Hallo,
Wij hebben een nieuwbouwwoning gekocht welke een aantal weken terug is opgeleverd. Inmiddels is het meeste klaar (vloer/wanden/keuken etc.). We hebben post gehad van een makelaar in de buurt dat ze een gratis en vrijblijvende taxatie willen doen van de woning.
Wij zijn natuurlijk wel benieuwd wat de woning nu waard is, maar is zo'n taxatie echt vrijblijvend? Of kan dit nog ergens consequenties voor hebben? Heeft iemand hier ervaring mee en kunnen we dit rustig doen?
Bedankt voor jullie reacties!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Gratis vrijblijvende taxatie van nieuwbouw woning?
Re: Gratis vrijblijvende taxatie van nieuwbouw woning?
Hij zal vermoedelijk extra verzekeringen aanbieden of een rechtsbijstand of zo... want zo proberen ze binnen te komen dus na de oplevering feliciteren en dan met dat leuke verhaal jou aan een dure verzekering proberen te helpen die elders goedkoper zou zijn...
Zo verdienen ze aan jou droomhuis....
want een keuring moet bij oplevering en niet later als het te laat is!
Eigen Huis keuring is beter en betrouwbaarder, dus als je tijd genoeg hebt en nee blijft zeggen?
Zo verdienen ze aan jou droomhuis....
want een keuring moet bij oplevering en niet later als het te laat is!
Eigen Huis keuring is beter en betrouwbaarder, dus als je tijd genoeg hebt en nee blijft zeggen?
wat een onzin zeg! als vraagsteller nou zin heeft in een makelaar over de vloer die je na een rondje door het huis gaat vertellen wat ie denkt dat het pand waard is, prima toch. Want dat is een waardebepaling. Zolang jij geen overeenkomst tekent voor wat dan ook zit je nergens aan vast. Ook niet aan verzekeringen of whatever. Dit gratis waardebepaling is DE manier voor makelaars om zich alvast in de kijker te spelen bij de mensen. In nieuwbouwwijken is vaak binnen een jaar na oplevering alweer zat verhuisbeweging te bespeuren van mensen die bv niet kunnen aarden, en goh die makelaar die toen langskwam, misschien kan die het wel verkopen dan. Reclame is het, zolang je zelf geen verkoopopdracht gaat geven, meer niet.
Ah bedankt voor je reactie calimer! Dat wou ik even weten. Gewoon niks tekenen en dan kan ik het dus zien als reclame van de makelaar, in de hoop dat wanneer wij over een x jaar ons huis willen verkopen naar hem toe komen.
Dan weet ik voldoende!
(D1RK ik denk dat jij het niet snapte of niet verder hebt gelezen dan het onderwerp, de keuring bij oplevering door vereniging eigen huis is al lang geschied).
Dan weet ik voldoende!
(D1RK ik denk dat jij het niet snapte of niet verder hebt gelezen dan het onderwerp, de keuring bij oplevering door vereniging eigen huis is al lang geschied).
Als er zoals ik nu lees tekort woningen waren bij verkoop zou het een aankoop makelaar kunnen zijn, maar ik wil graag horen of er ook nog andere producten werden aangeboden, dus na dit bezoek graag een bericht wat het was, en teken niet te snel als ze wat leuks aanbieden....