Kwikfit fouten en veel te duur
Geplaatst: 16 jul 2008 18:26
Ik heb de APK bij Kwikfit uit laten voeren, samen met een grote beurt.
Nu, dat heb ik geweten.
Ik heb van te voren de auto zelf ruw gecheckt en de banden nagekeken.
Toe kwam het telefoontje; De auto (Mercedes E220CDI) kwam niet door de keuring. De auto had twee kale banden, nameten door mij kwam met nog net genoeg profiel heel vreemd over, maar ik dacht, misschien heb ik verkeerd gemeten. De auto stond op de brug, dus ik had weinig keuze. Thuis gekomen keek ik op de factuur en ja hoor, de verkeerde maat banden gemonteerd. Een andere maat als er onder de auto moet. Hier kan ik morgen pas voor terugbellen, dus wordt vervolgd.
Daarbij komt dat men ruim 229 Euro rekende voor 2 bandjes.
Ik heb bij goedkope banden vorig jaar de winterbanden gekocht. Met monteren van 4 winterbanden was ik goedkoper uit dan nu met twee zomerbanden! Ik heb toen niet eens de goedkoopste banden gekocht, maar gekeken welke het beste uit de tests kwamen in Duitsland en Engeland. Deze links staan er namelijk bij.
Daarnaast moet de Achterdemper vervangen worden, deze lekte. De demper maakte niet meer geluid als normaal en nu met de nieuwe is er nog niets veranderd. Ik heb mijn twijfels of dit ook wel klopte. Daarbij kostte de demper € 331,00. Ik gaf al direct aan dat dit wel heel onbehoorlijk duur was, maar de prijs bleef staan. Hun eigen merkloze demper welteverstaan! met 1 keer googlen vond ik bij onderdelendirect de demper voor € 162,20. De helft! Nu zit er bij Kwikfit het arbeidsloon in, maar dat kan niet meer dan ca 30-35 euro zijn.(Tel ik een half uur hiervoor!).
Men gaf aan dat de remblokken en schijven versleten waren. De auto checkt dit zelf bij elke start en deze geeft aan dat ze goed zijn. Ook is de auto pas bij Mercedes geweest en ook daar heeft men geen melding gegeven van de remmen. Ook hierover heb ik mijn twijfels moet ik zeggen.
Ik ben nu de eerste keer bij Kwikfit Hoorn geweest en ook de laatste keer, afgezien van de verkeerde banden.
Ik voel me belazerd.
Nu, dat heb ik geweten.
Ik heb van te voren de auto zelf ruw gecheckt en de banden nagekeken.
Toe kwam het telefoontje; De auto (Mercedes E220CDI) kwam niet door de keuring. De auto had twee kale banden, nameten door mij kwam met nog net genoeg profiel heel vreemd over, maar ik dacht, misschien heb ik verkeerd gemeten. De auto stond op de brug, dus ik had weinig keuze. Thuis gekomen keek ik op de factuur en ja hoor, de verkeerde maat banden gemonteerd. Een andere maat als er onder de auto moet. Hier kan ik morgen pas voor terugbellen, dus wordt vervolgd.
Daarbij komt dat men ruim 229 Euro rekende voor 2 bandjes.
Ik heb bij goedkope banden vorig jaar de winterbanden gekocht. Met monteren van 4 winterbanden was ik goedkoper uit dan nu met twee zomerbanden! Ik heb toen niet eens de goedkoopste banden gekocht, maar gekeken welke het beste uit de tests kwamen in Duitsland en Engeland. Deze links staan er namelijk bij.
Daarnaast moet de Achterdemper vervangen worden, deze lekte. De demper maakte niet meer geluid als normaal en nu met de nieuwe is er nog niets veranderd. Ik heb mijn twijfels of dit ook wel klopte. Daarbij kostte de demper € 331,00. Ik gaf al direct aan dat dit wel heel onbehoorlijk duur was, maar de prijs bleef staan. Hun eigen merkloze demper welteverstaan! met 1 keer googlen vond ik bij onderdelendirect de demper voor € 162,20. De helft! Nu zit er bij Kwikfit het arbeidsloon in, maar dat kan niet meer dan ca 30-35 euro zijn.(Tel ik een half uur hiervoor!).
Men gaf aan dat de remblokken en schijven versleten waren. De auto checkt dit zelf bij elke start en deze geeft aan dat ze goed zijn. Ook is de auto pas bij Mercedes geweest en ook daar heeft men geen melding gegeven van de remmen. Ook hierover heb ik mijn twijfels moet ik zeggen.
Ik ben nu de eerste keer bij Kwikfit Hoorn geweest en ook de laatste keer, afgezien van de verkeerde banden.
Ik voel me belazerd.