro’s of uw jaarafrekening. Om u gerust te stellen: met uw contractrekening hebben anderen geen toegang tot uw klantgegevens. U kunt beter niet uw klantnummer op dit internetforum plaatsen.

Met vriendelijke groet,

De Nuon medewerker

Gesloten