Pagina 1 van 1

Zeer slechte ondersteuning op Osirius Boekhoudsoftware

Geplaatst: 17 jul 2008 15:56
door KooTjoo
Al enige tijd in het bezit van Compleet Boekhouden van Osirius. Het programma voldoet perfect. Alleen wanner er ondersteuning nodig is gaat het mis.

De helpdesk kost 0,70 per minuut. Nu is dit op zich te begrijpen gelet op de prijs van het pakket. Dus bellen maar dacht ik. Na iets meer dan 10 minuten in de wacht te hebben gestaan en dus 7 euro armer. Wordt er beleefd doch beslist gezegd dat het wel erg druk is en de verbinding automatisch verbroken wordt. Klik, tuut, tuut....... Geld vragen voor ondersteuning is prima, maar dit kan toch niet?

Re: Zeer slechte ondersteuning op Osirius Boekhoudsoftware

Geplaatst: 17 jul 2008 16:37
door D1RK
Hoewel ik als Linux deskundige geen ervaring heb, U zult wel Windows gebruiken en als je de vragen op www.helpmij.nl na registreren zet krijg je soms gratis het juiste antwoord, ook diverse ondernemers komen daar of die bij bedrijven werken met meer ervaring.


Dit Windows forum gaat over elk voor windows geschikt programma en koste dus €0,00 per vraag!
Ook via de website van sommige aanbieders is er soms een forum dus kijk daar ook eens, voor het video programma van Pinacle is het er zelfs in meerdere talen.

Verder is op de Kassa site (vara) ook veel te vinden dus daar kunt het eventueel ook deze vraag stellen.

Re: Zeer slechte ondersteuning op Osirius Boekhoudsoftware

Geplaatst: 17 jul 2008 16:54
door KooTjoo
Bedankt voor je antwoord. Het gaat mij echter hier niet zozeer om de oplossing van het probleem, maar om het slecht functioneren va de helpdesk.

KooTjoo

Re: Zeer slechte ondersteuning op Osirius Boekhoudsoftware

Geplaatst: 18 jul 2008 23:26
door D1RK
Meestal worden studenten ingezet die wel wat weten maar niet alles en pas na meerdere keren doorvragen en hoge kosten kom je verder...
daarom mijn advies en probeer het eens die link...

Re: Zeer slechte ondersteuning op Osirius Boekhoudsoftware

Geplaatst: 16 aug 2008 08:36
door Herba
Ik heb ook een pakket van osius prof boekhouden, had een back up probleem, en dat via contact link een antwoord gevraagd en kreeg (zoals van te voren aangegeven) metr drie dagen een bevredigende antwoord en oplossing per mail.
Voor de rest (zeker voor die prijs) is het een perfect pakket.

Re: Zeer slechte ondersteuning op Osirius Boekhoudsoftware

Geplaatst: 19 dec 2008 13:02
door wimbax
Het Compleet Boekhouden van Osirius is inderdaad makkelijk in gebruik.
Helpdesk duurt lang , maar wel vriendelijk.
Ik heb ook al minstens 70 euro uitgegeven.
Maar nog nooit een probleem opgelost.In 2008 versie werkt de auditfile functie niet.
Nu een update ontvangen , dit is een regelrechte RAMP , het is teveel om op te noemen , maar bijv prive opnamen zijn niet te boeken.
Je moet nu zelf begin saldo en eind saldo invullen bij het bankdagboek, BTW aangifte werkt niet meer enz. Pakket is onbruikbaar geworden.

Via de helpdesk gelukkig wel snel een link ontvangen om terug te gaan naar oude versie, waarin auditfile functie niet werkt, maar we hebben nog tot volgend jaar.
Zijn er nog meer mensen met deze ervaringen.

Ook de versie van 2009 heeft dezelfde problemen.

Re: Zeer slechte ondersteuning op Osirius Boekhoudsoftware

Geplaatst: 19 dec 2008 23:16
door Herba
Wat een muggenzifterij over het functioneren van osirius boekhouden, als je hoge eisen stelt geef dan ook meer geld uit voor een ander programma.
Osirius biedt veel voor het geld wat je hiervoor betaald.
Elke waar naar je geld, maar osirius geeft wel waar je voor betaald!!!
Ik vind het een prettig programma voor mijn kleine bedrijf>

Re: Zeer slechte ondersteuning op Osirius Boekhoudsoftware

Geplaatst: 19 dec 2008 23:25
door D1RK
Onder Linux kun je gratis boekhoudprogramma draaien wat betere service geeft en minder problemen.

Er zijn zowel gratis als betaalde programma's en die gratis was goed genoeg voor mijn bedrijf met veel personeel en producten.
Alleen had ik enkele jaren terug problemen toen ik verplicht aangifte via Windows moest doen en zij mijn papieren uitgeprinte versie niet accepteerden!

Omdat koppelverkoop verboden is weigerde ik een windows PC voor alleen de aangifte te kopen en alles handmatig over te zetten.
Nu werkt het ook bij de belastingdienst goed en ik ben blij dat ik toen niet op hun advies ben overgestapt.

Re: Zeer slechte ondersteuning op Osirius Boekhoudsoftware

Geplaatst: 20 dec 2008 11:38
door wimbax
Hierbij wil ik graag reageren op de reactie van Herba ik heb nu ook mijn e-mail open gezet als Herba mij persoonlijk een bericht wil sturen.
Ik stel geen hoge eisen en was tot op heden een tevreden gebruiker en verwacht na contact met de helpdesk dat het auditfile probleem opgelost gaat worden.
ook de helpdesk was tot de conclusie gekomen dat ook in de Pro versie de functie niet werkte.
Het enige dat ik verwacht is dat na een update het programma blijft functioneren en dat is niet het geval.
Ik wil graag dat zij hun probleem oplossen omdat het Osirius pakket zeer gemakkelijk in gebruik is en ik het graag wil blijven gebruiken.
Ik heb zeker een tiental pakketten geevalueerd en voor een eenmanszaak blijft voor mij Osirius een goed pakket.
De oude versie waarnaar ik terug gegaan ben werkt in elk geval.
Alleen als de belasting informatie wil dan gaat het niet elektronisch , maar zal ik alles moeten afdrukken, tenzij zij ook excel files accepteren die ook netjes worden geexporteerd door het pakket.
Die zien er overigens zeer netjes uit.

Re: Zeer slechte ondersteuning op Osirius Boekhoudsoftware

Geplaatst: 13 jan 2009 22:44
door vanglas
Ben in 2008 gestart met het Osirius boekhoudpakket Pro 2008 en ik vindt het geen goed pakket.
Als je software ontwikkeld moet je natuurlijk wel zorgen dat alle functies het ook doen. Of de software goedkoop of duur is heeft daar niets mee te maken. er zijn heel veel onderdelen worden aangeprezen maar gewoon niet werken:
importeren van bankgegevens, auditfile, btw aangifte, sorteringen die niet werken, verzendkosten die niet zijn in te voeren, betalingstermijnen die niet aangepast kunnen worden, saldo's in het bankboek die niet ververst worden bij opslaan. velden die niet te vinden zijn in de factuur editor. Kortom ik heb spijt van deze aankoop. Helaas kost het een aantal maanden om een programma te leren gebruiken en te installeren. Ik zal het daarom nog een paar jaar blijven gebruiken en hopen dat de bucks er langzamerhand uirgehaald worden.

Edwin

Re: Zeer slechte ondersteuning op Osirius Boekhoudsoftware

Geplaatst: 15 jan 2009 16:50
door KooTjoo
Hallo,

Ik ben al enige tijd aan het modderen met bovengenoemd pakket. Ik begrijp (Herba) dat je voor dit geld niet veel moet verwachten, maar 1 ding toch wel en dat is dat het werkt. Na het updaten komt het programma met enorme foutmeldingen, rode kruizen enz. Dus maar weer eens met de helpdesk gebeld. Ik vind het geen probleem lang te moeten wachte en 0,70 per minuut te betalen, als je dan maar geholpen wordt. Ik kreeg een zuchtende Helpdeskmedewerkster aan de telefoon die volgens mij bijna een zenuwinzinking had. ik kreeg opmerkingen als:
- ik ben afhankelijk van de ontwikkelaar en kan er ook niets aan doen.
- in week 5 komt er misschien een update, dat is het enige dat ik kan zeggen.
- u moet de problemen niet op mij afschuiven, ik ben ook afhankelijk.
- enz., enz.........

Het probleem met de helpdesk van Osirius is dat zij je alleen te woord staan en niet helpen. Er is onvoldoende kennis! Ik kan net zo goed alleen de telefoniste krijgen die mij aanhoort en zegt u hebt gelijk en er wordt aan gewerkt.

Kortom, wachten maar weer!

Nogmaals voor wat betreft functionaliteit mag je misschien niet zulke hoge eisen stellen, maar als er problemen zijn moet je gewoon geholpen worden en dit heeft niets met muggenzifterij te maken.

KooTjoo

Re: Zeer slechte ondersteuning op Osirius Boekhoudsoftware

Geplaatst: 16 jan 2009 00:41
door vanglas
kreeg deze week per email deze reactie van Osirius, voor de mensen die met het programma werken en de helpdesk á 70 cent/min bellen is dit geen nieuws. Zo wordt je altijd benaderd namelijk.....Wij vertrouwen daarbij op het geduld, begrip en de medewerking van onze klanten

Geachte Edwin xxxxxxxxx,
Bedankt voor uw verzoek
Helaas hebben we enige problemen gekend met de inmiddels voorlaatste update; de laatste update zou e.e.a. moeten hebben opgelost. er is nog een paar bugs waar druk aan gewerkt wordt. Om herhaling te voorkomen, zijn de testprotocollen aangepast. Hierdoor is de kans op fouten verder ingeperkt maar hierdoor is de releasetermijn van updates wel langer geworden. Wij vertrouwen daarbij op het geduld, begrip en de medewerking van onze klanten. De eerstvolgende update staat gepland voor week 5; zo mogelijk proberen we eerder te releasen.
Via deze weg ook nog eens onze welgemeende excuses.
Met vriendelijke groet,
Osirius Helpdesk

Kortom; sorry, we hebben het verpest, we kunnen er niets aan doen en voor € 150,- kunt u updaten naar boekhouden totaal 2009, een programma met een vernieuwde lay-out en dezelfde programeerfouten. Desondanks vertrouwen wij op het geduld, begrip en de medewerking van onze klanten.

Mijn welgemeende groet,
Edwin

Re: Zeer slechte ondersteuning op Osirius Boekhoudsoftware

Geplaatst: 07 feb 2009 00:44
door AvdK
Het idee achter dit pakket is prima: betaalbaar boekhouden en veel functionaliteit, maar de uitwerking is zo ongelooflijk slecht, dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. Er is nog geen onderdeel waar ik geen bugs uit heb gehaald (inclusief boekhoudkundige blunders). Voor de duidelijkheid: ik heb Boekhouden Totaal 2009 getest, het meest uitgebreide pakket.

Van de helpdesk hoef je niet veel te verwachten. Antwoorden laten veel te lang op zich wachten en met hun antwoorden schiet je inhoudelijk weinig tot niets op. Als je snel support wilt, dan kun je de helpdesk van Osirius ook bellen, maar...het telefoonnummer is lange tijd onbereikbaar geweest: het nummer bestond gewoon niet... (ik weet niet of dat inmiddels nog zo is, ik heb de moed opgegeven).

Volgens Osirius is het pakket ontstaan vanuit de praktijk, en wat kun je je als gebruiker nog meer wensen?! Ik vraag me echter af welke praktijk, mijn praktijk is blijkbaar volledig het tegenovergestelde van hun praktijk.

Mijn advies: kijk nog even verder, de mensen van Osirius hebben absoluut geen kaas gegeten van boekhouden (en de programmeurs niet van programmeren, gezien het grote aantal "Unhandled exceptions" dat ik voor mijn kiezen kreeg). Ik heb het pakket getest onder Windows XP en Vista, op beide systemen werkte het voor geen meter. Onder Vista was het nog een graadje erger dan onder XP (o.a. de e-mailfunctie, die onder Vista helemaal niet werkt).

Conclusie: jammer dat zo'n goed idee (betaalbaar en compleet boekhouden) wordt tenietgedaan door zulke slechte software en dito helpdesk. Dit pakket is alleen bruikbaar voor mensen die geen verantwoording hoeven af te leggen aan de Belastingdienst en die het geen probleem vinden om zeer omslachtig te boekhouden en regelmatig een foutmelding te moeten wegklikken.

Re: Zeer slechte ondersteuning op Osirius Boekhoudsoftware

Geplaatst: 28 apr 2009 12:17
door KooTjoo
Ze hebben het denk ik eindelijk goed voor elkaar bij Osirius. Zoals er in het vorige berichten te lezen is waren er heel veel problemen met Osirius. Echter onlangs is er een update uitgekomen die heel veel problemen verhelpt. En nog veel beter...........er is inmiddels een super helpdesk. Je wordt uiterst vakkundig te woord gestaan en de hepldesk medewerkers blijven zoeken totdat ze het probleem gevonden hebben.

Kortom alle lof voor het pakket en een nog grotere pluim voor de helpdeskmedewerkers!